Vraag

Ooglid


  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste allemaal,
Waarschijnlijk gaat dit heel raar klinken maar sinds vandaag is mijn ooglid boven mijn oog een beetje gevouwen waardoor deze extra opvalt. Ik ben bang dat deze niet meer terug komt als hoe het was.. heeft iemand dit ooit eerder gehad/kennen jullie iemand die dit heeft? (Ja nogmaals het klinkt echt raar en ik hoop dat jullie het begrijpen)

Groetjes,
Esmee

10 reacties

Hoi!

Je ooglid zit anders dan anders. Heb je al proberen knipperen met je ogen? Lukt dat?

Net als wanneer er iets in je oog zit, is het best niet in je ogen te wrijven. Met knipperen lukt het misschien. Het kan ook dat je ooglid weer normaal zit na een nachtje slapen.

Als het niet vanzelf weggaat, kan je naar de huisarts. Die weet misschien hoe je dat ooglid op een veilige manier kan (laten) terugplaatsen. Als je het vervelend vindt hiermee buiten te komen, kan je een zonnebril opzetten.

Groetjes
x
Bedankt @100divergent11

Ik heb al geknipperd enz, maar dit werkt niet echt. Als ik mijn oog dicht heb is mijn ooglid eigenlijk gewoon normaal. Ik zat er ook al aan te denken om ermee naar de huisarts te gaan als het niet weg is na een nachtje maar ik vind dat zo ingrijpend meteen, dalijk moet ik namelijk nog geopereerd of iets worden.

Groetjes,
Esmee
De huisarts is er voor dit soort dingen. Het zou ingrijpend zijn hiermee naar de spoedafdeling te gaan, maar de huisarts is hier zeker een optie.

De huisarts kan je hopelijk vertellen wat het is en waardoor het komt. Misschien krijg je advies hoe je het in de toekomst kan vermijden.

Opereren lijkt me nogal drastisch. Het is eerder een vervelend iets, maar het lijkt me ongevaarlijk.
Je kan altijd ter controle naar de huisarts gaan en mocht hij zeggen dat je geopereerd moet worden, kan je altijd nog nee zeggen. Hij zal je alleen advies geven. Maar als het niet vanzelf weggaat, is het wel verstandig om het te laten controleren
Hoi,

Misschien is het een begin van een ontsteking, dat heb ik namelijk regelmatig. Je ooglid is dan iets dikker en wordt steeds dikker en uiteindelijk ook weer slanker (terug naar normaal). Heb je er last van met knipperen? Dan is dit namelijk een goede mogelijke oorzaak.

Anders zou ik het inderdaad even laten wachten en als het in een weekje ofzo niet weg is en je hebt er last van, naar de huisarts.

Gr. Pin
Het lijkt mij inderdaad om er even mee te wachten.
Mogelijk is het namelijk slechts tijdelijk.
Dankjewel! Ik voel het wel als ik knipper met mijn ogen @pin. Vanmiddag heb ik even voor de spiegel gestaan en als ik mijn ogen zeg maar ver open doe (zo’n gezicht als je schrikt bijvoorbeeld) en dan mijn ogen weer naar ‘normaal’ laat zakken, is mijn ooglid, nouja zo goed als normaal, maar als ik knipper dan zit ie weer verkeerd zeg maar. Ik wacht nog even af en als het me echt gaat irriteren ga ik naar de huisarts! Dankjewel.

Groetjes,
Esmee

Tips etc altijd welkom!
Het is trouwens niet mijn wimperrand die ‘niet goed zit’ maar gewoon dat deel wat over je oog zit als je je oog sluit en wat strak komt te staan als je je ogen ver open doet (zoals een geschrokken gezicht) even ter verduidelijking ?
Zit er misschien een bultje op of onder je ooglid? Dat zou dan eventueel ook kunnen verklaren waarom het fout gaat met knipperen. Anders weet ik het eigenlijk ook niet meer.

Succes en sterkte,
Gr. Pin
Nee zover ik kan zien zit er geen bultje. Om het zo ff uit te leggen is er opeens een stukje van mijn ooglid bij mijn arcadeboog een beetje gevouwen waardoor die zeg maar extra opvalt.

Dankjewel!

Reageer