Beantwoord

Tampon zit vast!

  • 28 February 2020
  • 10 reacties
  • 1730 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey,

 

Ik heb op dit moment echt een schamend probleem,

ik heb deze week vakantie en ging met een paar vriendinnen zwemmen. Ik was ook ongesteld dus had een tampon ingebracht zodat ik gewoon kon gaan zwemmen, nu wou ik alleen snel snel die tampon eruit halen en is het touwtje eraf gegaan, ik raakte helemaal in paniek en ging me echt schamen… kwam ik thuis aan, probeerde effe dat ding eruit te halen, maar helaas zonder geluk! Hij zit er nu al redelijk lang in..

 

Iemand ervaring met een vastzittende tampon of tips? Ik hoor het graag!!

 

Xxx AGirl1234

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 February 2020, 01:03

Bekijk origineel

10 reacties

Hey @AGirl1234 , 

Wat vervelend!! 

Als je de tampon er echt niet uit krijgt , zou je toch echt naar de dokter moeten gaan. Als de tampon er te lang in blijft kan het nare gevolgen hebben.. Je hoeft je nergens voor te schamen, dit is zeker al bij meerdere vrouwen gebeurt dus de dokter zal het niet raar vinden. Het kan gebeuren.. 

Ik hoop dat ik je hierbij wat heb kunnen helpen.. 

Heb je nog vragen? Of wil je nog iets weten? Kun je me altijd terug Feedbacken!

Liefss, JustHelping. 

Hey! 

Ik wil je echt niet laten schrikken, maar een tampon er te lang in laten zitten kan heel erg gevaarlijk zijn. Je kan er een toxic shock van krijgen wat kan zorgen tot orgaanfalen en het kan dus dodelijk zijn. 
Dat gebeurt maar bij 5% van de gevallen dus de kans is klein, maar neem het zekere voor het onzekere. 
 

Ikzelf ben een jongen en heb dus geen idee hoe je een tampon die vastzit kan weghalen. Maar er staan vast tips op internet die helpen. En anders kan je altijd hulp vragen aan iemand, alhoewel dat wel ongemakkelijk kan zijn…

Ik hoop dat je hier wat aan had! :) 

 

Ik ben een transgender meisje maar heb je al gedacht om een pincet te gebruiken, sprijd de lippen en trek met een pincet de tampon eruit + een tip steek nooit een tampon in je vagina als je in contact komt met water omdat het is gemaakt om te absorberen dus alle vocht wordt opgezogen en normaal is het gemaakt voor wat bloedverlies en wordt er een zuivere ingebracht maar een zwembad is een en al water + mijn beste meid zie dat die er spoedig mogelijk uit is omdat water schimmel veroorzaakt na een tijdje maar ik veronderstel dat je je menstruatie hebt en dus rottend bloed uitscheid die in die tampon blijft maar rottend bloed heeft bacteriën en kan infecties veroorzaken. 

Moest je de tampon er niet zelf uit krijgen met een pincet ga dan naar het ziekenhuis en schaam je niet want het is niet gezond om de tampon in je vagina te laten omdat er dus bloed in zit en als je zegt dat je hebt gezwommen ook water wat dus gaat schimmelen maar weet je verliest bloed en de tampon kan schimmel veroorzaken wat dus een infectie kan geven 

Hey,

bedankt voor alle antwoorden, ik besluit dan inderdaad om naar t ziekenhuis te gaan, hoe naar het ook is. Wat moet dat moet he 

Xxx AGirl1234

Jeeeeeee… !!!!
echt, serieus naar dokter of ziekenhuis! geen risico nemen.

Hey,

bedankt voor alle antwoorden, ik besluit dan inderdaad om naar t ziekenhuis te gaan, hoe naar het ook is. Wat moet dat moet he 

Xxx AGirl1234

Laat even weten hoe het is afgelopen. Ben benieuwd. Mischien hebben anderen er wat aan. Hoe heeft het ziekenhuis het eruit gehaald?

Dokter

Reputatie 1
Badge

Hey je kan proberen hem er uit te persen ik zou het wel proberen te doen tijden het poepen ofzo het is mogelijk door genoeg druk op de vagina te zetten 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

 

Koop een ander merk tampon want als t touwtje eraf gaat zijn ze wel heel slecht eigenlijk want het touwtje hoort er nooit af te gaan groetjesssss

Reputatie 2
Badge +3

volgende keer even (niet hard) trekken aan het touwtje (dan weet je of die goed vast zit) :)

Reageer