Vraag

Transgender Dysforie

  • 18 November 2019
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Ik ben 15 en ik ben een "meisje"

Ik ben geboren als meisje maar ik voel me de laatste tijd steeds meer een jongen. Ik heb alleen heel veel twijfels of ik me echt zo voel of dat het komt door mijn depressie. Ik ben sinds mijn 11de zwaar depressief en ik heb ergens gelezen dat je door depressies kan gaan denken dat je trans bent ofzo. Ik ben bang om uit te komen omdat ik bang ben dat ik dan later geen jongen meer wil zijn. Ik word hier nog depressiever van en ik weet niet meed wat ik moet doen.


3 reacties

hey

 

een half jaar geleden was het precies het zelfde voor mij. ik heb het met me beste vriend er over gehad. en met zijn vertrouwen ben ik uit eindelijk naar de huisarts gegaan hier voor. ik ben toen doorverwezen naar de praktijk ondersteuner van de huisarts. met haar heb ik me ingeschreven voor het VUMC in Amsterdam (als ie zo heet?) en ik ben me aan het inschrijven voor een genderindenteits therapie. omdat ik ook twijfel en het ook niet kan verworden. 

 

ik denk dat het meer dan normaal is om te twijfelen. ik denk dat het goed is om met iemand te gaan praten.  

 

groetjes blue

Reputatie 2
Badge +3

Gwn al je gevoelens uiten aan iedereen om je heen.  Je moet doen wat jij wil, en zijn wie jij wil. Ik heb ongeveer geleike situatie meegemaakt , maar is was 4 jaar oud. STERKTE

Hey,

Ik zit in dezelfde situatie. Als ik iets heb geleerd, is dat je niet minder gaat twijfelen door te blijven nadenken. Sterker nog, het gaat alleen maar erger worden. Ik snap 100% dat je niet uit wil komen als je het niet zeker weet, maar als je weet dat mensen in je omgeving er oké op reageren, why not? Er zijn zo veel dingen die je kan proberen om uit te zoeken of je trans bent die je gewoon weer terug kan draaien. Ander kapsel, andere kleding, andere voornaamwoorden, andere naam. Het is absoluut niet erg om hiermee te experimenteren. Sommige mensen hebben dat nodig om echt te ontdekken wie ze zijn.

Ik zou je sowieso aan willen raden om hulp te zoeken. Via je huisarts kun je in contact komen met een professional die met jou door je gevoelens en gedachten kan werken. Daarnaast kan je huisarts je op de wachtlijst zetten voor een medische transitie. 

Verder wil ik je nog wijzen op jongenout.nl. Dit is een safe space voor lgbt+ jongeren. Hier zou je veilig kunnen experimenteren en in gesprek kunnen gaan met jongeren die met dezelfde gedachten/gevoelens worstelen.

Gr. Pin

Reageer