snijden en branden

  • 21 August 2012
  • 20 reacties
  • 2169 Bekeken

Reputatie 2
Badge +17
Wat is eigenlijk snijden en branden? Snijd je jezelf dan gewoon echt, en brand je jezelf ook gewoon echt?

20 reacties

Ja, jammer genoeg wel. Het is ook wel bekend als automutilatie ofterwijl zelfverminking.
Reputatie 2
Badge +17
Pijnlijk..
Ja dat klopt, en het is ook onwijs zonde dat mensen zo ver zijn dat ze dat zichzelf aan willen doen, daarom vind ik ook dat ik hun daarmee moet steunen, waarom denk je dat ik 30+ berichten per dag heb?
Reputatie 2
Badge +17
Ja dat klopt, en het is ook onwijs zonde dat mensen zo ver zijn dat ze dat zichzelf aan willen doen, daarom vind ik ook dat ik hun daarmee moet steunen, waarom denk je dat ik 30+ berichten per dag heb?
Ik zou ook wel willen helpen maar ik binnenkort nog maar heel weinig tijd dus dat wordt 'm niet.
Ja, helaas is het echt jezelf pijn doen. Vaak werkt dit ook verslavend, voor het verminderen of wegstoppen van emotionele pijn
Inderdaad is het jezelf echt snijden. Ik heb het zelf ook gedaan. Gelukkig ben ik er al een hele tijd mee gestopt. Al heb ik de laatste tijd door omstandigheden wel soms wat terugvallen, niet heel ernstig, ik kan mezelf redelijk goed houden. Maar laatst heb ik mezelf toch weer pijn gedaan.. Gelukkig niet zo erg.
Het is inderdaad verslavend en het is erg moeilijk om ermee te stoppen. Als je er eenmaal mee begonnen bent en het zit vervolgens even tegen, dan is het ineens heel makkelijk om een scheermesje of schaar te pakken...
Ja dat is wat wel doen ja, teminste in snijd. :(
Maar ik brand niet. Helaas is het wel een kleine verslaving geworden. :( 
Dus nooit aan beginnen!

ja, je doet het dan echt ik doe beide zelf ook maar ik doe mezelf nog  meer dingen aan dan alleen dat.  wat ik je wel kan meegeven is, begin er nooit aan je doet niet alleen jezelf pijn als anderen het weten. het lost je problemen misschien heel eventjes op maar ze komen terug en misschien wel erger. begin er aub nooit aan okey??? Xxx

als je de eerste stap hebt gezet dan wil je alleen meer... als alles weer goed komt zit je met de littekens en bij sommige mensen ben je verslaafd. dat is bij mij het geval. ik kan er niet mee stoppen dus neem maar van mij aan dat je er nooit mee moet beginnen. xxx

ja helaas, snijden is automutilatie. ik doe het ook, ik ben aan het "äfkikken" eerst deed ik het bijna elke dag, mijn armen zitten helemaal onder de littekens. het is verschrikkelijk, doe het jezelf niet aan! je bent de rest van je leven aan het proberen om je littekens uit het zicht te houden. Eerst wilde ik ook zelfmoord plegen, daarom ging snijden ook makkelijker. bedankt voor het luisteren! -Mij

Het is een fijn gevoel..
Je krijgt het gevoel dat alle stress en pijn van je af valt, terwijl je eigenlijk jezelf pijn doet.
Ik snij mezelf, ik ben me overal bewust van, maar ik stop niet.
ik heb mezelf ook gesneden, en val haast weer terug daarin het voelde gewoon goed. branden doe ik niet bewust, ik doe een bakkers opleiding en daar horen brandwonden bij. alleen ik maak ze telkens bewust weer open. dat doe ik met al mijn wondjes pijn is soms namelijk best wel eens heel fijn maar het is beter als je het niet doet want het worden echt heel lelijke littekens.
Ik snijd mezelf ook ik doe het nog niet zo lang. Maar ik schaam me er een beetje voor ik verberg mijn sneeën en ik vertel het niemand. Ik wil ze het 4 februari vertellen maar daarvoor moet ik nog 2 keer gyme en dan zal iedereen ze zien en er grapjes over gaan maken.

reactie gewijzigd door de kindertelefoon ivm forumregel 9
Ik snijd mezelf ook het is idd echt jezelf snijden met een mes.... het is eigenlijk niet zo pijnlijk. Ik wil mezelf ook een keer branden ik ben op zoek naar andere dingen waarmee ik mezelf pijn kan doen. Het werkt als een soort van uiting van gevoelens die je hebt of als straf als je iets fout doet.

X
Ik snijd en brandt allebei ik snij gewoon in mn arm en verbrand mn vingers maar het lucht wel op
Reputatie 2
Badge +4

ik doe het helaas ook 

het is voor mij een dwang geworden zij maar mijn topics

 

Hallo, ik heb een vraag

Waarom zal je jezelf pijn doen om je emotionele pijn te onderdrukken?

Sorry als het een domme vraag is.

Reputatie 2
Badge +4

Nee dat is geen domme vraag

Ik doe het omdat

Als ik het doe een 

Gevoel van controle heb

En inderdaad om mijn emotionele

Pijn te kunnen onderdrukken

Hey ik ben nieuw en ik wil jullie mijn verhaal delen waarom ik ben begonnen met mezelf te snijden en branden.

Ik zit in een klas vol haters van mij en ik wordt uitgemaakt voor vanalles en nogwat er zijn maar 3 mensen in mijn klas die mij nog leuk vinden, welk jaar? 1ste middelbaar ik was 12 en het werd erger en erger en toen mijn verjaardag is was er 2 kwijt geraakt van men vriendinnen ik was doodsongelukkig, maar ik had dat 1ne meisje nog die paardrijd bij mij❤️! Gelukkig maar maar dat was voor mij niet genoeg ik wouw blij zijn en dat was ik niet! Doodsbang ging ik nr boven , ik wilde mezelf pijn doen, en ging "slapen" dat zei ik toch tegen men ouders en ja hoor daar zat ik dan in mezelf... mijn arm en hand te snijden tot dat mijn mama er achter kwam ik moest wel eerlijk zijn toch? Ik zei dat ik ging stoppen maar nee inderdaad het werkt verlsavend ik was goed opweg maar had een terugval die niet is gestopt 1 jaar ging dit goed maar toen ging naar het 2de middelbaar ik dacht dit komt goed nieuw schooljaar nieuwe kansen maar nee die 2 meisjes had ik al lang niet meer maar men paardenvriendin laat ik haar zo noemen staat voor mij klaar maar de pijn die ze me aan hadden gedaan was weg dacht ik tot 1 van die meisjes die me had verlaten mij begon te pesten met haar vriendinnen:'Zo ken ik haar niet...', dacht ik... maar nee iedereen veranderd de pijn sloeg toe niet alleen van het gepest nee al de ruzies die ik heb met men ouders, vrienden, familie... noem maar op en nu ben ik 14 en snijd alweer en nogsteeds in mezelf en ben pas begonnen met branden en dat is nog niet alles wat ikmezelf aandoe…

Het heeft een fijn gevoel inderdaad en het is verslavend al die dingen trouwens!

Maar weet begin er nooit aan want het is heel moeilijk om te stopen!

En als je er mee zit praat er met iemand over! Je kan het🫶

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

Tekst ook aangepast ivm forumregel 6 : plaats geen schadelijke of triggerende content.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Anoniem1234567890,

Bedankt voor je reactie. Heel goed dat je adviseert om erover te praten.

Dit kan altijd gratis en anoniem met de Kindertelefoon. We zijn 7 dagen per week bereikbaar tussen 11:00-21:00 op nummer 0800-0432 of kom chatten.

Sterkte!

De Kindertelefoon

Reageer