Vraag

Piercing

  • 21 September 2019
  • 9 reacties
  • 161 Bekeken

Badge
Hey! Ik ben 13 jaar en heb vandaag mijn tweede gaatje laten zetten. Ik wil heel graag een helix piercing (bovenaan je oor) Maar ik weet niet of ik te jong ben? Mijn ouders vinden wel dat het mag. Mijn beste vriendin heeft wel een helix maar ze zegt dat hij snel ontstoken is bij haar was ie ontstoken maar nu is het wel heel mooi. Maarja mijn vragen aan jullie nu:

  1. Denken jullie dat het mooi is? (Dan heb ik twee gaatjes en een helix)
  2. Denken jullie dat ik te jong ben?
  3. En doet het pijn? (Meer of minder pijn dan bij gewone oorbellen laten schieten zegmaar)
Nou als je wil reageren heel graag XX Juul

9 reacties

Ik heb zelf 3 gaatjes in mijn oorlellen en 1 helix piercing. Ik had eerst twee gaatjes in m'n oorlellen en toen nam ik een helix, ik zou de helix in een piercing shop laten zetten, vanaf 12 jaar mag je piercings laten zetten(sommige piercings niet maar helix wel). Van 12 tot en met 15 jaar heb je toestemming van je ouders nodig. Vanaf 16 mag je het zelf weten,  toen ik mijn helix liet zetten voelde ik er buiten echt niks meer van, toen ik daarna mijn derde gaatjes liet schieten deed dit meer pijn dan de helix piercing. Als je dus een helix piercing wilt zetten: ga naar een piercing shop met goede reviews, neem een van je ouders mee en houdt het goed schoon.

Hey Juultjuh

Wat leuk dat je er vandaag nog een gaatje bij hebt laten zetten. Spannend dat je ook een helix overweegt.

Ik kan me voorstellen de plek waar een helix geplaatst wordt, gevoeliger is dan de plekken waar je nu inmiddels gaatjes hebt. Het lijkt me verstandig om naar een professionele juwelierszaak of piercingzaak te gaan, zodat je, ook al is het misschien wat prijziger, er zeker van bent dat de medewerker weet wat 'ie doet. Daarbij krijg je in een zaak waar ze ervaring hebben vast advies in verband met de verzorging achteraf.

Of je jong bent voor een piercing, is moeilijk te bepalen via een forum. Sommige dertienjarigen zullen misschien nog helemaal niet toe zijn aan een piercing, terwijl anderen er wel heel graag eentje zouden hebben. Als je al een tijdje een helix wilt, zou je zeker eens kunnen langsgaan in een zaak om om info te vragen.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 6
Badge +12

Heyy! Ik heb zelf een septum, smiley, helix, 2de en 3de gaatje en een tongpiercing. Ik vondt het allemaal geen pijn doen en ben er erg blij mee!

Hallo, dit topic is van een jaar geleden en de maker heeft zijn/haar account verwijderd. Antwoorden heeft dus geen zin meer

Reputatie 6
Badge +12

Dit topic is een jaar oud

Reputatie 1
Badge +1

Hoi,

Wij willen graag wijzen op het volgende ivm het verwijderen van topics. 

In forumregel 17 staat dat topics niet verwijderd worden.

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

Nog veel plezier op forum. 

Groetjes,

Sofie 

De Kindertelefoon

 

 

Reputatie 6
Badge +12

Hoi,

Wij willen graag wijzen op het volgende ivm het verwijderen van topics. 

In forumregel 17 staat dat topics niet verwijderd worden.

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

Nog veel plezier op forum. 

Groetjes,

Sofie 

De Kindertelefoon

 

 

Ja maar zodat hij/zij het wist

Reputatie 6
Badge +12

Ow nee zijn/haar account is niet verwijderd dat was de eerste reactie

Heyy! Ik heb zelf een septum, smiley, helix, 2de en 3de gaatje en een tongpiercing. Ik vondt het allemaal geen pijn doen en ben er erg blij mee!

Badge

Een helix met 2 graatjes is super mooi! Mijn zus heeft het ook ik heb ook een tip: laat het piercen! Mijn zus had het eerst laten schieten(wat helemaal niet meer mag) en toen kreeg ze een bult en werd het ontstoken. Dus let daar goed op! 

Reageer