Vraag

Tips voor ongesteldheid

  • 29 May 2018
  • 4 reacties
  • 356 Bekeken

Badge
Ik zif in groep 8 en ben net ongesteld geworden, ik weet er niet veel van. Wel van wat maandverband en tampon enzo, maar weten jullie miss tips hoe je het mee moet nemen naar school, ik ben bang dat iemand het ziet. En daarnaast zit ik ook op turnen en ik ben bang dat mijn maandverband er af gaat.
Wat moet ik doen?
Graag tips x een meisje

4 reacties

Heyyyy,
Het hangt er echt van af hoeveel je het hebt. Ik persoonlijk had het de eerste keren zeer veel en had er ook heel veel last van.

Tips voor turnen: er zijn eigenlijk verschillende tips, dit hangt er allemaal vanaf hoeveel je het hebt. Bij mij werkte een tampon niet omdat ik het te veel had en het er uit viel maar een grotere was weer te groot. Een maandverband met flapjes is altijd handiger omdat je dan minder kans hebt op lekjes.

Tips voor de pijn: je hebt een paar yoga standen dat je op je bed kan doen dat echt wel helpen. Daarnaast helpt het om je voeten warm te houden moest dat nodig zijn en ijs te eten.

Tips voor verbergen van maandverbanden in de boekentas: ik ken verschillende opbergmanieren. Ikzelf schaam mij er niet over dus zet ik dat gewoon in een apart zakje in mijn boekentas en zet het voor de speeltijd in m'n jaszak of broekzak. Ik ken meisjes dat het in een tik-tak doosje zetten (dunne maandverbanden en tampons) maar ik ken er weer anderen dat dat gewoon in een metalen doosje van pepermuntjes zetten. Ik heb ook al iemand gekend dat haar maandverband bedekte in een stoffen zakdoek en zo in haar broekzak stopte omdat dat minder opvallend is.

Ik hoop dat je hier iets aan had.

Groetjes Zon☀️
Hoi!

Tegenwoordig heb je maandverband dat, ondanks dat het dun is, nog steeds heel goed absorbeert. Je hebt er ook met van die 'vleugels' op de kant, die je om je onderbroek heen doet, zodat het maandverband goed blijft zitten. Sommige merken hebben zelfs maandverband om mee te sporten. Je kan in de winkel rondkijken, dan zie je er vast zo eentje.

Voor turnen lijkt het me fijner een tampon in te doen, maar ik begrijp dat dat wat eng kan lijken in het begin. Wen maar eerst even aan ongesteld zijn, en als je er klaar voor bent, kan je een tampon proberen.

Groetjes
x
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Een apart etuitje of iets dergelijks is inderdaad erg handig. Niet alleen ziet niemand wat erin zit, ook heb je alles bij elkaar.

Verder heb ik geen tips wat betreft je menstruatie zelf. Maar er zullen waarschijnlijk nog een hele boel komen onder mij. Je zou evt ook het met je moeder kunnen bespreken. Die weet er inmiddels alles vanaf.
je moet als je gaat turnen een tampon in doen je ziet er niks van en lekt niet door en als je niet weet hoe een tampon in moet vraag aan je moeder of een tante of zoiets, en voor dat niemand het ziet gedeelte doe je gewoon de tampons & maandverband in een apart etuitje dan ziet niemand hey

Reageer