Vraag

Snijden...

  • 14 October 2019
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Hoi! Ik snij mezelf dus best wel vaak… ik vind dat ik het verdien, omdat ik dan bijv een eetbui heb gehad of aangekomen ben. Ik haat mezelf echt heel erg!! Ik wil mezelf niet snijden, maar ik kan niet stoppen! Het geeft rust omdat ik mezelf dan heb kunnen straffen voor wat ik fout heb gedaan. En het gebeurt steeds harder. Ik ben bang dat ik het ooit te hard ga doen… kan iemand mij helpen?


3 reacties

Gebruik een elastiekje want je straft jou eigen levenslang. Littekens zullen ontstaan en die blijven en niet plezant als bv over 10 tot 20 jaar ze vragen hoe kom je aan die littekens. Mijn tante is 29 en een zeer mooie vrouw maar toen ze 15 was in de emo stijl en was ze verdrietig sneed zij haar in haar been of arm ze werd ouder en leerde haar verdriet te beheersen. Ik was 12/13 toen ik wat verliefd was op haar en mocht blijven slapen ze wist niet dat ik verliefd was tot op een moment een vriendin zei u tante ligt in bikini in het zwembad ik van wow moet ik zien tot ik die armen en benen in de gaten kreeg. 

 

Ik was van wat is er met jou gebeurt? Die armen en benen toen ze begon te huilen en zei een stomiteit van 12 jaar geleden. Het  blijft haar achtervolgen en een elastiekje trek je aan laat los en doet pijn, maar laat geen littekens achter 

Probeer dit aan iemand te vertellen die je vertrouwt, bijvoorbeeld: een vriendin, je moeder of een vertrouwenspersoon op school. Diegene kan je helpen om te stoppen met snijden.

Beste biebs.04

Het makkelijkste wat ik kan zeggen is ; praat er met iemand over. Dat is meestal in het begin niet zo makkelijk maar uiteindelijk het wel waard. Het praten hoeft niet persee met je ouderen te zijn. Dit kan ook met iemand anders die je vertrouwd. Zorg gewoon dat je je veilig bij diegene voelt. 

Reageer