Vraag

Tampon proberen

  • 27 January 2019
  • 4 reacties
  • 321 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik was paar weken geleden ongesteld en toen heb ik een tampon proberen in te doen,
Het lukte niet toen had ik gelezen om relax muziek aan te doen en zo maar dat werkte ook niet... Ik had gewoon een tampon gepakt van mijn zus maar ik weet niet of er verschillende maten zijn (mijn zus is 21) Ik ben het een beetje beu om de hele tijd maatverband te gebruiken omdat het voelt als een luier, Ook weet ik wel ongeveer de opening van mijn vagina maar heb jullie tips om precies te weten waar alles zit bij je vagina en hebben jullie ook tips voor de eerst keer een tampon in te doen?
Bedankt alvast :)
En kan een touwtje van de tampon niet scheuren? dat moet je naar je huisarts en dat wordt ongemakkelijk en hoelang mag je een tampon er in houden(ik ben volgensmij niet extreem ongesteld)

4 reacties

Bedankt die site is ook handig 🙂
Hey Sophieousri

Het advies van Jongengehempje is erg handig. Online, bijvoorbeeld op de site van een tamponmerk, vind je vaak een hoop nuttige tips. Met de bijsluiter die je in een doosje tampons vindt, ben je vast geholpen.

Verder zou je kunnen bekijken of je liever tampons gebruikt met of zonder inbrenghuls. Een inbrenghuls is het plastic of kartonnen ding rond de tampon. Sommige mensen vinden een inbrenghuls handiger of hygiënischer, maar die keuze is aan jou.

De kans dat het touwtje loskomt, is heel erg klein. Als het touwtje makkelijk loskwam, zouden tampons volgens mij niet verkocht mogen worden.

Een tampon mag je maximaal acht uur laten zitten. Een tampon laten zitten voor langer dan acht uur, is niet gezond.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 1
Badge +1
De eerste stap is, kijken welke houding voor jou het prettigst is om de tampon in te brengen: misschien is dit zittend op het toilet, of juist staand met één voet op de badrand. Onderzoek voorzichtig in welke richting je de tampon het eenvoudigst kunt inbrengen. Probeer eventueel een paar verschillende manieren om te ontdekken wat voor jou het beste werkt. Je moet je tampon verwisselen als hij zijn maximale capaciteit heeft bereikt, of uiterlijk 8 uur nadat je hem hebt ingebracht. Het aantal keren dat je van tampon moet wisselen, hangt helemaal af van de sterkte van je menstruatie. Tijdens de eerste, zwaardere dagen van je menstruatie moet je de tampon waarschijnlijk om de 3 tot 6 uur verwisselen. Op de lichtere dagen tegen het einde van je menstruatieperiode kun je gewoonlijk een kleinere tampon gedurende 6 tot 8 uur dragen.
Een trucje om vast te stellen of je de tampon moet verwisselen of niet: trek even voorzichtig aan het koordje. Als de tampon bij zacht trekken van zijn plaats komt, moet je hem verwisselen. Zo niet, dan is het nog te vroeg. Je kunt tampons ook zonder problemen 's nachts gebruiken. Je verwisselt gewoon de tampon voordat je gaat slapen en 's ochtends direct na het opstaan. Site: https://www.ob-tampons.nl
Groetjes

hoe oud ben je ik gebruik nu maatverband

 

Reageer