Slaaptekort

  • 29 January 2018
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een jongen van 13 jaar en ik kom heel slecht in slaap, meestal gebeurt dit op de macht van zondag op maandag, ik vaal dan vaak rond 4 uur pas in slaap, ik ga ook niet op mijn telefoon. Ik lees vaak nog wat en neem een kop warme melk. Toch lukt het me niet om in slaapbte komen, mijn lichaam is dan wel moe maar in mijn hoofd ben ik erg druk, ook gaat ongeveer om de 10 minuten mijn hart erg hard kloppen en krijg ik opeens heel veel stress.
Ik hoop dat iemand tips heeft,
Alvast bedankt.

5 reacties

Hallo,
Ik zou hier eerlijk gezegd even mee langs naar de huisarts, waarschijnlijk krijg je dan Melatonine.
Dit zijn pillen die jou een beetje helpen om in slaap te komen.

Vriendelijke Groet. ikwiljewelhelpenhoor
Hoi,

- Sommig voedsel kan helpen bij slapen of in slaap te komen bijv: eet koolhydraten, bananen, vijgen en drinken met een melk basis, misschien maakt dat een klein verschil, maar ik ben wel benieuwd of het werkt dus ja.

Aangezien het nu nog best vroeg is hoop ik dat je dit past later gaat lezen en nu uit gaat slapen. ( slapen is heeel belangrijk het heeft effect op je huid, humeur, en hoe goed je toetsen maakt terwijl je misschien met genoeg slaap een 10 zou halen. )

Veel slaap plezier! ;)
Xx Maii
Ik zou er mee naar de huisarts gaan zodat die jou een advies kan geven.
Melatonine zou kunnen werken, maar ik zou eerst laten controleren of jij daar überhaupt een tekort aan hebt.
het is goed dat je gaat lezen en melk drinke dat kan helpen !
een paar tips die je kunne helpen:
1: probeer vaste tijdstip naar bed te gaan. ook in de weekend want anders gaat je biologische klok helemaal in de war.
2. 1 oof 2 uur voor het slapen geen digitaal, zoals tv , laptop en netzoals je tel .
3.probeer wat yoga of meditatie .
4. niet te veel licht . probeer wat schemerig licht hebben om je omgeving.
5. naar je huisarts gaan en soort slaappillen aanvragen.
6. probeer erachter te komen waarom je angstig en stress hebt . school ? thuis ? toekomst ? huiswerk ? vrienden? al die dingen kunne er mee te maken hebben. probeer anders meteen na school op tijd je huiswerk enzo te maken dan hoef je niet te stressen.
7. lig je lekker op je bed ? soms is je matras of kussen niet juist voor je en kan je niet erop slapen.
Hey,
Ik ga een uurtje voordat ik ga slapen, in bed liggen zonder telefoon, ik ga dan meestal eerst schrijven, schrijven over hoe mijn dag was en wat er allemaal in mijn hoofd zit. Dit voorkomt dat ik ga malen voordat ik ga slapen. Hierna ga ik lezen, gewoon een goed boek waar ik even lekker in kan wegdromen. Als het nodig is doe ik daarna nog wat ademhalingsoefeningen of een soort mediteren. Hierbij ga ik op mijn rug liggen met mijn handen op mijn buik en focus ik op mijn ademhaling. Als er dan een gedachte in mijn hoofd komt, bijvoorbeeld: 'oh vandaag was echt een slechte dag' dan denk ik 'ja kan gebeuren, morgen een nieuwe dag'. Vervolgens focus je je weer op je ademhaling. Dit kan je helpen dingen los te laten, het begin zal wat moeizaam zijn. Maar oefen baart kunst!;)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Liefs

Reageer