Plas vlekken


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai hai, heb een probleempje...
Ben een jongen van 15 jaar.
Vaak als ik stand ga plassen en dan weer m’n broek dicht doe komt er een hele plasvlek te zien. Terwijl ik dan gewoon “goed uitschud”.
Dit is best wel akward want als ik een lichte broek aan heb zie je dat goed, en al helemaal als je dan op school loopt.
Heb dit topic vandaag geschreven want had echt het toppunt bereikt, was op school wezen plassen bij de sta wc. Loop ik eruit loopt er plas langs Mn been, niet zo veel maar toch, had gelukkig een donkere broek aan dus was slecht te zien. Maar het was dus zoveel dat het door Mn onderbroek heen lekte.....
heeft iemand dit ook of heeft iemand oplossingen of tips?
Alvast Dankje!
Groetjes

12 reacties

Hoi!

Dat is vervelend. Zou het kunnen helpen langer te blijven wachten? Misschien helpt het als je bij het plassen gaat zitten.

Je gaat hiermee best naar de huisdokter. Ik vermoed dat dit niet vanzelf zal overgaan. Bij de huisarts hoef je je niet te schamen, die is hiervoor opgeleid.

Groetjes
x
@100Divergent11
Thanks voor je antwoord!
Blijf de laatste tijd al expres lang staan, dan denk ik dat het allemaal der uit is maar dat doe ik Mn broek omhoog, en dan komt er een vlek....
Hi anoniemejongen13,

het lijkt me idd vervelend dat er als je je onderbroek weer naar boven hebt gedaan nog wat plas uit je piemel komt.

Ik heb een linkje en als je op die site kijkt staan er wel wat mogelijke oorzaken en ook wat tips. Veel dingen zijn waarschijnlijk niet van toepassing op jou,want het komt meestal voor als je wat (een stuk) ouder bent en door kwaaltjes die niet zo vaak op jonge leeftijd voorkomen, maar misschien heb je er toch iets aan.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/183757-nadruppelen-oorzaken-en-behandeling-nadruppelen-van-urine.html

Er staat iets over in een andere houding plassen, misschien kun je dat eens proberen?

Ik weet niet of jij je piemel helemaal uit je onderbroek haalt of alleen je boxer (als je die draagt( wat naar beneden doet en dat je piemel dan maar half uit je onderbroek steekt en je piemel tegen het elastiek van je boxer drukt? (Ik doe dat zo en veel vrienden ook) Want kennelijk kan dat er voor zorgen dat je niet alles eruit plast, als je er gevoelig voor bent..

Je kunt thuis ofzo eens proberen om je onderbroek helemaal naar beneden te doen, zodat je piemel en je ballen helemaal vrij hangen en dan je piemel voorzichtig beet pakken en er niet teveel op te drukken en dan gaan plassen. Dan kun je ff kijken of er dan ook nog een beetje plas uitkomt na het plassen en schudden of dat het werkt en er niks meer extra uitkomt.

Als je toch nog extra plas verliest dan kun je als noodoplossing misschien een stukje wc papier tegen je piemel aan houden en dan dat papiertje weggooien. Dan is je broek iig niet gelijk nat. Misschien werkt een inlegkruisje beter of een speciaal iets voor urineverlies (dat is er vast wel in de supermarkt of bij de drogist), maar dat weet ik niet. Dat neemt je plas misschien wel beter op en dat kun je dan misschien bv. een hele middag ofzo in je onderbroek laten zitten.

Maar dat is voor nood en als je er zelf niet uitkomt kun je het beste even naar de huisarts, zoals @100Divergent11 hierboven al zegt.

Ik ben benieuwd of mijn tips werken en hoe je het opgelost hebt, want ik hoop dat je er snel een oplossing voor hebt.

Groetjes,
M&M's
Hi m&m, thanks voor je reactie

Volgens mij haal ik wel altijd Mn hele piemel eruit maar niet Mn ballen. En als ik dan klaar ben met plassen probeer ik altijd het laatste beetje te persen en dan uitschudden. Maar is nog steeds.
En altijd als ik op de wc ZIT dan pak ik een stukje wc papier en druk het tegen Mn piemel aan, dat helpt, dan is er niks aan de hand. Maar ja als ik op een plek ben waar geen zit wc zijn dan gaat dat moeilijk.

