Vraag

Transgender Coming out

  • 2 July 2020
  • 9 reacties
  • 257 Bekeken

Badge

Hey ik ben een 13 jarige meid en ik zit al een halfjaar ergens mee. Ik voel me geen meid en ben heel onzeker over mijn lichaam. Soms kan ik wel uren huilen over mezelf. Vaak probeer ik te accepteren wie ik nou eenmaal ben, maar voor mij is dit niet de oplossing. Ik mag mijn haar niet kort knippen en word aangemoedigd om jurken, makeup te gaan dragen. Af en toe pak ik wat kleding van mijn vader uit de kast en kijk ik naar mezelf. Soms maak ik mijn stem wat zwaarder dan dat het werkelijk is en in plaats van dat ik een BH draag draag ik een sport topje. Ik wil zo graag uit de kast komen maar ik ben bang dat ik niet zou worden geaccepteerd of dat ze zeggen dat het maar een fase is. Dit is niet wie ik ben. Ik hoop dat er iemand me wat raad kan geven.


9 reacties

Hallo IkBlijfMezelf :)

Je moet je niks van aantrekken van de opmerkingen als je uit de kast komt. Ik zou gewoon als ik jou was uit de kast komen zodat mensen rekening kunnen houden met jou. Want je moet niet je gender-identiteit verbergen omdat sommige mensen opmerkingen erover gaan maken en het niet accepteren want die zijn in de minderheid. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge +1

hey

ik zou als ik jou was uit de kast komen en me niks aantrekken van de gene die dat niet zou accepteren dus als jij niet geaccepteerd word door een klasgenoot bijvoorbeeld ga dan om met een klasgenoot die je wel accepteerd zoals jij bent.

laat niemand jou het recht ontnemen dat jij mag zijn wie jij wilt zijn. want dat is een RECHT.

en voor het uit de kast komen probeer het eerst eens voorzichtig aan te kaarten zoals nou ik kijk dus een serie met een karakter iedereen dacht dat hij een jongen was maar hij blijkt dus transgender te zijn en kijk dan hoe je ouders reageren zo weet je mischien een beetje hoe ze over LGBTQI+ denken

succes

Badge

heyy

ik snap dat je je onzeker voeld maar je moet dicht bij je zelf blijven. want jij bent de enigen die je je helen leven bij je houd. en als je vrienden je niet accepteren dan zijn het geen goede vrienden.toch? en je moet zijn wie je wil zijn dus als je een jongen/man wil zijn dan met dat toch gewoon kunnen?? of zie ik dat verkeerd?? ik hoop dat ze je accepteren met wie je bent

Xxx stelpa 

Reputatie 2
Badge +1

Hooii, dit is natuurlijk wel lastig

Weten je ouders al dat je transgender wil worden?

Zo niet dan zou ik het eerst met hun een goed gesprek hebben vertel daar dan in dat je je niet happy voelt en dat zullen ze denk wel begrijpen. Vervolgens zou ik een beetje opbouwen bijvoorbeeld het aan je beste vriendin vertellen en familie enzo. Daarna zou ik je kledingstijl miss wat aanpassen op een gegeven moment (als je er klaar voor bent) het vertellen aan de klas en op dat moment moet je gwn doen wat je nog wil veranderen de meeste zullen het allemaal wel prima vinden maar er zullen wss wel mensen blijven Die het maar niks vinden. Maar negeer/kijk niet naar die mensen om. 

 

Hey IkBlijfMezelf (goede naam: blijf inderdaad maar jezelf)

 

Je voelt je niet goed in je lichaam. Da’s niet fijn natuurlijk. Verder word je aangemoedigd om kledij en make-up te dragen die je niet ligt, en mag je je haar niet zo doen als je wilt. Wat naar :confused:

 

Wat me persoonlijk het fijnst lijkt, is om eerst uit de kast te komen bij iemand die je vertrouwt, en waarvan je vrijwel zeker bent dat ze je zullen accepteren. Dat kan een vriend(in) zijn, mentor, familielid of buurvrouw. Eender wie. Ben je eenmaal uit de kast gekomen bij die persoon, heb je meteen hun steun, en heb je al wat extra moed voor je volgende coming-out. Heb je zo’n persoon in gedachten waarbij je uit de kast zou kunnen komen?

