Vraag

Te dik?

  • 9 April 2019
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

hey allemaal, ik ben (voor mijn gevoel) echt veel te dik!
Ik heb er ook weleens geprobeerd om mezelf uit te hongeren maar dat hield ik niet vol en doordat mijn zus dat had gedaan durfde ik dat niet voor heel lang.
Ik klaag ook weleens over dan ik te dik ben maar mijn vriendinnen zeggen altijd dat ik niet dik ben.
Maar er zijn dan jongens die zeggen, je bent echt super dik, en dan zeggen ze bijvoorbeeld 'Je lijkt net zwanger' etc, maar ik weet niet of ze dit menen want het zijn meer op die momenten dat er veel grapjes gemaakt worden.
Ik doe er nu gewoon nog niks aan want op de basisschool werd ik ook al gepest en mijn ouders zeiden dat ik het moest laten gaan.

gr. anoniem

2 reacties

Hoii,

Weet je wel zeker dat je 'dik' bent voor je leeftijd? Als je vrienden zelfs zeggen dat je niet dik bent is het misschien helemaal niet waar. Je kan je BMI bereken op sites dan moet je je leeftijd lengte en gewicht invullen.
Jezelf uithongeren moet je echt niet doen. Het is helemaal niet gezond en als je het doet hou je het ook niet lang vol. In plaats daarvan kan je gaan sporten en gezondere gaan eten. Dat is echt heel veel beter!

Dat mensen nare en vervelende opmerkingen maken over je gewicht, hoeft niet te betekenen dat je 'te dik' bent. In deze tijden gebeurd het wel vaker dat jongens of andere meisjes je uitschelden voor iets wat je helemaal niet bent. Je moet maar gewoon denken, ze zijn jaloers.

Blijf vooral jezelf. Je moet niet gaan afvallen alleen omdat andere mensen nare en vervelende opmerkingen maken. Je bent goed zoals je bent.

Heel veel succes en het komt goed!

Groetjes Anne
Weet je hoe je je BMI moet berekenen? Zoek BMI-meter op internet op en vul die in. Zo kun je zien of je te dik bent! Als je inderdaad te dik bent, dan kan je als je wilt gezonder eten zoals fruit en groente als tussendoortje eten in plaats van snacks. Jezelf verhongeren is geen goed idee! Dat is slecht voor je.
Te dik zijn is (ligt eraan hoe dik je bent) ook slecht voor je gezondheid, daarom is het goed om af te vallen. Je valt dus af door geen snacks te eten maar in plaats daarvan fruit en groente te eten en vaker per week te sporten. Het is dus dom om jezelf te verhongeren om minder dik te worden want dat is zelfs nog slechter voor je gezondheid dan te dik zijn!

Ook is de beste reden om af te vallen, voor je gezondheid. Als je wil afvallen om je zelfverzekerder te voelen, is dat geen goed idee! Dat helpt namelijk niets, zelfverzekerdheid gaat meer om de binnenkant dan de buitenkant. (als je wilt, kan je mn laatste reactie die ik bij iemand anders had gegeven lezen, die gaat over hoe je zelfverzekerder kan worden).

Ik geef je als tip om uit te zoeken welke sport jij leuk vindt als je al niet op een sport zit. Probeer verschillende sporten en kijk welke bij je past. Heb je hem gevonden? Doe het dan lekker vaak! 🙂 dat is goed voor je gezondheid en je zelfvertrouwen (dat ligt er natuurlijk ook aan of er aardige mensen bij je sport zitten)

Als uit de BMI-meter blijkt dat je niet te dik bent. Nou, dan gefeliciteerd want je hebt dit probleem niet meer!

Succes!

Reageer