Vraag

Opgezette buik

  • 11 April 2017
  • 6 reacties
  • 259 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo!
Ik heb dit al een ander halve week want ik was aant wachten tot ik ongesteld werd! Ik ben dus niet zwanger. ( is ook niet mogelijk zonder seks ?)

Maar ik denk dat ik allergisch ben voor zuivel? Sinds ik elke dag een glas melk in de avon dronk en cornflakes in de ochtend, heb ik ene opgezetten buik? Kan ook van iets anders zijn miss slechte voeding ofso? Maar wat kan ik dan een slechte voeding noemen haha. Ik ben eergister gestopt met melk drinken maar mijn buik is nog steeds bollig? Ik heb ookal heel veel last van stress, zou het geen stress buikje zijn? Of zelf gecombineerd met een zuivel allergie, vinden jullie dat ik naar de huisarts moet gaan, want ik ben pas geweest voor mijn paniekaanvallen en heb laatst bloedgeprikt. Ik wil niet dat ze gek gaan worden van mij, syel deze opgezetten buik stelt niks voor? Gaan hun denken van:" dit meisje strest om niks."

Iemand raadt?

Vriendelijke groet, lisa

6 reacties

Hoi!

Een opgezette buik kan veel orzaken hebben. Het makkelijkste is naar de huisarts gaan. Je kunt je zelf gaan testen op allerlei allergieĆ«n, maar daar ben je heel lang mee bezig. 🙂 De huisarts kan een simpele allergietest doen en meten weten waarvan het komt.
Ze gaan het erg niet echt vinden al je vaak naar de dokter gaat. Als je weet wat het is, ben je zeker en kun je je eetpatroon gaan aanpassen zodat je buik niet meer opgeblazen is.
Voor die dokter is het een klein onderzoek en is het niet veel moeite.
Ik ben geen dokter, maar de huisarts wel. ;)

Groetjes
x
Persoonlijk gok ik lactose-intolerantie.
Vanwege het feit dat je Aziatisch bent lijkt mij dat het misschien de oorzaak is.
Dan is het alleen nog de vraag af je een aantal van de andere symptomen ook hebt.


Voor de zekerheid is het wel verstandig om naar de huisarts te gaan.
Het is voor dieren vanaf een bepaalde leeftijd ongebruikelijk om nog melk te drinken, dit gold ook voor mensen.
Er zijn dus mensen gekomen die een mutatie hadden waardoor die dus wel lactose konden verteren, met name wat vroege veehouders in Europa , het Midden Oosten en Afrika.
Er zijn dus minder mensen in Aziƫ die die mutatie hebben dan in Europa.

En zo zijn er ook weer mensen in Aziƫ die zeewier beter kunnen verteren dankzij hun genen.
Niet normaal ik heb alle symptomen zoals vermoeidheid enzo, ik heb er nooit aan gedacht dat "lactose-intolerantie" ik ga binnekort eens langs bij de huisarts! Wauw dit heeft mij heel veel geholpen?!?? Ik weet niet waarom het is omdat ik azieatisch ben? Kan ik er miss niet tegen als azieatisch zijnde? Geen idee, maar heel heel heel ergs bedankt 🙂 het is teminste niet iets heel ergs :)

Xoxo lisa
Op internet staat dat ik 30 dagen lactose producten moet vermijden om te testen, miss moet ik dat niet eerst proberen omdat ik pas 3 dagen geleden ben stopt met melk drinken en al die producten
hallo ik je bericht gelezen en ik heb 3 conclusies
1 of je bent gwn dik
2 je bent zwanger van een poep baby
3 je bent echt allergisch
en dat denk ik echt

Reageer