Snijden alweer

  • 7 January 2019
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het is al een jaar geleden dat ik dit vaak had maar ik heb het nu weer ik weet niet echt wat ik moet doen

5 reacties

Hoi!

Vroeger sneed je jezelf en nu heb je dit al een jaar niet meer zo vaak de neiging gehad, maar nu terug meer.
Alleszins al heel knap dat het een jaar beter ging!
Heb je ooit hulp gekregen hiervoor of voor achterliggende problemen? Zo ja, dan kun je misschien best even contact opnemen met die hulp en het hen vertellen.
Zo niet, dan is het belangrijk dat je hulp zoekt hiervoor. Erover praten is eng, maar je hebt de hulp echt nodig. Dit zowel om van het snijden af te geraken, achterliggende problemen te verwerken en je beter in je vel te voelen.
In dit topic en op deze site kun je een heleboel tips leren om te stoppen met snijden.
Maar echt, probeer hulp te zoeken, het zal je erg veel opbrengen!

Groetjes
Lot
@xLotx bedankt voor de reactie ik heb nooit hulp mee gehad net als alle andere dingen in me verleden en ik hou niet zo veel van hulp maar ik ben bang dat ik me dit keer me zelf pijndelijker gaat doen dan vorgige jaar

Ik snap dat het moeilijk is om hulp te zoeken, maar zoals je zelf al zegt weet je niet hoe erg het nog zal worden... automutilatie is een verslaving, en hoe langer je wacht met hulp, hoe meer het een gewoonte wordt.
Probeer dus echt hulp te zoeken, begin misschien met anoniem te chatten met bv. de kindertelefoon, of schrijf een mail naar een leerlingenbegeleider. Het is ontzettend moeilijk om zonder hulp van zoiets af te komen, en je hebt er niets mee te verliezen!

Groetjes
Lot
@xLotx bedankt voor de reactie ik heb nooit hulp mee gehad net als alle andere dingen in me verleden en ik hou niet zo veel van hulp maar ik ben bang dat ik me dit keer me zelf pijndelijker gaat doen dan vorgige jaar
@xLotx Oké ik ben er weer mee gestop omdat ik toch wel een leuk leven zie maar nu heeft een vriendin van me een zm probleem ze app hier en daar al om hulp
hey,

goed dat jij bent gestopt en dat je een leuk leven ziet!

hoe is het nu met die vriendin? en kan je haar helpen?

Reageer