Skip to main content

Hey! 

 

Ik wil dus meer gaan sporten en gezond gaan eten, maar ik weet niet precies hoe ik dat goed kan doen. Ik heb al 1 keer eerder gehad dat ik er te veel op ging letten en dat ging niet bepaald goed. 

Maar oke, heeft iemand tips?

heyy,

ik weet niet hoe oud je bent hoelang je bent en hvl je weegt. ik weet dus ook niet of het nodig is om te gaan sporten en gezonder te gaan eten. ik zou aan raden om maximaal 6 uur per week te sporten. en wel echt alle maaltijden en tussendoortjes te nemen. dus bijvoorbeeld ipv chips wortel, komkommen en paprika met een zelfgemaakte dipsaus ofzo. of zelfgemaakte popcorn zonder suiker/zout is ook gezond. 

ik hoop echt dat je niet onnodig doorslaat want daar kom je niet zo 123 van af.

hoop dat er wat aan hebt!

suc6!


Thanks! Ik ga deze keer zeker wel gewoon alles te eten. 

Het is niet heel erg nodig om te gaan sporten en gezonder te eten. Maar ik voel me daar gewoon fijn bij. Maar voor als iemand het nog wil weten: Ik ben 1,67m, ik weeg ongeveer 48/49 kilo en ik ben 15.


Ik weet hoe het is om je er gewoon lekkerder bij te voelen om gezonder te leven. maar wat in mn hoofd gezonder is blijk momenteel ongezond te zijn.

ik raad het je eigenlijk gwn af om nu “gezonder” te gaan doen. voor je leeftijd heb je een gezond gewicht zelfs iet wat aan de lage kant. je slaat er heel makkelijk in door en het is erg lastig om er weer vanaf te komen. wees blij met jezelf!

kan ik makkelijk zeggen ik doe het zelf ook niet maar toch!

 


Ik hou van mijn lichaam! En mijn gewicht, ja, die is altijd al iets te laat voor het gemiddelde. Ik heb daarmee ook problemen mee gehad met de ggz op school enzo. Maar na een tijdje kwamen ze erachter dat het niets is. Dus daar maakt ik me helemaal geen zorgen om!

Ik wil trouwens ook niet extreem veel gaan sporten. Niet een paar uur per dag ofzo! Maar gewoon, af en toe, misschien 3 keer in de week ofzo. En dan kan ik verder gewoon, als ik wil, nog buiten een rondje wandelen of fietsen. Het hoeft allemaal niet zo heel intensief van mij, ook al is dat ook wel leuk!

 

Met sporten bedoel ik trouwens niet alleen fitness en dat soort dingen, ook gewoon, idk, dirtbike (lijkt me heel vet om te doen!), wandelen, dat soort dingen


Wat meer sporten is nooit verkeerd. Maar voor alles geldt, sla er niet in door. Want wat de anderen inderdaad al zeggen, het is vaak erg lastig om daarvan weer te herstellen.

En als je naar je gewicht kijk, hoef je volgens mij ook niks aan je voeding te doen. Je zit nu op prima gewicht.

 

Als je wat meer wilt gaan sporten, moet je het gewoon rustig opbouwen en niet doorslaan. Doe het niet om af te vallen (want dat heb je niet nodig) maar om gewoon lekker in beweging te zijn. Dat is voor zo enorm veel dingen goed, zolang je het niet te gek doet natuurlijk.


Reageer