Scheve tanden.

  • 1 April 2018
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

dit jaar ben ik 13 geworden en ik heb nogal scheve tanden. M'n voortanden staan schuin en m'n ondertanden staan ook niet echt heel mooi. Omdat ik nog niet al m'n kiezen heb gewisseld mag ik nog geen beugel. Volgens de tandarts moet ik nog minimaal 1 jaar wachten maar dan ben ik 14. Ik ben heel erg onzeker over m'n tanden omdat al mijn vriendinnen of rechte tanden hebben, of al een beugel hebben die er uit mag wanneer ik de mijne heb. Ik voel me ook heel onzeker als ik lach of als ik uberhaupt praat.

Heeft iemand tips of een trucje waardoor ik me minder onzeker kan voelen? (Ik heb voor de rest wel witte tanden.)

Alvast bedankt!

2 reacties

Als je geen zin hebt om te wachten kan je ook kijken of je bij een andere tandarts voor een beugel kunt, bij mijn tandarts kon ik al op mn 11de een beugel.
Hoi!

Je mag binnen een jaar behandeling om je tanden recht te zetten. Zelf kun je hier volgens mij weinig aan doen, dus ik vermoed dat je geduld zult moeten hebben. Ik begrijp dat je hier onzeker over kunt zijn, maar binnen een jaar krijg je een beugel, en dan staan jouw tanden mooi recht.

Groetjes
x

Reageer