 

Misschien dat je met je ouders eens een kortfilm of documentaire over transgenders kan kijken. 'BOY' bijvoorbeeld. Die gaat over een transjongen die maar moeizaam geaccepteerd wordt door zijn moeder. Ik vind het best een mooie kortfilm. Anders zou je het liedje The Village van Wrabel eens kunnen laten horen, liefst met de videoclip erbij. Wie weet lukt het je ouders om op die manier begrip voor je op te brengen. 

 

Draag, voor zover dat mogelijk is, waar je je goed in voelt. Experimenteer waar het kan eventueel met hij/hem pronouns, als je dat wat lijkt. Onder vrienden bijvoorbeeld. Misschien dat je je haar wel in een gender neutrale coupe mag doen? Bekijk verder misschien eens of de site van Jong&Out je wat lijkt. Je kan daar namelijk met leeftijdsgenoten praten over gender, geaardheid, enzovoort. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hoi IkBlijfMezelf,

Als ik jou was zou ik rustig met je ouders praten over hoe je je voelt en informatie over wetenschappelijke onderzoeken naar transgenders aan ze laten zien zodat ze begrijpen dat het iets is wat serieus genomen moet worden. Als met ze praten te eng lijkt kan je altijd nog een brief aan ze schrijven. Tot slot zijn hier nog wat meer tips https://nl.wikihow.com/Je-outen-als-transgender.

Groetjes, Yeetler.

Badge

hé IkBlijfMezelf

ik zit nu echt met precies met het zelfde probleem, wat ik heb gedaan in contact opgezocht met de kindertelefoon en ben met ze in gesprek gegaan. wat ik nu ga doen om uit de kast te komen is: dat ik een brief ga schrijven aan mijn ouders. dit doe ik omdat ik dat fijn vind omdat ik het dan niet 'echt' hoef te vertellen. dit kan voor jou ook helpen, maat uiteindelijk moet je het zelf doen. doe het vooral op je eigen manier! je kan het ook aan een vriend of vriendin vertellen en vragen of hij/zij erbij zit wanneer je het verteld.  zij kunnen je dan ook helpen.

 

veel succes met uit de kast komen!

 

 

Hey ik ben een 13 jarige meid en ik zit al een halfjaar ergens mee. Ik voel me geen meid en ben heel onzeker over mijn lichaam. Soms kan ik wel uren huilen over mezelf. Vaak probeer ik te accepteren wie ik nou eenmaal ben, maar voor mij is dit niet de oplossing. Ik mag mijn haar niet kort knippen en word aangemoedigd om jurken, makeup te gaan dragen. Af en toe pak ik wat kleding van mijn vader uit de kast en kijk ik naar mezelf. Soms maak ik mijn stem wat zwaarder dan dat het werkelijk is en in plaats van dat ik een BH draag draag ik een sport topje. Ik wil zo graag uit de kast komen maar ik ben bang dat ik niet zou worden geaccepteerd of dat ze zeggen dat het maar een fase is. Dit is niet wie ik ben. Ik hoop dat er iemand me wat raad kan geven.

Halo ik heb het zelfde probleem ik ben een jongen en ik zou heel graag een meisje worden ik loop al jaren er mee rond en durf het ook niet te zeggen tegen mijn ouders en ik ben ook bang dat niemand mij zal accepteren op dit moment draag ik enkel BH’s en Topjes en verstop ik die zo dat mijn ouders ze niet vinden want ik weet niet hoe ze zouden reageren moesten ze dat weten dat ik het draag ik hoop dat je snel terug schrijft groetjes, Stille Kracht

Reputatie 1
Badge

Hey ik heb dit probleem zelf ook het is heel moeilijk en ik hoop dat we hier er gewoon een beetje over kunnen praten 

 

Reageer