Rode puntjes na het scheren van mijn benen

  • 24 April 2018
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik scheer al een hele tijd mijn benen en heb al alles geprobeerd om die rode puntjes die op de plek van de haar wortel zitten weg te krijgen heeft er iemand tips

6 reacties

Ik scheer mijn benen niet , dus ik wil eerst wat weten:

Heb je scheerschuim geprobeerd?
Heb je al een andere mesje/apparaat geprobeerd?
Ik heb al verschillende mesjes geprobeerd en ik gebruik meestal scheerschuim maar ik heb ook baby en kokos olie, shampoo, conditioner en zelfs met aleen water geprobeerd
Oh en met bodylotion
Hoi!

Bij scheren is het belangrijk dat je de mesjes voldoende vervangt, zodat ze niet bot worden. Scheerschuim kan ook helpen. Dat had @MensPersoon eigenlijk al gezegd.

Als je veel verschillende producten op je huid doet, kan je huid "in de war" raken. Je gebruikt best alleen scheerschuim, en eventueel een product dat gemaakt is om je huid te verzorgen na het scheren.

Misschien is jouw huid wat gevoeliger, en werken producten van de apotheker i.p.v. de supermarkt beter voor jou. In producten van de apotheker zitten minder chemische stoffen en onnodige parfums.

Groetjes
x
Ik gebruik de laatste tijd ook aleenscheerschuim en vervang mijn mesje regelmatig maar toch bijf ik die puntjes houden ik zal eens kijken bij de apotheek dat is een goed idee
Reputatie 2
Badge +9
Het kan zijn dat je huid geïrriteerd is en dat je daarom een soort van uitslag krijgt,

Of je hebt een bot mesje/ dat je haartjes niet helemaal weg zijn, als er dan wrijving komt dan kan het zo zijn dat dat gaat irriteren waardoor je rode puntjes krijgt.

Ik scheer me benen ofc ook niet maar met me baard heb ik dat wel is gehad dat het mes bot was of niet goed alle haartjes helemaal weg haalden waardoor het ging jeuken en dus rode puntjes kreeg. Misschien kan je een soort crème gebruiken om de huid zacht te krijgen? Ik weet niet of meisjes dat doen hoor, maar je ziet vaak zo'n Nivea reclame waarbij ze een crème gebruiken om de huid zacht te krijgen.

Gr: Mr.S

Reageer