Vraag

Op mijn 11e een bh?????

  • 22 March 2018
  • 7 reacties
  • 668 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou ik ben 11 en heb vaak last bij gym ofzo van mijn borsten ze groeien ook al 2 jaar ze zijn niet heel groot ik denk 75 aa maar ik durf niet aan mijn moeder te vragen of ik een bh mag! Wat moet ik doen??!

7 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor als je een bh nodig hebt. Nou ben ik een jongen en heb ik daar geen last van. Maar er zijn heel wat meisjes die op hun 11/13 beginnen met her dragen van een bh.

Daarnaast kan je het of vragen of je koopt gewoon zelf een bh. De vraag is dan wat vindt jij spannender? Zelf kopen? Of vragen?

Nogmaals het is zeer normaal voor jouw leeftijd!

Gr:Mr.S
Hoi!

Dat is heel normaal. Sommige meisjes zijn daar sneller mee dan anderen. Misschien zie je bij je vriendinnen nog niet veel gebeuren, maar het kan zijn dat zij gewoon wat later zijn.

Als je vermoedt dat je je fijner gaat voelen met een bh, is het goed om er eentje te halen. Je kunt tegen je moeder zeggen dat je nieuw ondergoed nodig hebt, en als jullie in de winkel zijn, pak jij een bh en vraag je of je die mag passen.

Je kunt ook via sms een berichtje naar je moeder sturen, met daarin een linkje naar een bh-merk. Je kan daarbij iets schrijven als 'Zouden deze goed voor mij zijn?' Je moeder zal dan vast snappen dat jij graag je eerste bh wilt kopen.

De kans is groot dat je moeder haar lichaam op ongeveer dezelfde leeftijd is beginnen ontwikkelen. Zij heeft dit ook meegemaakt, dus snapt je vast.

Groetjes
x
Hoi!
Ik ben zelf 12, bijna 13 en ik draag ook al van mijn elfde een bh! Dus dat is zeer normaal! Ik zou gewoon vragen aan je moeder: wanneer moet ik eigenlijk een bh dragen? Dan zal ze zelf wel vragen of je dat al nodig vind en dan zul wel eentje krijgen!
Ik ben zelf een jongen heb er dus niet heel veel verstand van maar ik zou naar je moeder stappen of een appje stuuren het is heel normaal hoor als je op jouw leeftijd een bhtje draagt
Hoii

Zelf heb ik mijn eerste bh zelf gekocht met een vriendin!
Daar voor droeg ik altijd van die topjes. Toen mijn moeder de bh's zag vond ze het gelukkig gwn normaal.
Je kunt zoals de andere al zeiden idd je moeder appen of de bh zelf gaan halen. Als eerste bh is miss een beugelloze fijn, die hebben ze oa bij de c&a (kindersectie) en de Hema. Bij de Hema hebben ze ook met beugel. En miss kun je thuis proberen je borsten op te meten voor de juiste maat. Hoe je dat precies moet doen staat allemaal op Internet.

Succes!
xoxo
Het lijkt misschien heel en en raar en spannend nu maar heel veel mensen beginnen rond die leeftijd al.
Ik had ongeveer hetzelfde. Ik zou gewoon zeggen tegen je moeder dat je een BH nodig hebt. Ik bedoel, het is de normaalste zaak van de wereld! (Voor een vrouw dan.:P) 11 jaar is misschien niet de gemiddelde leeftijd voor een BH, maar het kan bij iedereen verschillen.

• Galaxy

Reageer