Vraag

snel afvallen


Badge

Hoi,

Ik heb een vraagje ik wil zo snel mogelijk afvallen wand ik ben erg dik (50 kilo) en ik kan niet goed hardlopen omdat ik astma en hele zwakken knieën heb heeft iemand een tip om heel snel aftevallen.

Alvast bedankt


26 reacties

Hey, 

Je bent echt niet dik!

Als je gezond wilt afvallen,  ga dan meer focussen op je eten. En ook een beetje op bewegen. 

Tel je calorieën van een week en zoek op google naar wat je gemiddeld calorieën zijn voor je lichaam. Ieder lichaam is anders dus kijk even goed wat erbij staat.

Je kan ook meer bewegen,  ik lees dat je astma hebt, dus je kan moeilijk hardlopen.  Als is geprobeerd te wandelen of te fietsen? Het hoeft echt niet hard hoor.

Als je bijvoorbeeld wilt afvallen en je krijgt meer calorieën binnen dan je verbrand,  dan kom je dus aan. Dus als je wilt afvallen zou je een calorieën tekort moeten maken. Als je dat doet , ga dan 100 tot 200 calorieën onder zitten. Want dat zit nog wat meer in balans Als je dus gewoon niet wilt gaan bewegen.  Kijk ook naar je lichaamstype!  Dan kun je veel betere info krijgen want de een heeft een snelle stofwisseling en de ander niet enz.

 

Hopelijk heb je er wat aan! Succes 🍀

Groetjes Gebruiker c 

 

Badge

@Gebruiker c 

 

Hi ik hoef niet perse op een gezonde manier af te vallen hoor dus bij voorbeeld laxeerpillen.

 

Hi ik hoef niet perse op een gezonde manier af te vallen hoor dus bij voorbeeld laxeerpillen.

 

Hey,

Ik zou niet laxeerpillen nemen. 

Even voor de duidelijkheid,  als je te snel afvalt krijg je sneller een jojo effect en dat wil je niet want je bent dan weer terug bij af.

 

Groetjes Gebruiker c 

Badge

Even voor de duidelijkheid,  als je te snel afvalt krijg je sneller een jojo effect en dat wil je niet want je bent dan weer terug bij af.

Groetjes Gebruiker c 


Ff een vraagje wat is het jojo effect 

Ps. Als je op een snelle manier wilt afvallen, kijk naar je eten, zit er bijvoorbeeld veel suiker in een bepaald product of koolhydraten of calorieën. 

Kijk eerst hier maar is naar en dan zul je wel afvallen. Even om duidelijkheid nog te maken . Als je bijvoorbeeld heel weinig eet dan heeft het geen nut. Enz

 En als je jezelf gaat wegen , ga eerst even naar de wc en ga dan wegen, dat scheelt wat.

En drink veel water en eet veel producten met eiwitten en vezels enz.

 

Groetjes Gebruiker c 

Ff een vraagje wat is het jojo effect 


sorry,  een jojo effect betekent, dat je dan afvalt en dat je man weer heel snel aankomt, en dat je dus terug bij af bent.

Hier de uitleg van viata. 

Het jojo-effect is een veelvoorkomende bijwerking van veel te strenge diëten. Als je jezelf uithongert, en je lichaam dus een periode van veel te weinig eten voorziet, zal je lichaam energie gaan besparen. Omdat er te weinig brandstof binnenkomt, moet het verbruik daarop afgestemd worden.

50 kg is een heel mooi gewicht hoor (daar ben ik jaloers op, echt waar). Hoe lang ben je precies?

 

Wat Gebruiker c al zei, je hoeft echt niet af te vallen. Als je per se slanker wilt worden moet je zeker niet afvallen maar zorgen dat je spierpercentage toeneemt. Dus sporten, sportschool of gewoon thuis oefeningen doen. Dat blijf je als het geod is op hetzelfde gewicht maar zet je gewoon wat vetweefsel om in spierweefsel.

Je lichaam uithongeren en laxeren is echt heel slecht en onnodig, voor jou helemaal.

 

Pas goed op je lichaam,

Groetjess

Ps.

als je wilt dat je spierweefsel toeneemt heb je juist veel brandstoffen nodig. Gun je lichaam deze voedingsstoffen dan ook. 

@Billiekimmie Hoe oud ben je? 50 kilo is namelijk echt niet zwaar!

