Striae, ook wel groeistrepen, striemen etc.

  • 4 July 2018
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Sinds een tijdje heb ik striae (paarsige strepen) op de binnenkant van mijn bovenbeen. Ik krijg het onderhand ook op de zijkant van mijn bovenbeen. Ik ben werkelijk waar moedeloos wat ik moet doen. Het lijkt net alsof er elke dag wel wat bijkomt.
Het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik weet niet van andere meiden uit mijn klas of zij dat ook hebben, maar weet bijna wel zeker van niet. Iedereen is hartstikke dun en ik kan geen striae bij hen zien. Het is nu zomer dus is het tijd om korte broeken aan te doen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele keer een korte broek aangedaan i.v.m. de striae. Ik weet niet hoe mensen erop zullen reageren en of het heel erg opvalt ja of nee.

Ik word hier gewoon mega ongerust van. Als je misschien tips voor mij hebt, hoor ik ze hartstikke graag! :D

XOXO

4 reacties

Hoi!

Ik denk dat striae dingen zijn die bij een lichaam kunnen horen. Voor zover ik weet, valt er niet veel aan te doen. Volgens mij is het ook een van die dingen die je bij jezelf heel erg ziet, maar die amper opgemerkt worden door anderen.

Er zijn zalfjes die beweren de striae tegen te gaan of te verlichten, maar of je daar je geld aan wilt geven, is je eigen keuze. Misschien kan een huisdokter of dermatoloog je advies geven, maar ook hier zit de kans erin dat je geld uitgeeft aan iemand die je bevestigt dat het een normaal iets is.

Draag maar een korte broek als jij daar zin in hebt. Je zou de striae kunnen camoufleren met make-up, maar dat is vooral om jou zelfzekerder te maken, want volgens mij zien personen rond jou de striae niet.

Groetjes
x
Het is gewoon iets natuurlijks, maar het is begrijpelijk dat jij je daar onzeker over voelt.

Die zalfjes werken blijkbaar voor sommigen, maar ik zie het min of meer als kwakzalverij.
Je kunt littekenweefsel vrij lastig genezen...
In ieder geval vervagen die meestal naarmate de tijd verstrijkt, maar daar heb je nu niets aaan.

Je kunt natuurlijk ook geen korte broeken dragen, maar misschien komt dat niet al te best uit met het weer.
In mijn omgeving zie ik dingen als stretchmarks /groeistrepen best vaak voorbij komen. Zo heeft m'n zus ze bij haar heupen en borsten en een vriendin van me op haar rug (wat best zeldzaam schijnt te zijn). Zelf heb ik hele lichte, dus ik zou eerder zeggen dat ik het niet heb. In ieder geval zie ik het echt wel vaker, ook in de kleedkamer bij gym enzo. Het is niet raar, maar juist normaal en een teken dat je rondingen krijgt.

Ik snap dat je het storend vind, maar ik zou toch proberen je er niet voor te schamen. Die zalfjes werken waarschijnlijk niet, al kun je het natuurlijk wel proberen. Waarschojnlijk is het nu gewoon een onderdeel van je lichaam.

Die striemen maken je echt niet lelijker of onaantrekkelijker. Ze maken je ook deels jou en dat is eigenlijk alleen maar mooi!

Ik zou dus gewoon lekker een korte broek aantrekken, want het is pittig warm.

Gr. Pin
Hey,

Ik snap jou probleem echt heel goed want ik heb er zelf ook erg last van. Ik heb ze net als jou aan de binnenkant van mijn bovenbeen, aan de zijkant van mijn bovenbeen en ik heb ze nu ook op mijn borsten en billen. Ik heb ze zo onderhand al best wel een tijdje en ik kan je alvast zeggen; ze gaan niet weg. Ik was er eerst ook erg onzeker over en ik zag het ook niet bij de meiden om me heen. Nu ben ik daar eigenlijk overheen en ga ik gewoon in een korte broek naar school. De strepen op mijn bovenbeen kon je natuurlijk zien en ik heb dat tegen mijn vriendinnen gezegd, en verassend genoeg zeiden ze dat ze dat ook hadden op sommige plekken. Ze vonden het helemaal niet raar en ik krijg er verder ook nooit opmerkingen over. Mijn ervaring is dat de strepen best hevig kunnen zijn, maar dat ze na een tijdje minder zichtbaar worden tot zelfs bijna niet zichtbaar. Maar dan opeens op een dag zijn ze weer heel paarsig. Je kan er gewoon niks aan doen. Er zijn wel zalfjes voor maar uiteindelijk gaat dat denk ik niet werken omdat je huid gewoon opgerekt word en daar is niks tegen te doen.

Kortom; het enige wat je kan doen is jezelf erover heen zetten en het gewoon aan je vriendinnen vertellen, want misschien hebben hun dat ook wel terwijl jij het niet wist! En ook al hebben ze het niet, ze hebben er vast begrip voor en zullen je niet opeens minder leuk vinden.

Veel succes!

Reageer