Roken.

  • 6 June 2018
  • 5 reacties
  • 258 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

First of all wil ik zeggen dat ik weet dat roken slecht voor je is en dat ik er beter mee kan stoppen!

Waar het om gaat.

Ik rook nu denk ik al een klein halfjaartje en ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik vind het fijn om te doen. Ik doe het niet omdat ik dan stoer bent, of om er bij te horen, gewoon omdat ik het fijn vindt.

Nou heb ik sinds gisteren dat ik naar het roken me heel duizelig en een tinteling in me hoofd voelde. Je kan de rook op 2/3 manieren inademen. De 1e zoals ik dat eigenlijk hiervoor altijd deed was de rook gewoon in de mond houden. en de 2e manier is dat je de rook inslikt eigenlijk. dus dan doe je 1 maar dan slik je het in. En als ik dat dus doe (2) dan krijg ik die duizeligheid en tinteling in het hoofd.

Mijn vraag is wat: Wat is dat? Is dat normaal? Hebben anderen dat ook? Want dit is voor mij nu wel een reden om er in ieder geval minder te gaan roken en misschien zelfs te stoppen? Omdat het niet bepaald een lekker gevoel is.

Hopelijk weten jullie antwoord op mijn vraag!

Gr: Mr.S

5 reacties

Hoi,

Ik zie mensen ook vaak de rook uitblazen..? Optie 3 I guess...

Ik denk eigenlijk dat het niet heel erg raar is dat je je zo slecht voelt. Er zitten allemaal slechte substanties in een sigaret die wanneer je ze in je lichaam krijgt, niet heel erg chil reageren met de inhoud van je lichaam.

Teer en fijnstof bijvoorbeeld. Dat is niet lekker. Dodelijk uiteindelijk zelfs. Maar ik hoef je inderdaad niet te vertellen dat het beter is om te stoppen. Dus dat wil ik je ook aanraden. Zeker als je dus klachten begint te ervaren die van het roken komen. Beter stop je nu dan wanneer je oud en mega verslaafd bent (als je dan al oud wordt).

Nog zeker een nuttige site om door te scrollen:
https://sickofsmoking.nl/feiten/wat-zit-er-echt-in-een-sigaret-2/
Die pagina specifiek zou ik even doorlezen, want er zit echt pure troep in sigaretten.

Dus, moraal van het verhaal, stop met roken :)

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik weet dat je gelijk hebt en ben daarom dus ook van plan om te stoppen met roken.

Er is niks bijzonder aan ofso. Ja alleen nu als ik die duizeligheid/ licht in mijn hoofd wordt. Maar of dat nou iets is wat fijn te noemen is? Lijkt mij niet.

Dus vandaag me laatste sigaret opgerookt en vanaf nu niet meer roken. Ik denk dat me lichaam nu ook gewoon zegt van Mr. S het is genoeg geweest. Stoppen is beter.

Dus laat ik daar maar ook naar luisteren. Schilt me ook weer €30,- in de maand.

In iedergeval bedankt voor je reactie!

Gr:Mr. S
Hey Mr.S,

Goed van je dat je hebt besloten te stoppen!
Verstandige keuze en scheelt inderdaad ook nog geld.

Hier nog een linkje voor het stoppen:
https://www.rokeninfo.nl/publiek/info-over-stoppen/volhouden-op-lange-termijn
Eerlijk gezegd is het gewoon de eerste beste site van internet :8 maar wellicht ben eerder geneigd er dan op te drukken dan wanneer je zelf moet googelen :)

Succes!
Gr. Pin
Weet iemand anders hiervan?
Verslavende middelen willen nog wel eens nare ontwenningsverschijnselen hebben, dus het lijkt mij handig als iemand anders ook weet wat er aan de hand is.
Daarnaast zou diegene ook kunnen helpen met het stoppen.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

@MensPersoon,

Ja me ouders weten dat ik rook. Alleen ik doe het niet voor hun ogen. Maar ze weten het wel. En morgen als ik na huis ga dan vertel ik het ze nog een keer en vertel ik meteen ook dat ik ben gestopt.

@Pin,

Thnx de sites zijn erg goed en er staan zeker een paar goede tips tussen. Thnx daarvoor!

Gr: Mr. S

Reageer