Vraag

Schaamhaar plakt vast

  • 30 July 2020
  • 3 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Ik heb dus even een probleem. In een van mijn vorige topics vroeg ik dus hoe ik het best mijn schaamhaar kan scheren en ik heb dus ontharingscreme gebruikt. Het ging niet helemaal goed want er zitten dus nog haartjes. En die haartjes plakken vast aan mijn onderbroek. Het doet echt pijn. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Ik heb echt hulp nodig.


3 reacties

Afspoelen met (warm) water, heb je waarschijnlijk al geprobeerd?? Als dat niet werkt zou ik de plakkende delen eruit knippen, denk dat dat het makkelijkste is. Misschien helpt scrubben ook wel.

Staat er niets op de verpakking of in de bijsluiter hoe je de crème eraf moet wassen ofzo? Of dat het misschien al wat korter moet zijn voordat je het erin smeert?

 

Groetjess

Ik weet niet of je de bijsluiter hebt gelezen, maar meestal mag je geen ontharingscrèmes gebruiken op je schaamstreek. Dus niet op de vulva waar het meeste haar zit. 
je mag het wel gebruiken op de bikinilijn, dus wat zichtbaar is als je een bikini aan hebt.

Ik zou als ik jou was het even goed met lauwwarm water wassen en als jij het wilt ook handiger om de haartjes die er zitten er even helemaal af te scheren, zodat het kaal is en het opnieuw natuurlijk kan groeien.

Hi Mangoveld.

 

wij hebben dat ook wel eens gehad dat niet alles in één keer weg is. Dan heb je het ontharingsschuim (dat gebruiken wij) iets te kort in laten werken. Wat wij dan doen is nog een klein beetje nieuw schuim aanbrengen op die plekken en dan weer even in laten trekken. Wij doen het altijd in de douche, voor het douchen en je moet er zelf even achter komen wanneer het voldoende ‘opgelost’ is zodat de haartjes allemaal loslaten.

Bij onze verpakking zit altijd zo'n plastic spateltje wat je zou kunnen gebruiken om de haartjes en het schuim soort van af te halen, maar wij gebruiken in plaats van dat spateltje gewoon een oud washandje (dat spul stinkt nogal en daarom gebruiken we een oud washandje) en met dat washandje vegen we alles (schuim en haartjes) er af onder de douche. Met veel water afspoelen dus op het laatst. Soms als het zo maar een paar haartjes zijn die zijn blijven zitten, dan halen we die weg met een scheermesje, maar het liefste toch met schuim.

Ik kan me voorstellen dat het dan soort van een plakkerig plukje half opgelost haar is dat nog net vast zit aan je lichaam en dat dan ook nog aan je onderbroek kan gaan plakken en dat doet dan pijn als je dan je onderbroek weer uittrekt. Das net alsof je je haar aan het harsen bent, denk ik. Dat harsen hebben we nog nooit gedaan, maar dan trek je die haartjes er toch helemaal uit ofzo.

Nou ja, hopelijk heb je iets aan deze informatie.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer