Vraag

overdosis

  • 7 August 2020
  • 3 reacties
  • 286 Bekeken

Badge

heyy ik had een vraagje ik heb dus net voor mijn gevoel teveel melatonine ingenomen dat zijn kleine pilletjes die je helpen in slaap te vallen de dosering is  10 voor volwassen op 1 dag en ik neem er altijd 5 maar ik heb laatste tijd indanks die pilletjes niet kunnen slapen dus het werden er al snel 10 het hielp nog niet en ik heb er nu 20 ingenomen ongeveer een uurtje geleden en het duurt een half uur voor het inwerkt maar ik voel me prima maar in ieder geval motto van mijn vraag hoeveel melatonie pilletjes is een overdosis voor een 13jarige dit is niks met zelfmoord wil het gwn weten zodat ik ermee op kan letten


3 reacties

Hoeveel tabletten je kunt nemen is natuurlijk ook afhankelijk van de concentraties. In Amerika koop je tabletten waar soms wel 10 keer zo veel (vaak 20mg) in zit als in de Europese pillen.

Ik zou dit artikeltje even snel doorlezen (is niet zo lang, max 1-2min). Het belangrijk dat je weet wat je slikt. Hierin staat dat er voor een overdosis niet specifieke waarden zijn omdat iedereen anders reageert op dit hormoon. Een overdosis melatonine is niet dodelijk ofzo maar ook zeker niet wenselijk, het verstoort namelijk je biologische klok. Dan heeft melatonine juist een averechts effect. Je kunt dan 'door' de melatonine juist niet meer in slaap komen. Lees dat artikeltje maar.

 Als je denkt dat normale hoeveelheden niet meer werken (omdat je al een tijdje te veel gebruikt en je biologische klok daardoor verwart is en je eigen lichaam minder/geen melatonine meer aanmaakt) zou ik idd even naar de huisarts gaan om een goede oplossing (mis alternatief) te vinden.

Groetjess

 

Heyy

Als je melatonine niet meer werkt als zou moeten ga je best ff naar de arts die dat heeft voorgeschreven. Dat lijkt me beter ipv pillen slikken tot het werkt want dat is gevaarlijk, je kunt zonder de bedoeling een overdosis nemen en dat willen we niet!

Dus ga ff naar je arts voor de zekerheid.

Groetjs

Hoeveel pillen een overdosis is, is moeilijk te zeggen. Een overdosis werkt zo: er kan er een teveel zijn en dan is het meteen klaar. Vandaar de 10. Dat is zegmaar het maximale wat je lichaam kan hebben zonder dat je ongezond bezig bent, want het zijn geen snoepjes, ze hebben echt effect, en niet alleen op het slapen maar op je hersenen in hun algemeenheid. Het is dus verstandig om nooit meer meer dan die 10 te nemen, en ik adviseer je als het echt nodig is, andere slaapmedicatie te gebruiken. In normale gevallen zou 1 paracetamol bijvoorbeeld genoeg moeten zijn. 

Reageer