Beantwoord

stemmen

  • 23 January 2020
  • 9 reacties
  • 217 Bekeken

Badge

ik hoor allemaal stemmen om me heen stemmen die zeggen dat het beter is als ik er niet meer zou zijn...ze zeggen vaak dat ik zelfmoord moet plegen en ik zit op het randje om het te doen. ik ben zo bang overal omdat de stemmen me achtervolgen alsof ze het expres doen! niemand neemt me serieus en ik weet echt niet meer wat ik moet doen!! 

 

Is er misschien iemand die dit herkend of heb je tips voor mij hoe ik hier mee om moet gaan?? 

 

help me alsjeblieft!

icon

Beste antwoord door Jitnie 23 January 2020, 20:46

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi ik-wil-geen-pijn-meer, 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte!

Groetjes, 

Feline van De Kindertelefoon

Badge

🙏😔

 

Heyo,

Ik heb zelf geen ervaring met stemmen horen, maar vaak wordt er gezegd dat er iets in je hersenen fout gaat, dat er een kleine storing is. Je hoort eigenlijk je diepe gedachten praten. 

Ik kwam door zoeken enkele maanden geleden een forumgebruiker tegen. Zijn naam is @Mr.S. Ik heb bijna al zijn topics doorgelezen, en er staan zoveel tips in over hoe om te gaan met zelfmoord, maar ook stemmen, en schizofrenie. Ik vind het erg jammer dat hij niet meer hier op het forum is, want ik had erg graag is met hem willen praten over zijn ervaringen enzo.

Ik zou je daarom ook aanbevelen om is in zijn topics te kijken, hij praat redelijk veel over de stemmen. In zijn topic en reacties vertelt hij hoe hij er mee om gaat, wat hij er mee doet, etc. Ik meen het serieus het is erg interessant, en misschien helpt het jou ook wel!

De belangrijkste wat je zelf moet onthouden is dat de stemmen niet echt zijn, ze bestaan niet en zitten in je hoofd. Als jij je goed voelt, zullen ze minder ernstig zijn, of hoor je ze niet luidt meer, voel je je veel negatief, dan zijn ze ook meer op de voorgrond en heb je er dus extra veel last van.

Sterkte!

Spookyzx.

Badge

Hey 

Ik zit soms ook met het zelfde probleem maar je moet proberen negeren.

Ik heb ook al veel mensen geholpen want een vriend van mij had dat ook en ik heb daar vanaf geholpen. Je moet het negeren en als ge ze weer hoort praten moet ge tegen u eigen u beste momenten zeggen. Dat helpt mij.

Reputatie 1
Badge

beste ik-wil-geen-pijn meer probeer met mensen erover te praten want ddat ou helpen en vertel het aan je ouders

 

veel sterkte

Hoi,

Ik herken dit. Ik had jaren last van stemmetjes in mijn hoofd. Die hele nare dingen zeiden! Ik durfde er niet over te praten. Uiteindelijk deed ik dit wel. Dit helpt ontzettend!

Waarschijnlijk heb je geen idee waar deze stemmetjes vandaan komen of waarom je ze deze dingen vertellen dat is heel erg vervelend.

Door er met iemand over in gesprek te gaan kan je misschien een paar achter liggende gedachtes ontdekken en die aanpakken.

Maar echt zoek een oplossing en niet zelfmoord. Jij gaat dit kunnen. Er zijn duizenden mensen die je hierbij willen helpen.

Groetjes,

Leen

Heyy

Als je je niet goed voelt of zoals je zegt stemmen in je hoofd hebt kun je proberen je te concentreren op iets anders, bv film kijken, boek lezen,… heb dit ook best lang gedaan om gewoon niet te denken aan hoe je je voelt. Werkte best wel goed bij mij. Hoop dat het bij jou ook werkt

Groetjes en succes!

Reputatie 2
Badge +1

ik zou met mensen gaan praten want ik denk dat het om depressie gaat. ga naar je ouder, vrienden of je mentor

Reputatie 3
Badge +2

Hey, je hersenen verzinnen toch stemmen? Dat kan jij dus ook. Verzin er zelf een en geef deze een leuke naam. Blijf gewoon naar die stem luisteren en trek je niets aan van de rest. Ook is het fijn om te mediteren. Dat zorgt voor rust in je hoofd. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Reageer