Vraag

onzeker over lengte

  • 16 September 2019
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een meisje van 15jaar en ik ben zelf ongeveer 1,50m zelf weet ik niet of ik nog zal groeien maar ik zou denken van niet aangezien ik mijn maandstonden al heb.(meer dan een jaar lang) Iedereen in mijn klas, op mijn school is super lang en hierdoor voel ik me ook heel onzeker over mijn lengte, dit komt ook doordat mijn vrienden vaak ook wat grapjes maken over mijn grootte. Ik voel me hierdoor nog onzekerder heeft er iemand tips?

3 reacties

Bedankt voor het advies, zo’n oppeppertje had ik echt nodig. En je hebt gelijk we zijn echt het tegengestelde van elkaar wat lengte betreft toch😂
Hej!

Ik ben zelf 1.79 heb nergens over te piepen dus. Noujah alleen dat ik echt evenlang als mijn vriend ben.
Mijn vriendin is 1.56 mini dus bij mij. Maar hey zij is juist super! Boeie die lengte!
Wij moesten brugpiepers opmeten (oke ik zit in 5 HAVO) eentje was ja raad maar eentje was 1.39.
Moet je nagaan ik ben een halve meter langer.
Natuurlijk worden er grapjes overgemaakt maar dat doen ze net zo goed bij lange mensen.

Dus voel je niet onzeker! En daarnaast ik was op m'n 10e voor het eerst ongesteld. Ik ben daarna echt nog wel gegroeid.
Ik was namelijk in de 3e bij de schoolarts geweest (super gaaf ahum) en toen was ik sinds de 1e (ja raad maar) 14 cm gegroeid. DUS GEWOON TIJDENS MIJN MAANDSTONDES! het kan dus wel!
Hoe moeilijk het ook is (spreek uit ervaring) probeer jezelf te accepteren. Je kan er niks aan veranderen. Bovendien vindt ik het niet raar als iemand 1.50 is. Ik zelf ben dan weer 1.78 en daar maken mensen ook weer grapjes over...
gewoon blij zijn met jezelf niks raars aan! Verder denk ik dat je vrienden je niet opzettelijk pijn willen doen maar mocht je de "grapjes" echt niet meer leuk vinden moet je dat gewoon zeggen. Probeer je niet te focussen op hoe erg je het vindt dat je 1.50 bent maar meer op wat je wel mooi vindt aan jezelf. Wat mij hielp was gewoon elke keer dat ik mezelf betrapte op onzeker zijn, het goed praten. Dus als je denkt "ik ben echt klein" denk dan "Wat maakt het uit, ik kan er toch niks aan veranderen ik ben wie ik ben" uiteindelijk merk je dat je onbewust zekerder wordt. En vergeet niet dat je eigenlijk nooit goed genoeg bent volgens anderen. Jij hoort "grapjes" omdat je "klein" bent en ik krijg weer "grapjes" te horen omdat ik lang ben. Dus geloof gewoon in jezelf! Vind jezelf goed genoeg! 🙂

Reageer