Vraag

TE KLEIN?


Badge

Ik ben een meisje van 13 jaar, en ben heel klein. (Ongeveer 1.55) Ik ben altijd al de kleinste geweest in mijn klas en zat er altijd wel mee. Maar nu ben ik bang dat ik nu helemaal niet meer groei. Misschien slaap ik te weinig??? Kan iemand me raad geven? 
 


11 reacties

Hey,

Ik snap dat je daar natuurlijk onzeker over bent. Ik heb op internet er wat over gevonden en dat is dat je in het jaar na je eerste menstuatie nog zo'n 7 á 8 cm groeit en dat je daarna stopt met groeien. Ik weet natuurlijk niet of je je eerste menstruatie hebt gehad dus ik weet ook niet of je dan nog wat gaat groeien. 

Op deze site kan je wat tips vinden om te zorgen dat je iets beter gaat groeien. Wat vooral belangrijk is is dat je voldoende eiwittten binnen krijgt, voldoende groente en fruit eet (vitaminen) en inderdaad voldoende slaapt. 

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten,

TheColorGreen

 

 

Reputatie 3
Badge +1

hey ! je bent niet de enige ik ben zelf 1m60 en bijna 15 

Wat lijkt jou zo erg aan het minder lang zijn dan anderen?
De meeste jongens zal het niet echt veel uitmaken of je nu 1,55m of 1,75m was.
Er kleven nadelen aan elke lengte, maar ook voordelen.
Kleding kan bijvoorbeeld goedkoper zijn.

Hey ii ben een jongen van 15 jaar, zoals @MensPersoon  al.zei er zijn niet alleen voordelen aan. De meeste zijn nadelen , zeker met kleding zoeken.

De meeste jongens maakt lengte niet uit dus maak je maar geen zorgen daarover. 

Als tip kan ik misschien geven om langer te lijken door bijvoorbeeld dubbele zolen of schoenen met hoge zolen kopen. Daardoor lijk je langer als je dat wilt.

 

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 3
Badge +1

owjaa! Jongens willen graag een meisje die kleiner is

Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt! Ben zelf 12 en ik ben ongeveer 1,45 lol

 

De meeste zijn nadelen , zeker met kleding zoeken.

De meeste jongens maakt lengte niet uit dus maak je maar geen zorgen daarover. 

Als tip kan ik misschien geven om langer te lijken door bijvoorbeeld dubbele zolen of schoenen met hoge zolen kopen. Daardoor lijk je langer als je dat wilt.

 

Groetjes gebruiker c 

Even voor de duidelijkheid.  Met nadelen bedoel ik dat er vaak nadelen zijn als je best lang bent.

En misschien kan het helpen om bijvoorbeeld recht op te lopen , dan lijk je vaak langer.

Groetjes gebruiker c 

hii!

Ik vind het bijzonder dat je met je 155 cm de kleinste bent van de klas. Zelf ben ik 15 en ik ben 160, en ik ben ook niet de kleinste. En maak je zeker niet zorgen. Je zal echt nog wel iets groeien. 

Ik heb nog wel een tip voor als je niet je groei wilt belemmeren: zorg ervoor dat je genoeg zuivel op een dag binnen krijgt, probeer een halve liter zuivel (melk en yoghurt) binnen te krijgen.

Groetjes!

Ik ben trouwens vaak de langste in de klas. Het is niet altijd handig om langer dan de rest te zijn. Ik moet steeds dingen pakken op schappen waar een ander niet bij kan en ik wel, het is maar een kleine moeite maar ja.

(Ik ben 15 en toen ik me het laatst had gemeten was ik 190cm is trouwens wel een tijdje geleden denk iets van 5 a6 maanden ofzo dus ben weer wat groter. Maar ik heb altijd problemen met kleding kopen, dus kleiner zijn vinden de meeste ook niet er. Ja ik weet het beetje krom geschreven)

Badge

Ik heb deze topic gemaakt en wil iets veranderen: hallo, ik ben een meisje van 13 ben vorig jaar voor het eerst ongesteld geworden en ben 148 cm lang

Ik ben een meisje van 13 jaar, en ben heel klein. (Ongeveer 1.55) Ik ben altijd al de kleinste geweest in mijn klas en zat er altijd wel mee. Maar nu ben ik bang dat ik nu helemaal niet meer groei. Misschien slaap ik te weinig??? Kan iemand me raad geven? 
 

Niks kleins aan. Ik ben 16 en 1,60😅

Reageer