Vraag

Te dik

  • 31 January 2019
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 13
En ik vind mezelf heel erg dik
Ik probeer daardoor af te vallen inmiddels al 4kg
Maar mijn moeder denkt dus dat ik annorexia krijg
Daarom had ik vandaag chocola gekocht . Om mijn moeder te laten zien dat ik wel eet....
Maar omdat ik wel wil afvallen slik ik dus heel veel laxeertabletten
(Waar mijn moeder dus niks van weet)
En telkens als ik mensen tegenkom die ik al lang niet meer heb gezien zeggen ze : Meid wat wordt je dun ;0
{Net alsof zij mij eerst ook al dik vonden }
Dus dan ga je meer en meer proberen aftevallen ..
Omdat ik daar heel onzeker van wordt
Hebben jullie tips voor mij? 🙂

5 reacties

Hoeveel weeg je nu?
Ik weeg op dit moment 60 maar eerst woog ik 67
Praat eerst met iemand anders erover, voordat je verder af gaat vallen.
Het liefst natuurlijk een huisarts o.i.d. , omdat die er kennis van hebben.

Laxeermiddelen slikken is zo ongeveer het slechtste wat je nu kunt doen.
Je sloopt je lichaam er echt mee.
Je lichaam krijgt de tijd niet om voedsel af te breken en voedingstoffen op te nemen, dus onafhankelijk van wat jij eet kun je en zul je ondervoed raken.
Krijg je te weinig ijzer binnen, dan kan dat bloedarmoede veroorzaken, wat geen pretje is.
Sowieso is een gebrek aan vitamines en mineralen funest voor je huid, botten en haar, wat zichtbaar gaat worden.
Afhankelijk van het middel wordt er ook minder water opgenomen, wat uiterst gevaarlijk is.
En zo kan ik wel even doorgaan.
Ik schets hier absoluut niet het ergste wat een kleine minderheid kan overkomen, nee.
Dat is simpelweg hoe die middelen werken en het effect dat zij zullen hebben, als je er mee doorgaat.

Je hoeft je in ieder geval geen zorgen over je gewicht meer te maken, als je jezelf dit aandoet....
Stop er dus mee...
Wanneer woog je 67 kg?
En hoe lang ben je überhaupt?
Hoeveel weeg je nu?
Wees blij met wie je bent. Je bent mooi zoals je bent! En mensen die zeggen dat je dun bent, vinden wrs niet dat je dik bent geweest, maar veel bent afgevallen en miss schrikken ze wel een beetje omdat je zo dun bent. Als je gwn gezond eet is er niks aan de hand. En geloof in jezelf dan straal je dat ook uit!❤

Reageer