Vraag

Tampons gebruiken

  • 21 February 2019
  • 6 reacties
  • 254 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van 15 jaar en ik ben al bijna 3 jaar lang elke maand ongesteld. Het probleem is dat het me niet lukt om een tampon in te brengen. Ik heb het al vaak geprobeerd en ik heb ook al tips van mensen gebruikt. Kunnen jullie me helpen en vertellen hoe jullie het doen en wat voor tips ik kan gebruiken?
Alvast bedankt!
Xx

6 reacties

Hey, ik ben ook 15 en ik gebruik ze nu al ongeveer 1 jaar. Bij mij lukte het in het begin ook niet. Blijkbaar moest je dus beginnen met het kleinste formaat maar dat wist ik niet. Dus gebruik sowieso de 1e het kleinste formaat en je moet gewoon relaxed zijn. Je kunt eventueel ook nog een voet op de wc bril te zetten, bij sommige mensen werkt dit beter. Je moet niet bang zijn ofzo want dan trekken je spieren weer samen en krijg je hem er dus niet in. Dus neem het kleinste formaat, relax, zet 1 been op de wc bril als dat beter werkt en wees niet bang.
Ik hoop dat je iets aan dit lange verhaal hebt gehad haha.
hoi

Ik ben super slecht in het uit leggen er van.
je kan 2 verschillende soorten kopen.
1tje is niet echt hygiënisch (vind ik) die moet je zelf in brengen zeg maar.
en de andere heeft een hulp dingentje waar voor je het wel moet doen maar je geen vieze handen krijgt. die dingen zijn bedoelt om aan het begin je te helpen. vraag maar aan je moeder of ze die kan kopen. die zijn veel handiger.

groetjes
bella
Hi

Zoals je in bovenstaande reacties kan lezen, kan het helpen om een voet op de wc-bril of badrand te zetten. Verder heb je keuze tussen tampons met en zonder inbrenghuls. Je zou ze beiden kunnen proberen, en bekijken welke je het fijnst vindt.

Je vaginaholte gaat niet loodrecht naar boven. Er is een kleine buiging naar je rug toe. Met die buiging moet je rekening houden bij het inbrengen van een tampon. Je schuift de tampon zo naar binnen, dat die schuin richting je rug gaat.

Online kan je een hoop video's en posts vinden over het inbrengen van tampons. De bijsluiter in een doosje tampons kan je ook verder helpen.

Groetjes
Kenshin
Hy
Dit is echt normaal hoor
Ik had hetzelfde probleem
Bij mij werkt et als ik eerst met men vinger de weg bestudeer. Als je zeker bent van de weg moet je het er in duwen, het kan efjes pijn doen op 1 bepaalde plaats, maar gwn doorzetten als het dan echt niet gaat bestudeerd de weg nog is.
Je hebt wel maar 3 pogingen per keer omdat anders de tampon al te bloederig is en opwelt en omdat je spieren dan gaan samenspannen
Maar oefen elke dag dat je ongesteld bent en jet zal ooit wel lukken.
Hoi,

Heb je al geprobeerd de tampon schuin naar achteren te duwen? Misschien helpt dat. Wat ook kan helpen, meestal staat er op de bijsluiter of op het doosje zelf een 'inbrengtutorial'. Heb je die al eens geraadpleegd? Als laatste zou je ook nog te grote tampons kunnen hebben. Ik gebruik zelf mini-tampons, die zitten prima. (By the way, ik ben 14.)

x Alpha.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

@LJM
Wat ik doe is op de wc. Met de kleinste maat als je net begint. (Ik raad pro comfort mini van ob aan)
En dan doe je je middenvinger nat met slijm en daarmee druk je de tampon naar binnen. Vergeet je niet goed te ontspannen anders lukt het niet. Het klinkt misschien vies maar het is maar je eigen slijm moet je maar denken!

Reageer