Vraag

Spanningshoofdpijn

  • 19 August 2018
  • 33 reacties
  • 447 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik ben net 2 weken op vakantie geweest met me vader. Ik heb in die 2 weken geen minuut hoofd pijn gehad.

Ik kom terug van mijn vakantie eerst en dagje bij me vader thuis geweest. Ook geen hoofdpijn.

Ik stapte het huis in. en mijn hoofd pijn kwam meteen terug.

Weet iemand hoe ik me koppijn kan verminderen???
Heb het nu al sinds vrijdag middag en woord het nu al weer zat

Groetjes Bella ?

33 reacties

heyo,
weet jij de oorzaak van je hoofdpijn?
en ik denk dat het beste is om alles even rustig aan te doen en jezelf niet te druk maken, verder misschien je huisarts om hulp vragen want die weet meer denk ik.

Ronald
Ik denk dat een bezoek aan jouw huisarts wel verstandig is.
Wij kunnen lastig een oplossing bieden, omdat het een symptoom is van vele dingen.
Daarnaast is dat ook beter dan paracetamol naar binnen werken als een hamster..
Ik denk dat een bezoek aan jouw huisarts wel verstandig is.
Wij kunnen lastig een oplossing bieden, omdat het een symptoom is van vele dingen.
Daarnaast is dat ook beter dan paracetamol naar binnen werken als een hamster..


Vooral dit, bij twijfel altijd contact opnemen bij de huisarts 🙂
Hey

Als de hoofdpijn veroorzaakt wordt door spanning, kunnen ontspanningsoefeningen, bv. gezichtsyoga, helpen. Je kan proberen het punt tussen je wenkbrouwen en de punten in het midden van je wenkbrouwen masseren.

Verder is het verstandig om, zoals bovenstaande reacties zeggen, naar de huisarts te gaan.

Groetjes
Kenshin
Hoi
Ronald2001, menspersoon, vituperative en kenshin.

Bedankt Voor de tip om naar de huisarts te gaan maar daar ben ik al heel vaak daar voor geweest. Hij zegt alleen dat hij er niks aan kan doen. Hij zegt dat ik maar meer moet ontspannen.


Ronald2001
De oorzaak van mijn hoofd pijn is spanning en stress maar voor al spanningen.

Menspersoon
Ik neem bijna nooit paracetemollen omdat het niet werkt bij mij

Kenshin Bedankt voor die tip van ontspannings oefeningen ik ga het uit proberen

Groetjes bella ?
heyo,
hoe gaat het nu met de hoofdpijn?
Hoi Ronald

Sorry dat ik zo laat reageer.

Die hoofd pijn. Is niet beter of slechter geworden.

Hoe meer spanning ik voel hoe erger... de laatste 2 weken is de spanning erger geworden... dus de hoofd pijn ook...
Hmm jammer en heeft de dokter tips?
hoi ronald

mijn huisarts heeft geen tips en heb ook na gevraagd of ik zo als mijn familie er iets tegen kan krijgen maar dat is niet verstandig om nu al mee te beginnen.

weet je wat best gek is. ik heb dinsdag enorme spanning gehad op school. zo erg dat ik niet kon praten en niks mee kreeg. het kwam door een te persoonlijk onderwerp. maar na dat ik weer terug kwam in de 'wereld' heb ik mijn spannings tikken en mijn spannings hoofd pijn niet meer gehad. dat is nog nooit zo eerder gebeurt dus nu maar hopen dat hij weg blijft!

groetjes
bella ?
Aangezien je klachten misschien eerder te wijten zijn aan stress, kan het nuttig zijn om eens met een psycholoog te praten. Zie je dat zitten?
Hoi kenshin

Het kan miss handig zijn om met een psycholoog te praten maar dat zie ik totaal niet zitten. Heb er onderhands zo veel gehad dat ik er geen meer wil spreken. Ze hebben mij nooit goed geholpen...
Ik zeg niet dat dat voor andere net zo is... ze kunnen mij gewoon niet goed helpen

Groetjes
Bella ?
Jammer dat je vorige ervaringen met een psycholoog niet zo positief waren. Is er op school misschien een leerkracht waar je je goed bij voelt?
heyo,

je vertelde dat je er nu geen last meer van had, is dat nogsteeds zo? en omdat je even van de wereld was en daarnaast je hoofdpijn heb kan het zijn dat je te weinig drink(ik ben geen dokter maar dit is meestal met te weinig drinken)
ronald

het heeft zwz niet te maken met te weinig drinken. je weet vast wel die doppers. daar drink ik er tijdens school tijd zoon 6 of meer van op.

