Vraag

Overgeven 's ochtends voor school

  • 7 March 2018
  • 6 reacties
  • 472 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Gegroet mensjes,

Ik eet nu al bijna een jaar geen ontbijt meer omdat ik het telkens weer uit kots of er erg misselijk van word. Dit gebeurt alleen in de ochtenden voor school. Doordat ik geen ontbijt eet voel ik me vaak duizelig en hierdoor kom ik regelmatig te laat op school.

Ik vraag me af of jullie dit misschien herkennen of mee willen denken over de oorzaak van het overgeven.

Kan het wellicht door mijn sociale fobie(zelf gediagnosticeerd, whoops) komen? Ik heb ook echt een heel erg grote hekel aan school, misschien speelt dit ook een rol. Idk.

6 reacties

Oh, en soms als ik al snel moet eet ik direct voordat ik op de fiets spring. Ik denk dat dit ook een van de oorzaken is.
Probeer minder melkproducten in de ochtend te consumeren. Dat hielp bij mij
Ik werd gewoon misselijk van de melkproducten.
Hoi,

Veel mensen zijn misselijk in de ochtend en eten dan weinig tot niks. Ik ben ook meestal misselijk, maar werk toch een broodje naar binnen ivm energie.

Ik zou het niet forceren, als je steeds moet overgeven, betekent dat dat het te veel is. Heb je al eens geprobeerd om te ontbijten met iets lichters als een cracker, fruit of een bakje yoghurt? Misschien lukt dat wel.

Ontbijt is wel de belangrijkste maaltijd van de dag, dus als het ff kan, neem de tijd en probeer wat te eten, maar als het niet lukt, niet forceren.

Gr. Pin
Ik heb dit ook , ik heb het waarschijnlijk door de stress die ik ervaar als ik naar school ga (in mijn geval nu tijdelijke dagbesteding ) wat werkt bij mij is dat ik als ik aankom nog even gauw iets eet (want eenmaal aangekomen is het over )
Als je er alleen s'ochtends last van hebt, kan je dan niet brood meenemen naar school en dan Een uur later dat nog opeten?
Reputatie 2
Badge +17
Een beetje een late reactie, maar goed.. Ontbijten is het belangrijkste eet-moment van de dag. Aangezien een simpele boterham met beleg niets voor jou is in de ochtend, moet je zoeken naar alternatieven. Zo is havermout een heel degelijk alternatief. Maar ook dingen als een ontbijtsmoothie, speltcrackers, ontbijtmuffins (wel gezond maken), Overnight oats (havermout, maar dan net iets anders), muesli met kwark (geen cruesli nemen), etc. Probeer iets uit.

Reageer