roken en 14 jaar

  • 26 January 2018
  • 12 reacties
  • 2394 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy ik ben een meisje van 14 jaar. En ik rook soms om rustig te worden, of als ik me kut voel. Ik do dit ook met een vriendin van mij, maar ik wil weten of het niet heel raar is om te roken op je 14e, en hebben jullie al ooit is gerookt??

12 reacties

Hey,
Er zijn niet veel mensen die roken op hun 14e volgens mjj, maar of het nou raar is of niet, je moet het gewoon niet doen. Nu doe je het misschien nog maar heel af en toe maar voor je het weet kun je niet meer zonder en daar heb je heel lang last van.
STOP ERMEE nu je nog makkelijk kan stoppen want hoe langer je door gaat, hoe moeilijker het wordt. Zoek iets anders om rustig te worden. (Muziek die je leuk vindt?).
Jonah
"maar ik wil weten of het niet heel raar is om te roken op je 14e"
Sinds het over het algemeen niet geaccepteerd wordt, ja.
Het lijkt mij verstandig om er mee te stoppen.
Ik ben 14 en ben gestopt omdat ik veeeeel rookte.
Ik rookte eerst ook.
Maar nu niet meer ik rookte te veeeel
Badge +5
Ik rook vanaf mijn 10e/11e en ben alleen gestopt toen ik zwanger was. Nu rook ik wel minder (want: niet bij mijn dochter in de buurt!) maar ik rook nog steeds.
Reputatie 2
Badge +9
14 jaar en dan al roken is dat gek?
Nope.
Is dat raar?
Nope.
Doen meerdere mensen dat al oo die leeftijd?
Ja.
Is het slecht?
Nou idk. Ja en nee, drank (alcohol) is ook slecht, je kan er ook k* van krijgen en ervan dood gaan. Dus wat is het verschil?
Moet je stoppen?
Ligt helemaal aan jezelf.
Rook ik?
Ja heel soms. Doe met 1 pakje 2 maanden. Hah.
Moet ik stoppen?
Maak ik helemaal zelf uit.
Is deze vragenlijst nu eindelijk afgelopen?
Ja

Gr:Mr. S
Reputatie 2
Badge +1

hi, ik ben zelf ook een meisje van 13, bijna 14. ik voel zelf niet elke week/dag ‘verplichting/verslaving’ om meet te roken. ik steek er heel af en toe 1tje op met vrienden, maar daar blijft het ook bij. we (de vrienden waarmee ik het doe) hebben met zn allen afgesproken het hierbij te laten  vanwege gezondheid etc. ik snap dat mensen zeggen dat het slecht is voor je gezondheid, maar zolang je het niet elke dag doet en het je niet beschadigt qua school/uiterlijk/persoonlijkheid/etc zie ik het probleem niet echt. 

xx

Ja ik heb ook gerookt en ben ook 14 maar het werkte voor mij niet verslavend ofzo, dat het je beter kaat voelen zit tussen je oren btw

Badge

he hoi ik ben een jongen van 14 ik die ook som een sigaret om er rustig van te word en omdat me vrienden ook doen dus doe ik soms mee maar ik merk wel dat ik soms als ik allen ben er ook zin in heb ik weet dat het niet goed is dus ga  er ook minder doen ik zou dit ook proberen 

Reputatie 7
Badge +19

Het is niet heel raar aangezien veel kinderen/jongeren het doen. Maar het is niet gezond voor je. Daarom is het aan te raden om te stoppen. Ook is het erg verslavend en je wilt echt geen verslaving krijgen. Dat kost je alleen maar geld en elende.

Ja ik heb zelf ook gerookt. Heeeel soms (1x in de maand ofzo) doe ik het nog, maar ben van plan om te stoppen. Precies om de reden die ik hierboven noemde.

Badge

Heyy ik ben een meisje van 14 jaar. En ik rook soms om rustig te worden, of als ik me kut voel. Ik do dit ook met een vriendin van mij, maar ik wil weten of het niet heel raar is om te roken op je 14e, en hebben jullie al ooit is gerookt??

Hallo
ik ben ook 14 word 15 bijna maar ik rook ook regelmatig maar alleen met vrienden, in een schoolweek doe ik het nooit maar ik de vakantie en weekenden zeker elke keer. 
Ik zit zeker met dezelfde vraag daarom kwam ik ook hier terecht maar je moet weten dat je het zelf beslist en dat het zeker nooit goed kan zijn, ik wil er niet mee stoppen maar vind het wel slecht voor mezelfdbmaar we zijn nog jong en als je op een jonge leeftijd begint experimenteer je sowieso en ben je het misschien sneller beu zodat je het later niet meer zou doen... 

ik zou dus doen wat jij zelf echt wil lol

 

dag

Reputatie 6
Badge +12

Roken is heel slecht dus stop er maar mee

 

Reageer