ja die hoofdpijn is nog steeds weg...
het gekke van toen ik van de wereld was. bleef ik gwn zitten ik kon alles behalve praten en ik kon op 1 of andere manier kon ik maar 1 iemand horen. ik laat je wel weten of ik morgen na dat vak weer zoon 'black out' hen gehad.
was vergeten te reageren. 4 typ dit nu in die 2 weken al voor de 10de keer elke keer is er iets waardoor de tekst verdwijnt.
als ik eerder iets had geplaatst had dat betekend dat ik weer zoon black out had gehad dus is toen niet geneurd. die les is al 2 week niet door gegaan


ff over de hoofd pijn. die is sinds gister weer terug.
mijn tik is ook weet terug maar hij is ook erger geworden. had hem met staan en zitten. maar nu had ik hem vandaag op de fiets. mensen keken mij vreemd aan van hoe kan ze dat ooit kon doen

dat was het denk ik voor nu
Niet fijn dat de hoofdpijn en de tics terug zijn. Als je hier ook op de fiets last van hebt, lijkt het me aangewezen om hier zeker iets aan te doen. Kan je op school met iemand praten? Een leerlingenbegeleider of je mentor? Wie weet voel je je daar wel fijn bij.
hmm zo te lezen word het eigenlijk erger en daarom denk ik echt dat het beste is om (nog) een keer naar de huisarts te gaan en dan toch even goed te bespreken want je heb er wel last van
ronald

ik ben vorige week bij de huisarts geweest.

hij zij zoals de vorige keer dat hij me niet kan helpen. dat ik pas paracetemol mag nemen als de hoofd pijn ondraglijk is.

en mijn tics kon hij me niet mee helpen. als ik een onderzoek wil waardoor ik weet waar ze vandaan komen. dat me ouders toestemming moeten geven voor zoon onderzoek. dat wille zij niet. dus ik schiet er eigenlijk niks mee op.
Ik heb soms oom last van spankings hoofd pijn heel verveelend.... Ik neem gewoon wat in en ben er van af👍🏻 (gewoon ineemen als je last hebt hoor)

Mischien kan je een andere huisarts bezoeken die neemt je mischien iets sirieuser...

Zou jij met je ouder kunnen overleggen of je iet toch een onderzoek mag omdat je heel veel last hebt?

Xx❤️
Hoi bellablue

Is de hoofdpijn al weg of niet ik leef met je mee want ik heb nu 6 maanden hoofdpijn af en toe trekt ie weg en hup dan is die er weer heb nu super goede psychologe en die helpt me wel goed heb ook al iets van 20 psychologe's gehad bij mannen viel ik me namelijk niet veilig

Ben je misschien al eens bij een masseur geweest die drukpunten masseert heeft bij mij ook al eens 1 week zonder hoofdpijn laten beleven

Laat alsjeblieft iets weten

Groetjes van een prinses
hoi

nee mijn hoofd pijn is er nog steeds. het is een tijdje lichter geweest en toen werd het thuis nog gespanner dus werd mijn hoofdpijn weer erger.

vervelend dat jou hoofd pijn er nog is. fijn dat die psycholoog helpt. ik ga altijd juist met ergere hoofdpijn weg bij mij psycholoog.

ja ik heb masseurs gehad maar dat hielp niet ik werd er alleen maar gestrest van dat iemand aan me zat. dus dat woord hem niet. maar wel bedankt voor de tip


Groetjes
bella
O jammer dat je gestrest wordt als iemand aan je zit was dat een man of vrouw kan er ook aan liggen mischien kun je nog naar een psychotherapeut die doen met positieve psychologie mischien helpt dat beter bellablue
ik heb het 4x geprobeerd. bij een vrouw en bij man. en bij een vrouw die ik goed kende. en me vader. alle 4x kreeg ik er stress van...

ik loop nu bij een psycholoog via school en dat vind ik voor nu goed genoeg. ik krijg er (denk ik) binnenkort ook 1 buiten school...

Groetjes
bella
Wat jammer dat je nog steeds last hebt van hoofdpijn. Het moet erg slopend zijn om langdurig met deze pijn om te gaan 😐

Na rondgedwaald te hebben op het internet, heb ik geleerd dat sommige vormen van hoofdpijn veroorzaakt worden door spanning in neus, oren en achter de ogen. Hierom kan het nuttig zijn om diep in en uit te ademen, je tempels (de punten naast je ogen), je voorhoofd, je hals en je wenkbrauwen te masseren.

Ik hoop dat je psycholoog je kan begeleiden bij het verlichten van je hoofdpijn. Meditatieve bezigheden, bijvoorbeeld yoga, zouden hierbij kunnen bijdragen. Zou je yoga een kans willen geven?

Gr. Kenshin
het klinkt misschien stom maar je went er aan als je het heel erg lang hebt. ik heb het nu denk ik 6 jaar of zo.

ik heb meditatie al geprobeerd en dat hielp niet omdat ik dan verdwaal in me gedachten waardoor mijn hoofdpijn niet over gaat. ik heb zelfs er lessen in gehad...

Groetjes
Bella

Reageer