Badge

50 kg is een heel mooi gewicht hoor (daar ben ik jaloers op, echt waar). Hoe lang ben je precies?,


Ik ben 175cm

Badge

Hoe oud ben je? 50 kilo is namelijk echt niet zwaar!


Ik ben 12

@Billiekimmie, en hoe lang?

 

Hey @Billiekimmie ,

Ik heb even gekeken. Je hebt een prima gewicht!  Zelfs heb je een te lage bmi. Als je lager dan 18.5 heb heb je onder gewicht dus ik zou niet gaan afvallen. Ik zou juist wat aankomen. Misschien kun je hier over praten met je huisarts. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Badge

@Billiekimmie, en hoe lang?

 

175

Badge

Hey @Billiekimmie ,

Ik heb even gekeken. Je hebt een prima gewicht!  Zelfs heb je een te lage bmi. Als je lager dan 18.5 heb heb je onder gewicht dus ik zou niet gaan afvallen. Ik zou juist wat aankomen. Misschien kun je hier over praten met je huisarts. 

 


Hoi

Lief dat je t opzoekt maar dat zijn maar cijfertjes t zecht niets over of je dun of dik bent 

Ik zou toch is je huisarts raadplegen en misschien een diëtist.  Die kunnen je echt wel helpen.

Lief dat je t opzoekt maar dat zijn maar cijfertjes t zecht niets over of je dun of dik bent 

 

BMI heeft wel te maken met je gezondheid. Omdat je tegen ondergewicht aan zit zal ik echt niet afvallen, dat is niet goed voor je. Misschien vind jij dat je er dik uit ziet, maar dat is niet zo want je BMI is aan de lage kant.

Badge

Ik zou toch is je huisarts raadplegen en misschien een diëtist.  Die kunnen je echt wel helpen.

@Gebruiker c 

 

Dat kan echt niet want dan word proana boos en dan moet ik mezelf snijden. Dit mach eigenlijk ook niet.

Oke, maar ga niet snijden!

Ik heb er ervaring mee, en het levert niets op, alleen veel littekens die niet meer weggaan. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Badge

Oke, maar ga niet snijden!

Ik heb er ervaring mee, en het levert niets op, alleen veel littekens die niet meer weggaan. 

 

Als ik me moet straffen kan ik niet anders sorry

@Billiekimmie, Waarom zou je jezelf moeten straffen als je naar de huisarts of diëtist gaat. Dit zijn daar toch juist voor???

Badge

@xLisa Maar dan blijf ik dik en woord proana boos en daar moet ik waarschijnlijk veel eten en word ze nog bozer en dan heb ik een probleem

Badge

Hoi,

Ik heb een vraagje ik wil zo snel mogelijk afvallen wand ik ben erg dik (50 kilo) en ik kan niet goed hardlopen omdat ik astma en hele zwakken knieën heb heeft iemand een tip om heel snel aftevallen.
 

hoi,

ten eerste je bent niet dik dat staat voorop. Ik heb wel een tip als je wilt afvallen. Probeer eens te hardlopen ik heb ook astma en ik ging vroeger nooit hardlopen maar nu doe ik het 4x in de week en het gaat erg goed. Mijn tip is ook om de app Nike run club te gebruiken. Het is een heel handige app om te beginnen. Hij maakt zelf een schema voor je en dan coacht de app je erdoorheen.

hopelijk heb je hier wat aan. Doei doei

Hi ik hoef niet perse op een gezonde manier af te vallen hoor dus bij voorbeeld laxeerpillen.

 

Dat zou ik niet doen als ik jouw was want die pillen kunnen voor erge schade zorgen op lange termijn 

Badge

Dat zou ik niet doen als ik jouw was want die pillen kunnen voor erge schade zorgen op lange termijn 


Maar als ik t een tijdje doe is t niet zo erg hoor dat is miss wel goed voor me en in ieder geval beter voor me dan vet blijven 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Ik heb een vraagje ik wil zo snel mogelijk afvallen wand ik ben erg dik (50 kilo) en ik kan niet goed hardlopen omdat ik astma en hele zwakken knieën heb heeft iemand een tip om heel snel aftevallen.

Alvast bedankt

Hey,

Allereerst: Je bent absoluut niet dik!

Maar als je meer op je gewicht wil letten ga dan gezonder eten en sport een uur per dag minimaal. Ga bijvoorbeeld een stukje wandelen of fietsen na het eten of 1 of 2 keer in de week naar het zwembad en baantjes trekken het hoeft niet snel maar gewoon om een conditie te bouwen en spieren te kweken.

succes

Reageer