Vraag

Onzeker over mijn lichaam


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Misschien denken jullie: “Oh dit is weer het zoveelste meisje dat zeurt over haar lichaam” maar ik ben echt niet blij met mijn lichaam. Echt niet.
Ik ben 14, 1,72 lang en 53 kg.
Er zijn heel veel dingen die ik echt haat aan mezelf:
- ik heb ten eerste echt geen borsten en een hele slappe hangkont echt verschrikkelijk. Ik probeer er wel wat aan te doen maar het lijkt echt geen zin te hebben. Al mijn vriendinnen hebben een ronde en volle kont en grote borsten en ik mag al blij zijn als ik een AA pas. Ik merk dat ik mezelf wel heel veel vergelijk met anderen en ik weet dat ik dat niet moet doen, maar onbewust blijf ik het toch doen.

Ik hoor wel veel verhalen van “er komt wel meer vet en je krijgt wel meer rondingen” maar waarom heeft vrijwel iedereen in mijn omgeving wel al borsten en een volle kont en ik niet?

- Ook mijn figuur sowieso vind ik lelijk: ik heb brede schouders en smalle heupen (mijn heupen zijn smaller dan mijn schouders) en ik heb echt geen taille. Ik zou al blij zijn met iets bredere heupen en smallere schouders, maar wat ik nu heb is dus echt het compleet tegenovergestelde van wat ik
wil. Mijn lichaam is gewoon zo gebouwd, mijn botten staan gewoon zo, ik kan er dus niet zoveel aan doen en ik vind het erg moeilijk om me daar bij neer te leggen.

-Als laatste mijn gezicht zelf is gewoon echt niet mooi. Het is niet persé uber lelijk maar ik vind het echt niet mooi. Mijn ogen zijn klein en ze staan ver uit elkaar. Verder zit mijn ene oog iets hoger dan mijn andere oog. Mijn wenkbrauwen zijn licht en hebben geen vorm. Mijn lippen zijn heel smal en dun. Mijn wimpers zijn heel kort en recht. Het ziet er gewoon echt niet uit en ik word er heel ongelukkig van.

Heeft iemand misschien tips (kan ik iets doen aan bepaalde dingen) , ook gewoon tips om mijn kijk te veranderen want ik probeer mezelf wel meer te accepteren maar ik vind het echt moeilijk en ik wil heel graag dat mijn leven niet meer zo belemmerd wordt door mijn zelfbeeld. xxx

10 reacties

Je zal van jezelf moeten gaan houden
En dat is iets heel moeilijks
Echt waar.
Maar iets wat iedereen wel lukt
Mensen zullen hier zeggen dat je mooi bent zoals je bent enzo. En dat klopt. Dat is zo. Er zullen ook vast mensen zich aangetrokken voelen tot jou
Sommige van die vriendinnen van je zijn misschien ook wel ontevreden over zichzelf en Willen meer zoals jou zijn
Je zit in een proces waar we allemaal in zitten
Er komt een dag dat je jezelf zal accepteren
Tot die dag komt mag je van mij zoveel zeiken over jezelf als je wilt
Want wij zullen er Dan ook tot die dag zijn om te zeggen dat je prachtig bent
Hi.. Ik ken je niet maar wil toch even zeggen: je bent mooi zoals je bent.. Ik heb brede heupen en vind dat soms best klote.. Maar he that's me!

Wat jou gezicht betreft.. je zou een beetje make up kunnen opdoen.. en je niet teveel zorgen maken..

Je bent goed zoals je bent.. en het word echt beter.. bij sommige mensen duurt het eenmaal wat langer.. Maar het komt vanzelf.. echt waar

X
Hallo UnicornsAreNotReal,

Laten we voorop stellen dat je prachtig bent zoals je bent. Zelf vind ik een meisje die "puur natuur" is ook veel knapper dan iemand die zich helemaal gaat optutten om er "mooier" uit te zien. Daarnaast ben je 14 dit betekend dat je nog ongeveer 6 jaar in de groei zit en je je daar dus ook nog niet heel erg veel zorgen over hoeft te maken. Daarnaast kom je enorm lief over en dat is toch het allerbelangrijkste? Iemand die niet om je geeft door je uiterlijk kan mij betreft weg gaan. Dus hou van jezelf en blijf jezelf!

Mvg,
Li2qs3
Hoi

Zoals bovenstaande reacties al aangeven, is het best om van je lichaam te leren houden. De meeste mensen kijken zoveel kritischer naar zichzelf dan ze naar anderen kijken. Wees niet zo streng voor jezelf. Misschien ben je niet tevreden over bepaalde delen van je lichaam, en zorgt dat ervoor dat je de mooie dingen van je lichaam niet meer ziet.

Als het jou beter doet voelen, kan je make-up dragen, maar dat hoeft niet. Ik ben ervan overtuigd dat jij er zonder even mooi, als niet mooier, uitziet.

Groetjes
x
Oke aan de meeste dingen die je noemt kan ik niks doen srry maar ik ben geen tover fee je kan aan je gezicht wel kleine dingen veranderen je kunt bijv. Bij de hema ofzo een wimper kruller kopen daar van gaan ze omhoog staan zo lijken ze langer (doe ik ook werkt echt) daarna maskara en dan is dat probleem al op gelost je lippen kan je met een licht kleurtje roze ofzo iets groter laten lijken door net iets op de huid te gaan inplaats van alleen oo de lippen hopelijk heb je hier iets aan x mij
Maar weetje ik ben ook ni perfect ik heb een buikje ja ik kan gaan afvallen of ik kan lekker genieten van mijn chipje tja je leeft maar 1 keer geniet er van en niet te veel piekeren
Ik heb dus precies hetzelfde maar ik heb gehoort dat als je de pil slikt je wat meer aankomt en alle vet naar je rondingen toe gaat dus ik ga vragen of ik het mag slikken
Niet dat dit heel erg veel toevoegt voor de topic starter, maar ik moet het echt even kwijt:

Damn @Angovis, dat staat er heel erg goed! Echt mooi gezegd ?
Iedereen is mooi op een andere manier. Zelf ben ik ook niet tecreden met sommige dingen aan mijzelf. Maar ik ga me er niet echt zorgen om maken. Op de momenten dat ik eraan denk en me sip voel, dan denk ik gewoon aan het mooie van mijzelf. Dingen als een mooie gebeurtenis of iets waar je goed in bent. Niemand kan je dit afnemen. Love yourself.
Als je er mee strugglet (ik weet niet hoe je dat schrijft) geloof me. Al die andere meiden die bijvoord een mooie kont of borsten hebben, zij hebben ook wel iets waar ze echt mee in hun maag zitten. Ieder zijn tijd komt wel een keer. Ik weet zeker dat jij op een andere manier ook heel mooi bent. Ookal is het je binnenkant. Het kan altijd mooi zijn!!
Niet opgeven en LOVE YOURSELF
@pin ??

Reageer