Vraag

Oogkleur

  • 27 March 2018
  • 2 reacties
  • 290 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ogen zijn blauw maar als ik moet huilen worden ze heeeeel groen is dat normaal en waardoor komt dat?

2 reacties

De meest logische verklaring die ik hiervoor heb, is dat het licht anders wordt gebroken als je door water heen kijkt zegmaar. Dus je tranen breken het licht anders en daardoor lijkt je oogkleur anders. Geen idee of dit kan btw.

Zien andere mensen ook jouw oogkleur veranderen als je huilt?

Ik vind de schakeling van blauw naar groen wel bijzonder, aangezien groen een mutatie van bruin is, dus bruin -> groen zou logischer zijn geweest.

Ik denk verder niet dat het kwaad kan als je verder ook geen last hebt van je ogen. Als het je toch niet helemaal lekker zit, kun je altijd even langs je huisarts.

Gr. Pin
Je bent toevallig de tweede met eenzelfde vraag.
Het opzoeken is vrij lastig.
Tip: kom niet op fora voor paranormale activiteit, in stripboeken staan meer feiten...

Ik doe hier een gokje:
Hint: ik ben geen expert...
Ten eerste moet je even een vergelijking maken tussen water, een regenboog en een prisma.
De waterdruppels die voor de regenboog zorgen breken de lichtstralen en daarmee de frequenties op.
Een prisma breekt het zo op dat het duidelijk te zien is.

Dus water zou in staat moeten zijn om licht te breken.
Zoals in dit artikel(?) staat heeft het groene licht een andere brekingsindex.
Wat ik dus gok is dat met het toenemen van het traanvocht voor je oog, dat de brekingsindex ook verandert wat de kleur zou kunnen verklaren.
Wat helpt is dat blauw een lichte kleur is , dus dit valt op.

Een mutatie is uitgesloten, omdat onze cellen geen DNA kunnen uitwisselen onderling.
Als er dus genen zouden veranderen voor de oogkleur, dan zou dit hooguit vlekjes kunnen veroorzaken, doordat er zo veel cellen zijn en omdat deze zo klein zijn.

Zeg het maar als je het niet snapt....

Reageer