Vraag

Snijden vertellen?

  • 17 April 2018
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,
Ik ben een meisje van 13 en ik snijd me nu iets meer dan 2 jaar.
Maar twee maanden geleden heb ik het eindelijk aan mn vrienden kunnen vertellen. 5 van mn vrienden weten het, waarvan 2 perongelijk.

Maar ik twijfel nu of ik het aan mijn zus moet vertellen. Ze is echt heel lief en ik kan over al mn problemen bij haar praten, maar ik denk dat als ik haar over het snijden vertel, alles verandert.
Ze heeft door dat het de afgelopen tijd iets minder goed met me gaat en ze probeert me er echt bij de helpen, maar dat vindt ze moeilijk als ze niet weet wat er is.

Ik ben er achter gekomen 2 van mij vrienden zichzelf beschadigen en 3 hebben het vroeger gedaan, en het geeft me echt heel veel stress.
Daarom zou het fijn zijn als ik hier met mijn zus over kan praten, maar ik weet niet zeker of dat wel slim is om te doen.
Wat is jullie mening?

Xx Meisjee110

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik vind dat het wel verstandig is als je het aan je zus verteld. Zij kan je dan misschien verder helpen om hier vanaf te komen. Of jullie kunnen in iedergeval met z'n tweeën erover praten. Dat lucht vast op!

Ik had nog wel een vraag, waarom krijg je zoveel stress omdat je weet dat 2 vrienden zich ook beschadigen? Terwijl je ook weet dat 3 van je vrienden ermee zijn gestopt? Zij hebben dus al een alternatief gevonden voor snijden! Dat is toch fantastisch?

Maar zoek een alternatief dus voor snijden, als je dan de neiging hebt doe dan wat anders.

Gr: Mr.S
Heyy,

Dankje voor je reactie!
Maar ik maak me gewoon heel erg veel zorgen om mijn vrienden, want het gaat niet echt goed met ze.
Ik denk dat ik het er wel met mijn zus over ga hebben, als ik er een goed moment voor kan vinden.

Xx Meisjee110
Hoi!

Het lijkt me goed hierover te praten met je zus. Zij is er voor jou. Praten helpt.

Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt om je vrienden. Kunnen jullie hier samen over praten?

Het is goed om alternatieven te vinden voor het snijden. Je gevoelens op een andere manier uiten, bv. schrijven of bewegen. Je kan dit samen met je vrienden ondernemen, zodat jullie voor elkaar een steun zijn.

Je zus schrikt vast even, maar dat is ok. Ze zal vast opgelucht zijn dat je dit met haar deelt.

Groetjes
x

Reageer