Thanks voor de link heb even gekeken, was idd voor iets oudere mannen maar wel even fijn om te lezen!
Groetjes
Persen is niet gezond. Als je dit probleem niet ervaart als je gaat zitten bij het plassen, kan je dat voorlopig doen, bv. op school. Op plekken waar geen wc is kan je proberen te hurken, zodat je een soort van zit.
Hi anoniemejongen13,

Wat @100Divergent11 zegt over dat persen niet goed is, staat ook in dat stukje over “plashouding” van dat linkje dat ik gaf.

Als ik het goed begrepen heb dan zit dat beetje plas dat uit je piemel loopt nog in je plasbuis na het plassen.

Ik weet niet of je dat ook doet na het aftrekken, dat je dan het laatste beetje sperma uit je piemel “duwt” door met je wijsvinger en middelvinger of andere vingers vanaf onderen net boven je ballen op je plasbuis te duwen en dan tijdens het duwen je vingers omhoog bewegen tot helemaal boven aan je eikel, zeg maar. Misschien kun je dat eens proberen na het plassen of dat ook lukt met dat laatste beetje plas?

Je plasbuis zit aan de achterkant van je piemel, dus waar je meestal je vingers hebt als je je piemel beet pakt om te plassen. Je duim zit dan meestal aan de voorkant. Knijp er maar eens in als je aan het plassen bent en dan wet je dat dat zachte buisje aan de achterkant je plasbuis is en ook waar je sperma doorheen komt natuurlijk.

Verder zou ik het even niet weten. Ik hoop wel dat je er een oplossing voor vindt, want het is niet echt fijn als je onderbroek dan nat wordt. Zeker, omdat je er zelf niets aan kunt dan.

Ik zou het nog even proberen en ook een keertje als je je ballen dan ook uit je onderbroek haalt. Gewoon thuis ff proberen.

Ik hoop dat het helpt. Update is altijd fijn, want misschien help je er ook wel iemand anders mee, die er niet over durft te praten.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Zorg ervoor dat je lul blijft hangen, dus niet iets hoger optillen maar dat je hem gewoon op dezelfde hoogte houd als dat hij in je onderbroek ligt. Je kan hem dan natuurlijk nog steeds richten maar probeer dat zo minimaal mogelijk te doen als dat kan (moet je wel goed boven het urinoir hangen, maar hoeft ook weer niet te overdreven).

Als dat allemaal te moeilijk klinkt, ga plassen, wanneer je klaar bent, stop je lul terug in je broek, haal hem er dan weer uit en wacht tot alles eruit loopt.
Met persen bedoel ik niet met mijn handen heh? Gwn met Mn piemel, als je snapt wat ik bedoel. Gewoon even Voorde duidelijkheid.
En bedankt voor de tips verder! Zal het proberen!
Hi anoniemejongen13,

Ik snap wat je bedoelt. Ik was er ook vanuit gegaan dat je dat bedoelde en dat persen schijnt dus niet goed te zijn zoals te lezen is via de link onder “plashouding”.

Maar bedankt voor de extra uitleg.

Hopelijk gaat het snel beter.

Groetjes,
M&M’s
Hallo allemaal daar ben ik weer. Heb alles geprobeerd maar lukt nog steeds niet, de plasvlekken blijven terugkomen.....
ik dacht laat ik dit topic weer is herstarten, misschien zijn er nieuwe mensen die weer wat nieuwe tips hebben?

groetjes
Hey

Wat vervelend dat je hier nog steeds mee zit. Aangezien je aangeeft dat je alle tips hebt opgevolgd, en er nog steeds last van hebt, lijkt het me verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan. Ik kan me voorstellen dat je dat misschien een beetje ongemakkelijk vindt, maar de kans is groot dat de huisarts je nuttig advies zal kunnen geven, waar je mee geholpen zal zijn.

Groetjes
Kenshin
Ik heb het soms ook, ik denk dat het komt doordat als je staand plast dat niet al de urine eruit komt als je hem niet laat hangen.

Reageer