Vraag

sporten/verslaving?

  • 27 April 2018
  • 9 reacties
  • 260 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey ben ik weer,
ik had een vraag of ik wel gezond ben. ik ben de laatste tijd zo moe ik kan niet meer. ook snij ik mezelf en wordt ik sexueel misbruikt. daardoor ben ik allemaal heel ontzeker geworden en ben ik heel veel gaan sporten wat ik doe op een dag is dit:
in de ochtend:
20 squats
30 lunges
40 toe touches
50 sec wallsit
100 jumpingjacks
50 sec wallsit
40 toe touches
30 lunges
20 squats
dan tussendoor net voor 11 uur doe ik dit:
10 squats
15 lunges
20 toe touches
25 sec wallsit
50 jumpingjacks
25 sec wallsit
20 toe touches
15 lunges
10 squats
en dit schema van de ochtend en tussendoor herhaal ik in de avond nog een keer daarnaast fiets ik elke dag op een heel snel tempo 1 uur heen naar school en een uur terug.
mijn calorieën innamen is rond de 300 per dag heeft iemand tips om hier vanaf te komen want ik doe hiernaast ook nog aan turnen ballet en rolschaatsen en ik kan niet meer maar het is een dwang.

xoxoxo
anoniempje

9 reacties

Heey Anoniempje,
Wat naar voor je!
Je doet al dat sporten om je echte probleem te ontvluchten: Je wordt seksueel misbruikt (zeg je zelf)
Eerst moet dat stoppen en dan zal je zien wat je leuk blijft vinden aan al dat bewegen, en wat niet!
Doe je dit om een reden te hebben om niet naar huis te hoeven gaan? Of naar diegene die je misbruikt?
Wat gebeurt er precies? kan je dat vertellen?
GroetJe M12G .
Bedankt voor je reactie
Reden 1 waarom ik dit doe is om het huis uit te vluchten wegens mijn moeders vriend die mij sexueel misbruikt reden 2 is omdat ik mezelf te dik vind ik ben 176cm en weeg 45 kilo en hoe bedoel je met wat gebeurt er precies als ik vragen mag
Xoxoxoxo
Anoniempje ❤?
Het is weer tijd voor m'n speech over hull
Kijken of ik het nog kan

Het is overduidelijk dat sporten je uitweg is geworden
Wat eigenlijk best goed is, beter Dan drank en drugs enzo
Maar het is een verslaving geworden en dus ook ongezond (daarover steaks meer)
Je vlucht weg voor je problemen hiermee, en daarmee bedoel ik niet je moeders vriend, waar we ook iets tegen gaan doen, maar je mentale problemen
Zonder je te Kennen, kan ik al zien aan de woorden die je schrijft dat je je beter voordoet dan dat het gaat
Je mag heus huilen
En zeggen dat je leven facking kut is en dat je liever geen leven hebt
En dat doe jij, zonder woorden, door te snijden en verslavende vluchtroutes zoals sporten te zoeken.
Maar die dingen helpen misschien op korte termijn maar maken het erger op Lange termijn
Met woorden kan je alle problemen die je nu hebt laten verdwijnen
Je kan je moeders vriend aangeven bij de Politie
Je kan naar jeugdzorg
Je kan naar een psycholoog/psychiater
En je kan naar een kliniek
Zo kan je weer gezond worden
Mental
En fysiek
Want snijden is niet goed en nooit een oplossing voor je problemen
Maar ook Ben je dun, heel dun en denk je dat je dik bent....dat noem je een eetstoornis (boulimia,chlamydia jeweetwel dat allemaal)
Je moet jezelf echt gaan fixen want uiteindelijk, Als je zo doorgaat, ga je er aan onderdoor.
Ik wens je veel succes en sterkte en neem dit heel serieus
Is er iemand die jou hierbij kan helpen?
Met het snijden en de misbruik, maar ook met jouw eetquestie.
Ik kan mij voorstellen dat jouw energieverbuik vele malen hoger ligt dan jouw inname.

