Roken, raar en onaantrekkelijk?

  • 24 September 2019
  • 10 reacties
  • 439 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey
Ik wil graag roken en ga het waarschijnlijk ook doen want een vriendin doet het ook
Maar vinden jullie het raar als je op je 14de rookt
En vinden jongens het onaantrekkelijk?
Alvast bedankt xx

10 reacties

Heyo,

Het is wat je zelf wilt. Er zijn nog steeds erg veel jonge mensen die roken.
Omdat je vriendin rookt, hoef jij niet perse te gaan roken. Het is slecht, maar dat weet je zelf ook al.

Wel zou ik zeggen, als je toch begint met roken. Begin dan met een licht en klein pakje. Bijv. Camel blauw. Ik noem maar wat. Ga niet meteen een rode Marlboro roken, want dat ga je snel voelen.

En doe vooral rustig en met mate. Vind je het niks? Geef dit dan aan bij je vriendin zodat zij je ook niet gaat proberen over te halen.

Is het onaantrekkelijk voor jongens? Geen idee. Als een jongen zelf ook rookt is er niks aan de hand. Als een jongen of wie dan ook niet rookt, dan ja, dat kan een behoorlijke afknapper zijn.

Vooral als je naast of achter iemand zit die veel rookt. Die lucht vreselijk.

Maar ja. Doe wat je wilt, doe het rustig en met mate, en stop wanneer het genoeg is!

See ya!
Spookyzx.
Hooi,ik ben ook beginnen roken toen ik 14 was (nu 16),ik denk dat de meeste rokers rond die leeftijd beginnen dus zo "raar" is dat niet. Maar begin er vooral niet mee omdat je vriendin het doet,dat is een foute reden .Rook als je graag rookt maar stop ermee als "meelopen" de reden is. Het zal vooral moeilijk worden de dag dat je ooit wil stoppen : ik heb nog geen stop-pogingen gedaan maar na twee jaar merk ik WEL dat ik mijn sigaretten niet meer kan missen.Roken neemt ook een flinke hap uit je zakgeld,denk daar ook aan.Roken wordt ook minder en minder sociaal aanvaard,dus je zal zéker kritiek krijgen van sommige mensen/vrienden.En wat je vraag over jongens betreft,dat zal ervan afhangen met wie optrekt : sommigen op school keuren mijn roken af maar ik heb al gemerkt dat sommige jongens dat net stoer vinden,dus ? Oja,doe heel voorzichtig als je nog nooit gerookt hebt met je eerste sigaret : neem eerst kleine trekjes in je mond zonder te "inhaleren" vooraleer je het over de longen gaat doen . Benieuwd naar het vervolg,hou je ons op de hoogte ?
Hey,

Als ik mijn tips mag geven.
Ik zou dit zeker een afknapper vinden.
Maar ja ik ben een meisje.
Een ding, als die jongen zelf niet rookt is het waarschijnlijk voor hem ook een afknapper.
Wat de rest er ook van vindt
Ik vind het natuurlijk super aantrekkelijk als iemands kus de smaak van een asbak achterlaat.
Het wind mij dan ook enorm op om de vergeelde nagels en tanden te zien.
En dan spreek ik niet eens over al de kwalen en soorten kanker die je op kunt lopen.
Nog beter is de verouderde huid die je krijgt van teermix, die je met liefde naar binnenwerkt.
En je conditie, whoa, die mag direct het raam uit.

Dat is natuurlijk niet super aardig van mij en dat heb ik natuurlijk door.
Echter kan ik niet begrijpen dat iemand echt wenst te roken, ook al weet ze waarschijnlijk wat de gevaren zijn en dat je gewoon de rest van je leven verpest, omdat haar vriendin het ook doet én dan is je grootste probleem dat je niet weet of jongens dat wel zo aantrekkelijk vinden.

Los van al die persoonlijke aanvallen:
Roken is niet super grappig, dus ik raad het af.
Mensen vinden het niet zo aantrekkelijk, net zoals de meeste verslavingen.
Hallo!
persoonlijk knap ik er flink van af als een meisje rookt. ik zoek dan gelijk niks meer in haar.
ik ben een jongen van 16.
als ik jou was zou ik het niet doen, want je lichaam gaat er erg slecht op en het kost flink veel geld.
Maar je moet het zelf weten!
bedenk wel of je er echt 100 procent achter staat, zodat je er geen spijt van gaat krijgen.
Ik rook vanaf me 13e, en ben er echt niet blij mee😖 na een paar jaar goed door kachelen kan ik je vertellen dat het de verslaving echt niet waard is. Het kost veel geld, een keer de trap op en je bent buiteadem, in de ochtend kan ik nog geen natte boterham doorslikken, en ik ga hoogswaarschijnlijk op mn 60e dood aan longkanker. Er zijn nog veel meer redenen om niet te roken, alleen om te beginnen kan ik er geen verzinnen.

Na een maand of 3 kan het ook moeilijk worden om te stoppen, probeer het daarom zo vroeg mogenlijk

Maar (back on topic) het hangt af aan de jongen zelf, zoals er in de reacties hiervoor geschreven is. Maar mij persoonlijk maakt het niet uit als een meisje rookt, ik vind het alleen dood zonde. Ook al mag ik eigenlijk niks zeggen🙈

Ik hoop dat je het vies vind en er niet aan begint, alleen een keer proberen kan geen kwaad, iedereen heeft het wel eens gedaan.

Ik hoop je hiermee wat wijzer gemaakt te hebben.


Veel geluk,
LVA
Ik vind meiden die roken juist heel aantrekkelijk en ik word daar wel opgewonden van
Reputatie 3
Badge +3

Ik ga het hier leggen

GA NIET ROKEN SCHAT

HET IS NIET AANTREKKELIJK EN JE HELPT JE LEVEN ALLEEN MAAR DE PUT IN!

Hey
Ik wil graag roken en ga het waarschijnlijk ook doen want een vriendin doet het ook
Maar vinden jullie het raar als je op je 14de rookt
En vinden jongens het onaantrekkelijk?
Alvast bedankt xx

Er is niks stoers aan. Dus begin er niet aan. Tis niks anders dan stank in je mond en je longen verkankeren. Je word er totaal niet stoer van!! 

Badge

ik zal er never nooit aan beginnen en de reden dat je vriendin het ook doet is niet bepaald een reden om der mee te beginnen en de meeste jongens vinden het niet echt aantrekkelijk NIET AAN BEGINNEN!

Reageer