Vraag

Te dun?

• 21 september 2016
  • 6 reacties
  • 145 Bekeken

Hey, ik weet van mezelf dat ik te dun ben. Maar ik heb het gevoel dat ik heel moeilijk gewicht erbij krijg, en juist heel snel afval. Ik best veel per dag, denk ik, ong 4 a 5 boterhammen en ook nog avondeten en koekjes tussendoor. Maar alsnog kom ik niet aan. Ik ben wel "skinny-fat" (hoe ze dat ook noemen), hierdoor kan ik geen strakke dingen dragen en ben ik nog onzekerder over m'n lichaam. Weet iemand hoe ik sneller kan aankomen, want ik loop met 30 graden nog in een lange broek als het aan mij ligt...

6 reacties

Ik eet best *
Badge +8
Hoi Esha,

Ik wist helemaal niet dat 'Skinny Fat' bestond. Ik heb het even opgezocht en kreeg meer informatie erover. Er stond oo die site ook allemaal uitleg over 'Skinny Fat' en wat je ertegen kunt doen. Hoe weet jij eigenlijk dat je 'Skinny Fat' bent?

Mag ik misschien vragen wat je BMI is? En anders je leeftijd, lengte en gewicht. Als je dit niet wilt geven is het ook goed, hoor!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Suzan (14) xx
Hoi Suzan,
Ik weet het, omdat ik een keer ging zoeken wrm ik er zo uitzie. Toen vond ik "skinny-fat". Er stond wel dat het weg gaat door gezonder te eten, maar ik eet elke dag groenten en fruit, en ik wil het liefst een manier waardoor het sneller weggaat....

Mijn BMI is 16, want ik ben 13 jaar- 43 kg- 1.63

Alvast bedankt
Esha x
Badge +8
@esha,

Oh, sorry! Ik was gister waarschijnlijk moe en had de link er niet bij gezet.

Wat je tegen 'Skinny Fat' kunt doen is:
- Je kunt gezondere dingen gaan eten. Bijvoorbeeld veel groente en fruit eten.
- Let erop wat je drinkt. Drink geen frisdrank, want daar zitten veel suikers in. Drink daarom bijvoorbeeld water of thee.
- Train. Probeer juist veel krachttrainingen te doen, dit werkt het beste.
- Genoeg slaap. Zorg ervoor dat je genoeg slaapt, dan verbrand je lichaam ook meer dan als je later naar bed gaat.

Bron: http://.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Suzan (14) xx
Badge +17
Skinny Fat is lastig om tegen te 'vechten'. Ondanks dat je goed eet ben je toch skinny fat. Een vriend van mij was ook ooit skinny fat, dan praat ik over 3 jaar terug ongeveer. Hij at prima met af en toe wat ongezonde tussendoortjes. Hij werd nogal onzeker en ik besloot om samen met hem te trainen. We gingen vaak naar de sportschool om kracht te trainen (cardio niet dus) en hij liet de ongezonde tussendoortjes staan. Het ging traag, maar uiteindelijk was hij wel van het skinny fat-probleem af.

Ik wil hier dus mee zeggen dat je de koekjes moet laten staan (om bepaalde redenen die je wel snapt) en te beginnen met kracht trainen. Je bent pas 13 jaar, dus je moet geen gekke dingen doen met zware gewichten of iets dergelijks. Probeer oefeningen zonder gewichten.
Hey,

Sporten kan heel erg helpen!
Je komt dat aan, want je krijgt er spiermassa bij.

Voor iedereen, dunne en dikke mensen, is gezond eten belangrijk!
Ook al kom je er niet snel van aan, richt je op gezonde maaltijden.
In havermout zitten veel calorieën , maar ook veel voedingsstoffen!

Liefs,
Pheebe

Reageer