Vraag

Sportschool // Lichaam

  • 28 January 2019
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal.

Ik had een grote vraag in me hoofd, ik ben rond eind December echt begonnen serieus te gaan sporten. En dan bedoel ik ook echt serieus. Ik nam foto's op de 29e van december om me vooruitgang te zien komende maanden. En elke dag begin ik meer te twijfelen, misschien ligt het aan me spieren. Want ik ga ongeveer 6x per week naar de sportschool. (Periodes van 1 // 1,5 uur) En dan doe ik meestal 40 minuten kracht training (calisthenics) 20 minuten buikspier oefingen, en zo'n 20 minuten hardlopen. Verder eet ik amper vetten, ik eet heel veel kwark met veel proteïne (24%). En heel veel vlees.

Ik ben niet dik ofzo, maar ik wou een lichaam die er voor mij gevoel goed uitzag. Alleen video's zeggen steeds dat ik dit of dat fout doe. En dat koude douches fout zijn, terwijl de andere site zegt dat koude douches juist goed zijn (Ik ben inmiddels gestopt met koude douches gestopt aangezien ik onzeker was of het ook effectief was) En, ik wou eigenlijk weten van jullie of ik het wel goed doe, of hoe het misschien effectiever kan.

Bedankt,
Robin

2 reacties

Hoi

Zoals Nien zei, is elk lichaam anders. Wat voor de één goed werkt, is niet per se de methode die bij de ander effectief is.

Online vind je een hoop verdeelde meningen. Het lijkt me nuttig om in de sportschool iemand aan te spreken. Vaak lopen er begeleiders rond, waar je gerust een vraag aan mag stellen. Zij zouden ervaring met je kunnen delen, zoals tips i.v.m. voeding.

Rond eten lijkt het me belangrijk dat je met mate eet. Voldoende drinken en de nodige vitaminen, vezels, vetten en suikers binnenkrijgen, is belangrijk. Voor doelgericht advies kan je terecht bij een diëtist. Je huisarts zou je hiernaar kunnen doorverwijzen.

Groetjes
Kenshin
Hoi
Ik snap je probleem, aangezien er de laatste jaren een ideaal beeld is ontstaan. Maar iedereen is mooi in zijn of haar eigen lichaam. Ook bouwt de ene sneller een spiermassa op dan de ander. Dus dat is ook afhankelijk van hoe effectief sporten is. Doe vooral een soort die je leuk vind, want dat is extra motiverend. Je hoeft niet perse een goede voeding te hebben, maar het helpt wel. Ook dit is verschillend per persoon. Maar geniet vooral van het sporten en wees trots op hoe je bent en eruit ziet!

Reageer