Vraag

te dun???

  • 9 February 2020
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Badge

hoi 

ik heb een vraag.

Ik ben 13 jaar, rond de 155 cm en ik ben ongeveer 32 kilo, ik ben ook heel mager en vindt mezelf te dun maar heb geen idee hoe ik aan moet komen iemand tips?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hoi

je moet het in balans houden eet wel gewoon 2 stuks fruit per dag en eet 200 gram groente eet iets extra's wat veel calorieën bevat .

eet iets meer dan normaal maar ook weer niet teveel hou het in balans 

meer calorieën eten dan bewegen 

en eet verschillend 

Hey,

ja je bent best dun. Je zou naar de huisarts kunnen gaan die je naar een diëtist doorverwijst, dat is een goed idee. 

Je kan ook naar de sportschool gaan, daar kan je met een trainer ook bespreken wat je eet, zo kan je aankomen maar toch voorkomen dat je ongezond ofzo wordt. 

Ik hoop had je snel een oplossing vind!

Xx

Reputatie 2
Badge +1

niet zomaar zelf op een dieet gaan, maar ik zou naar je huisarts of je ouders gaan. als je zelf gaat aankomen zou het misschien kunnen uitlopen op een eetstoornis. ik wil niet zeggen dat dit zo is, maar vaak gebeurt het wel met jonge meisjes die de hele tijd bezig zijn met hun gewicht. maar in ieder geval ga ook wat research don op internet over gezonde manieren om aan te komen. spieren kweken en veel proteines, koolhydraten en gezonde vetten zoals vis en avocado kunnen misschien helpen. 

maar ook btw, als je altijd al zo ‘mager’ bent geweest kan het ook gewoon je bouw zijn. sommige mensen zijn geboren met een maatje meer of maatje minder, en dat is natuurlijk. je zegt ook zelf dat je maar 13 bent, dus je bent net aan het beginnen met wat bredere heupen krijgen en borsten krijgen, enz. laat het nu nog lekker liggen als ik jou was.

als je nou echt per se wilt aankomen, zou ik eerst kijken naar wat je nu al eet; eet je juist veel of weinig, of juist gezond of ongezond?

 

ik hoop dat je er wat aan hebt xx

Aankomen gaat heel simpel: Je moet meer calorieën binnen  dan je verbrand. Je kan heel makkelijk aan komen door zakken chips en chocolade repen te eten maar echter is dit erg ongezond ook al ben je (te) dun en je krijgt dan vooral ongezond buikvet (wat ook wel visceraal vet wordt genoemd) omdat je op een hele ongezonde manier aankomt. ook verhoogd de kans op diabetes en andere ziektes zich als je ongezond aankomt en je huid wordt er ook niet mooier van.

 Ik zelf was vroeger ook te dun. Ik zelf had een afspraak gemaakt bij de huisarts en die verwees me door naar een diëtist! die kunnen je het beste helpen want die hebben ervoor geleerd. Ook zou ik het (als je dat nog niet gedaan had) het aan je ouders vertellen over dat je jezelf te dun vindt, zodat zij je ook verder kunnen helpen

Succes! :)

Groetjes,

Femke

Reageer