Vraag

paniekaanval

  • 7 February 2022
  • 13 reacties
  • 202 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo mensen ik had een vraag wat kan je doen als je een paniek aanval heb want soms weet ik niet wat ik moet doen dus als jullie wat tips achterlaten dank jullie wel.


13 reacties

Reputatie 2
Badge +2

wat mij altijd helpt is een stukje lopen of een boek hard op lezen of praat met iemand erover

Reputatie 1
Badge

Dank je wel

Hoi wat @Cjcgirlpower  zegt , en ademhalingsoefeningen helpen mij ook, en als ik het voel aankomen ontspannings oefeningen. Je kan ze zo vinden op YT. En dan onthouden voor jezelf.  Som krijg ik zo'n aanval dat je denkt ohh nee niet nu ! En dan ga ik aguw aan wat anders denken of idd weg van die plek.

Ohja en als je ergens nog een heel sterke tip krijgt deel je die dan? :blush:

Succes hoor !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 5
Badge +5

Ik pak meestal een warme douche . 

Reputatie 4
Badge +1

op het moment dat ik een paniekaanval heb heb ik altijd erg veel moeite met het rustig ademhalen, wat mij is geleerd is om op dat moment dat het niet lukt je ogen dicht te doen en aan een kleur te denken, ik noem BLAUW! en dan open ik mijn ogen en dan ga ik dingen om me heen zoeken die blauw zijn. doe dat net zo lang totdat je rustig bent.

 

ook kun je een reflectie gebruiken door bijvoorbeeld ijskoud water in je gezicht gooien, daardoor snak je naar adem en wordt je ademhaling wat rustiger,

 

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

 

groetjes, TeaLover ---.xxx.---

Reputatie 5
Badge +4

Heyy, als je in paniek raakt is het heel belangrijk om eerst rustig te worden en rustig adem te halen. Dit maakt je vaak rustiger, lees daarna bijvoorbeeld een boek of kijk een leuke film of serie. Probeer ook even er achter te komen wat je zo bang, gestrest of angstig maakt en zoek daar een oplossing voor! Ik denk dat dit wel zou kunnen helpen, groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge

Hey,wat vervelend dat je hiermee struggled! Misschien heb ik een tip die kan helpen als je met iemand (kan ook in je eentje) dan kan je bijv een spelletje doen ik noem dit een aandachtspelletje het gaat als volgt je kiest een thema (of niet) bijv dieren je gaat het alfabet af je begint met een a dan zeg je bijv aap de andere moet dan met de b die zegt beer enz tot dat je rustig bent of tenminste iets rustiger. Daarna is het vooral belangrijk om op je ademhaling te letten en ik weet niet of je naar een therapeut gaat maar dat is echt fijn om je verhaal kwijt te kunnen! Misschien doe je hier iets mee misschien niet ik hoop dat het helpt en 

Zet hem op ik geloof in je en ik geloof ook dat het goed komt!

Reputatie 2
Badge +1

4 kant adem 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Als ik een paniek aanval krijg, probeer ik altijd als eerst mijn ademhaling weer normaal te krijgen. Dieper en langzamer ademen

Reputatie 2
Badge +1

Dat werkt inderdaad het beste en anders met iemand praten een vriendin ik zou het ook ook al is het heel moeilijk het tegen mensen zeggen die goed vertrouwd zoals je vrienden bijvoorbeeld en die docenten want die kun je altijd helpen dat weet ik uit ervaring op zoek afleiding of ga bijvoorbeeld een boek lezen hardlopen sporten of ga naar een specifiek. Op de muur staren of muziek luisteren of alles opschrijven wat je denkt dat kan helpen 

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik ga vaak gwn even zwemmen, ook al ik boos ban ofzo “ dan spoel ik alles ook gwn even van me af” dan zeg ik wel dat m’n Gezin even NIET naar het zwembad mogen komen, ze moeten dan maar gen even boven blijven, haha!  

 

Mij_Niet_Gezien 

Badge

Hallo. Heb precies t zelfde probleem. Heb alleen meer dingen tegelijk. Ik voel me duizelig, snelle hartslag, moe, en extreem heet. Ik zweet altijd bij een paniekaanval en praten kan ik al nauwelijks want als ik moe ben bij een paniekaanval ben ik echt moe. Als ik het niet voel aankomen val ik gewoon neer omdat ik niet kan staan maar me moeder vangt me dan meestal op als ze bij me in de buurt is.

Reputatie 2
Badge +1

Vierkant ademen dus vier tellen in vier  vertellen uit

Reageer