Vraag

Tampon gebruiken

  • 5 May 2018
  • 7 reacties
  • 746 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii
Ik ga over iets minder dan n maand met school ergens heen waar we ook gaan zwemmen maar ik ben daar dus ongesteld. Ik heb deze ongesteldheid (die net voorbij is) 2 keer n tampon geprobeerd en beide keren is het niet gelukt.. maar kan ik dan ook tampons proberen als ik niet ongesteld ben? Want dan kan ik nog n soort van oefenen voordat we daar heen gaan. Ik heb wel gehoord dat het dan iets minder soepel gaat. Hebben jullie misschien tips? En in het algemeen nog tips voor tampons? Want ik kreeg m dr maar niet in hehe xD
Alvast bedankt!!
xoxo

7 reacties

"maar kan ik dan ook tampons proberen als ik niet ongesteld ben?"
Yep, dat kan zeker.
Ik raad het jou dan in dit geval ook aan.
Op deze pagina van Sense.info staat nog wat informatie over het oefenen.

Succes.
Hoi,

Je kan tampons zeker gebruiken als je niet ongesteld bent, maar dan gaat het dus nog moeilijker.

Wat je eerst kan proberen is voelen met je vinger. Er zit namelijk ergens een soort mini-bocht en dat is lastig met een tampon.

Zit er niet te veel over in als het niet lukt. Ik ben al zo'n 4 jaar ongesteld en nog steeds beheers ik de kunst niet.

Als je bloedingen al wat minder erg zijn tijdens je menstruatie, kun je ook best zwemmen zonder tampon. In het water stopt bijna al het bloeden (is mijn ervaring).

Gr. Pin
Hoi!

Als je een tampon gebruikt als je niet ongesteld bent, kan de tampon ervoor zorgen dat je vagina heel droog wordt. Dat voelt niet zo fijn. Een tampon inbrengen en verwijderen als je niet ongesteld bent is niet zo aangenaam, aangezien de tampon dan erg droog is.

Een tampon inbrengen als je niet ongesteld bent kan in theorie, maar het gaat makkelijker als je ongesteld bent. In het begin is het lastig, maar na wat oefenen gaat het elke keer beter.

Je kan de theorie leren door bv. de site die @MensPersoon gelinkt heeft te lezen. Daar ben je vast al heel erg mee geholpen. Op Youtube vind je allerlei tips, en meisjes om je heen willen je vast ook advies geven.

Het belangrijkste is om te ontspannen. Als je gestresst en gespannen bent, gaat het lastiger. Je zorgt er dus best voor dat je je tijd kan nemen, en je niet hoeft te haasten. Als het na wat proberen niet lukt, en je wordt zenuwachtig, is het beter even te wachten, en het daarna nog eens te proberen.

Groetjes
x
Bedankt voor de reacties! :)
xoxo
Heb je het al geprobeerd terwijl je niet ongesteld was? Ben benieuwd of het lukte want dat moet ik dat ook maar eens proberen....
Hoi anoniemgirl1,

Jap maar t wil nog niet echt lukken.. inmiddels is de school reis alweer voorbij en bleek ik gelukkig net niet op de zwem dag ongesteld te zijn! Proberen als je niet ongesteld bent gaat wel wat moeilijker.
Xxx
Oké thankss

Reageer