Hulp lijkt mij vereist, anders resteert mij slechts de vraag:
Wat zal het eerste zijn, dat dit kaartenhuis in laat storten?
Heey Anoniempje,
Ik vind het heel erg dat dit met je gebeurt!
45 kg. en 176 cm. lang is juist ondergewicht: jij ben absoluut niet dik! jij moet iets van 65 kg. wegen!
Jij bent niet te dik! Bestaat niet.
Je hebt een probleem met seksueel misbruik, en dat moet eerst worden opgelost!
Begin gewoon met niet meer toelaten dat die vriend van je moeder je dwingt die dingen te doen die jij niet wil! Hij moet jou met rust laten.
Dus: van nu af aan gebeurt het niet meer! Je duwt hem weg, Je slaat hem van je af, En je zorgt met woorden dat hij zich niet meer kan verheugen erop! Niks meer beloven!
Als hij aan je komt, mag je hem terugslaan, ga trappen, maak een teringherrie, zorg dat het niet meer leuk voor hem is! Je gaat sporten tegen hem!
Daarnaast vertel je t aan je moeder! Zorg dat je het kan bewijzen (op de een of andere manier) Heb je broers of zussen? laat ze meehelpen met jou! Als hij jou slaat, laat je moeder de blauwe plekken zien!
Je hebt recht op een thuis, waar jij je veilig voelt!
GroetJe M12G
Hoe is het nu met je Anoniempje?
GroetJe M12G
Hii,
Ik he. Het even nagerekend, en je BMI is 14,2
Dat is echt best wel ondergewicht!
Voor het sporten, als je wilt minderen probeer dan in plaats van 50 keer iets doen het maar 40 keer te doen. Zo kan je het langzaam afbouwen. Miss helpt dat.
Het is weer tijd voor m'n speech over hull
Kijken of ik het nog kan

Het is overduidelijk dat sporten je uitweg is geworden
Wat eigenlijk best goed is, beter Dan drank en drugs enzo
Maar het is een verslaving geworden en dus ook ongezond (daarover steaks meer)
Je vlucht weg voor je problemen hiermee, en daarmee bedoel ik niet je moeders vriend, waar we ook iets tegen gaan doen, maar je mentale problemen
Zonder je te Kennen, kan ik al zien aan de woorden die je schrijft dat je je beter voordoet dan dat het gaat
Je mag heus huilen
En zeggen dat je leven facking kut is en dat je liever geen leven hebt
En dat doe jij, zonder woorden, door te snijden en verslavende vluchtroutes zoals sporten te zoeken.
Maar die dingen helpen misschien op korte termijn maar maken het erger op Lange termijn
Met woorden kan je alle problemen die je nu hebt laten verdwijnen
Je kan je moeders vriend aangeven bij de Politie
Je kan naar jeugdzorg
Je kan naar een psycholoog/psychiater
En je kan naar een kliniek
Zo kan je weer gezond worden
Mental
En fysiek
Want snijden is niet goed en nooit een oplossing voor je problemen
Maar ook Ben je dun, heel dun en denk je dat je dik bent....dat noem je een eetstoornis (boulimia,chlamydia jeweetwel dat allemaal)
Je moet jezelf echt gaan fixen want uiteindelijk, Als je zo doorgaat, ga je er aan onderdoor.
Ik wens je veel succes en sterkte en neem dit heel serieus

supe erg bedankt xxxx
Hoi!

Dat is geen fijne situatie. Er gebeuren nare dingen, en de manier hoe jij daarmee omgaat, is sporten. Sporten is goed, maar jij hoeft niet te sporten om gewicht te verliezen. Je hebt ondergewicht, en overmatig sporten kan een negatieve invloed hebben op je gezondheid.

Word je nog steeds misbruikt? Seksueel misbruik is onaanvaardbaar. Als je dit met iemand deelt, kunnen stappen ondernomen worden om jou te beschermen. Je kan naar je mentor, je moeder, de politie, een vriend(in), de huisarts, etc. Iemand die je vertrouwt kan je steunen.

Je kan bellen of chatten met de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal kwijt, en kunnen ze je advies geven. Het is anoniem, en het gesprek blijft tussen jou en de KinderTelefoon.
Hier vind je daar meer info over: https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/
De KinderTelefoon kan je ook in contact brengen met organisaties die je kunnen helpen en beschermen. Info daarover vind je hier: https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/

Jij verdient een veilig thuis waar je je fijn voelt.

Groetjes
x

Reageer