Vraag

Schaamhaar

  • 12 June 2021
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Badge

Ik ben een jongen 14,

Ik heb best veel haar rond mijn deel, maar ik zou het misschien wel willen scheren.
Ik had dat vroeger al eens gedaan maar toen jeukte het voor dood en stond het overal rood.
Ik wil dat dus niet nog eens meemaken iemand tips?

 


4 reacties

Heyy

Ik snap dat je dat niet nog een keer wilt meemaken. Scheren is op zich niet erg moeilijk, maar er zijn dingen waar je een beetje op kan letten.

 

  1.   Het beste is om te scheren met een scherp mesje.. Als het mesje te bot is kan het voor irritaties, bultjes etc gaan zorgen.

 

  1.  Maak het mesje tijdens het scheren goed schoon. Als er teveel haar in het mesje blijft steken kan dat hetzelfde effect hebben als wat een bot mesje heeft. Maak je mesje als er teveel haar in komt goed schoon onder de kraan of in de wasbak.

 

  1.  Scheer met de haar richting mee. Dit zorgt misschien voor een minder glad resultaat, maar als je tegen je haar richting in scheert kan dat weer voor irritaties gaan zorgen.

 

  1.  Zet geen druk op Het mesje. Als je er druk op gaat zetten kan het ook gaan irriteren dus laat het mesje gewoon lekker over de huid glijden.

 

  1.  Je kan voor het scheren de ergste haren alvast wegknippen. Een mesje heeft moeite met langere haren weghalen en dat kan dan ook pijnlijker voelen.

 

  1.  Als de huid wel irriteert kan je het best even een tijd niet scheren en het even laten rusten zodat het goed kan herstellen.

 

  1.  Neem de tijd voor het scheren. Als je te snel wilt kan het ook gaan irriteren. Dus neem rustig de tijd om te kijken hoe alles werkt.


Groetjes van mij!

Badge

Hey, 
 

Ik ken het gevoel, dat jeukende en rode is ook heel normaal als je het maar heel af en toe scheert.
Je  huid moet er gewoon aan wennen, dat is alles. Hoe vaker je je scheert, hoe minder het wordt. 

Probeer je schaamhaar te scheren zoals hierboven is aangegeven in stappen, en probeer het een beetje bij te houden, dan zal het jeukende vanzelf weggaan.

Groetjess

Ik kan uit eigen ervaring spreken, maar misschien is het voor jou weer heel anders natuurlijk. Je kan het bijknippen ipv helemaal scheren want dan krijg je niet van die kriebelende korte haartjes, ook geen irritatie. Zorg dat je het gewoon redelijk netjes houdt maar niet super kort. Tenzij dit voor jou wel fijner is natuurlijk! 

Hallo Onbekend 24 :)

Gewoon rustig met de haarrichting mee scheren. Dat niet doen kan voor jeuk, bultjes, en ingegroeide haartjes zorgen. En doe rustig aan zodat je je huid niet beschadigt. En verder volg de bovenstaande adviezen.

-TheMightySlayer <3

Reageer