Vraag

Snijden alweer

  • 24 May 2019
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Sorry voor het zoveelste topic maar ik moet dit even kwijt. Sorry voor het verspillen van je tijd.

ik heb laatst mijn zakmes weer teruggevonden en maak weer echt sneeën, ik doe dit iedere dag en elke keer drie tot zes sneeën. Is dit erg veel of valt het (zoals ik zelf denk) nog enorm mee. Ik heb het gevoel dat het niet erg is en er zijn zo veel mensen die het waarschijnlijk veel erger hebben.

Bedankt alvast voor antwoorden.
Xx

1 reactie

Hoi

Je vond je zakmes terug, en hebt je hier inmiddels mee beschadigd. Zelf lijk je dit voorval te minimaliseren, en vermoed je dat anderen het lastiger hebben.

Hoewel het mogelijk is dat anderen het zwaarder hebben, hoef je je eigen gevoelens niet te onderschatten. Dat je de drang tot zelfbeschadiging voelt, vind ik zorgwekkend.

Denk je dat het zou lukken om het zakmes op te bergen? Als het mes minder voor de hand ligt, kom je misschien minder snel in de verleiding tot zelfbeschadiging. Je zou het mes in een doos op zolder kunnen bewaren, of (tijdelijk) aan een vriend of familielid geven.

De gebruiker xLotx heeft een tijd geleden het topic Alternatieven zelfbeschadiging geplaatst. In dit topic kan je lezen hoe je met de drang naar snijden om kan gaan, en dat op een gezonde manier.

Heb je ooit professionele hulp gehad? Je lijkt het niet gemakkelijk te hebben. Ook lijkt het niet de eerste keer dat je door een moeilijke periode gaat.

Je hoeft je niet te excuseren voor de tijd die een forummer aan je topic besteedt. Wie hier een reactie post, doet dat vrijwillig, en uit de beste bedoeling je te helpen. Ook is een vrijwilliger van de KinderTelefoon bereid naar je te luisteren.

Groetjes
Kenshin

Reageer