Vraag

Terug bij het begin

  • 8 January 2019
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vorigjaar rond deze tijd ben ik gediagnoseerd met een depressie en een te laag zelfbeeld. Ik ben toen doorverwezen naar de psycholoog en heeft mij goed geholpen. Tijdens mijn process heb ik mijn armen helemaal ondergekrast en gesneden. 5 dec 2018 ben ik daar voor de laatste keer geweest en helemaal clean (om het zo te zeggen) verklaart van mijn depressie. Nu is het alweer 8 jan 2019 en ik heb mijn eerste krassen er weer bijgezet en heb nergens meer zin in en heb het gevoel dat mijn depressie weer gaat overheersen. Ik ben bang dat ik uiteindelijk weer helemaal onder zit en ik wil mijn ouders niet weer vertellen dat ik teruh naar de psycholoog wil omdat ze heel trots op mij waren. Heeft er iemand tips?

2 reacties

heey,
Het is redelijk normaal dat je terug valt met snijden. Het is heel klote, maar eigenlijk is het gewoon een verslaving. afkicken is nou eenmaal ontzettend moeilijk. Niet opgeven, als je blijft doorzetten komt het goed. Als je de drang voelt om jezelf te snijden, zoek afleiding. Luister muziek (gelijk uitzetten als je merkt dat het er alleen maar erger van wordt), zorg dat je geen scherpe dingen in je omgeving hebt, dan is de verleiding minder groot.

Ik snap dat je je ouders niet wil teleurstellen. Misschien kun je via school met iemand praten zodat je je ouders niet hoeft in te lichten (ik doe dat zelf ook). Praat er anders over met een je mentor, een andere leraar, of gewoon iemand die je vertrouwd. Ze zijn vast bereid om je te helpen!

Kun je anders zelf in contact komen met je psycholoog? Heb je een email-adres of nummer? Dan kun je misschien ook zonder dat je ouders het hoeven te weten een afspraak maken, zodat je gewoon weer hulp krijgt!

liefs,
Xxjee
hey,

dat je weer een terugval krijgt is redelijk "normaal".
je ouders waren trots op je, maar ik denk dat ze ook blij zullen zijn als je eerlijk bent.
als je dat doet dan word je weer echt blij en dan lijkt mij het nog fijner voor je ouders en jou.
al vind je het moeilijk zou je dit zelf kunnen doen

Reageer