Vraag

Ouders vinden dat ik me aanstel

  • 10 October 2018
  • 2 reacties
  • 224 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders vinden dat ik me nooit zo moet aanstellen, dus ik ga altijd naar school als ik je niet lekker voelt, naar werk etz. Maar nu had ik vanochtend gezegt dat ik boven de pot heb gehangen (wat eigenlijk helemaal niet zo was maar ik had wel heel erg dat gevoel). Toen mocht ik eindelijk een keer thuisblijven. Maar net toen ik uit beleefdheid vroeg of ik morgen weer thuis mocht blijven zeiden mijn ouders dat ze me niet over hebben zien geven dus dat ik niet ziek genoeg was om thuis te blijven. Ik zat heel de dag boven op mijn kamer, slapen en een beetje film kijken maar het lukt maar niet om mijn ouders te overtuigen dat ik me echt niet lekker voel. Om te bewijzen dat ik me echt niet lekker voel wil ik overgeven maar mijn lichaam wil maar niet overgeven.

Nu zijn er een aantal dingetjes waar het aan kan liggen dat mijn ouders me niet geloven. Op dit moment hebben we geen badkamer boven door verbouwing, dus dat betekent dat ik niet kan zeggen dat ik boven heb overgegeven. En ik heb de laatste tijd erg veel last van vitamine B12 tekor, daardoor ben ik heel erg moe, mijn ouders vinden dat ik me niet zo aan moet stellen en ook al val ik bijna in slaap dan moet ik nog gewoon naar school. (dat gevoel heb ik heel de dag door, en ik moet 20 km per dag fietsen en met de bus kost iedere dag 5 a 6 euro, en dan ook nog op woensdag en op donderdag gelijk als ik thuis kom uit school moet ik om 5 uur beginnen op het werk bij Dirk. Dus dat is heel erg druk).

Dus mijn vraag is nu: hebben jullie een idee hoe ik mijn ouders kan overtuigen/vertellen dat ik me gwn heel erg ziek voel?

2 reacties

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -
Hey,
wat vervelend dat je je zo ziek voelt! Ik ben zelf chronisch ziek, dus ik ken het gevoel en het onbegrip. Ik zou je ouders gewoon eerlijk zeggen hoe je je voelt. En als je je zo rot en ziek blijft voelen misschien even langs de huisarts gaan, om uit te sluiten dat er andere dingen aan de hand zijn. Ik weet natuurlijk niet in watvoor situatie je precies zit, maar je kan de lepeltjestheorie (zie afbeelding) gebruiken om proberen uit te leggen hoe je je voelt. Mensen begrijpen het bij mij dan wat beter. Heel veel sterkte!

Reageer