Vraag

Ontharings crème Schadelijk?

  • 20 February 2018
  • 11 reacties
  • 271 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii, ik ben een jongen 14 jaar en ik heb net ontharings crème bij de kruidvat gekocht. Ik heb het even getest op mijn huid op mijn arm en het had prima resultaat, wel heb ik er nog een paar hele kleine haartjes zitten (je ziet het niet goed Maarja). Nu wil ik de crème voor mijn schaamstreek gebruiken. Ik wil het graag op de huid van mijn ballen doen en ik wil mijn schaamhaar wat bijstellen (dus niet helemaal weg). Ik heb al scheren geprobeerd maar dat was niet chill, toen ben ik overgestapt naar epileren dat was wel beter maat heel veel werk en t was ook nog niet eens zeker dat ik alles had weggehaald. Op de verpakking staat: "geschikt voor de armen, benen, en oksel maar niet geschikt voor andere lichaams delen". Nou kunnen jullie zeggen dat ik daar naar moet gaan luisteren maar er was niks anders 🙂. Mijn vraag is; is het slim om het bij mijn ballen te doen en een deel van de schaamstreek? Ik heb bij mijn arm een heel klein geïrriteerd gevoel maar dat is niet zo erg. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Zouden jullie eigen ervaringen met ontharingscrème kunnen achter laten?
Thnx voor het antwoorden,
Ikbenwieikben

11 reacties

Hi ikbenwieikben,

ik gebruik zelf ontharingsSPRAY van kruidvat (rose/paarse bus) en weet niet of die creme zelfde is om te gebruiken. Op mijn bus staat ook dat het voor armen, benen enzo is en niks voor bij je piemel, maar ik heb het al vaker gebruikt en het gaat goed.

Alleen ff puzzelen hoe lang je het erop moet laten zitten. Te kort dan is niet alles weg en te lang dan kan het beetje gaan irriteren en rood worden, maar als het niet al te erg is wordt het snel beter. Dus ff uit testen.

Wel altijd goed uitkijken dat je niet door je haar gaat op je hoofd als je spul aan je vingers hebt, want je wilt natuurlijk niet je hoofdhaar kwijt haha. En ook niet in je ogen wrijven, eerst goed je handen wassen en afspoelen.

Ik schud ff en dan spuit ik spray in mijn hand en dan smeer ik de spray/mousse uit. Ik doe mijn ballen en schaamhaar ermee en na 5-7 minuutjes ofzo afspoelen en met een washandje alles eraf wrijven. Er zit wel een plastic dingetje bij die bus, maar dat gebruik ik nooit.

Ik doe het meestal voor het douchen, dan ben je toch bloot in de badkamer en kun je daarna alles lekker afspoelen. Door de spray en ik denk ook wel door de creme is alles weg waar je het opsmeert. Oh ja, ik hou altijd mijn velletje over mijn eikel, dan komt er geen spray op mijn eikel, want misschien voelt dat niet zo lekker, want je eikel is nogal gevoelig.

Als je alleen je ballen kaal wilt zou ik het daar gebruiken en wil je je schaamhaar alleen een beetje netter en korter dan zou ik dat met een tondeuse met plastic opzet kammetje doen. Dan is het overal even lang en tondeuse werkt makkelijk. Met die plastic kammetjes erop doe je jezelf ook geen pijn. Je kan dan niet met die mesjes in je velletje knippen, das ook wel fijn toch?

Nou ja , succes ermee en als je nog vragen hebt ofzo hoor ik het wel.

Groetjes,
M&M's
Hi ikbenwieikben,

ik gebruik zelf ontharingsSPRAY van kruidvat (rose/paarse bus) en weet niet of die creme zelfde is om te gebruiken. Op mijn bus staat ook dat het voor armen, benen enzo is en niks voor bij je piemel, maar ik heb het al vaker gebruikt en het gaat goed.

Alleen ff puzzelen hoe lang je het erop moet laten zitten. Te kort dan is niet alles weg en te lang dan kan het beetje gaan irriteren en rood worden, maar als het niet al te erg is wordt het snel beter. Dus ff uit testen.

Wel altijd goed uitkijken dat je niet door je haar gaat op je hoofd als je spul aan je vingers hebt, want je wilt natuurlijk niet je hoofdhaar kwijt haha. En ook niet in je ogen wrijven, eerst goed je handen wassen en afspoelen.

Ik schud ff en dan spuit ik spray in mijn hand en dan smeer ik de spray/mousse uit. Ik doe mijn ballen en schaamhaar ermee en na 5-7 minuutjes ofzo afspoelen en met een washandje alles eraf wrijven. Er zit wel een plastic dingetje bij die bus, maar dat gebruik ik nooit.

Ik doe het meestal voor het douchen, dan ben je toch bloot in de badkamer en kun je daarna alles lekker afspoelen. Door de spray en ik denk ook wel door de creme is alles weg waar je het opsmeert. Oh ja, ik hou altijd mijn velletje over mijn eikel, dan komt er geen spray op mijn eikel, want misschien voelt dat niet zo lekker, want je eikel is nogal gevoelig.

Als je alleen je ballen kaal wilt zou ik het daar gebruiken en wil je je schaamhaar alleen een beetje netter en korter dan zou ik dat met een tondeuse met plastic opzet kammetje doen. Dan is het overal even lang en tondeuse werkt makkelijk. Met die plastic kammetjes erop doe je jezelf ook geen pijn. Je kan dan niet met die mesjes in je velletje knippen, das ook wel fijn toch?

Nou ja , succes ermee en als je nog vragen hebt ofzo hoor ik het wel.

Groetjes,
M&M's


Hii thnx voor t antwoorden 🙂, had al gezien dat je op topics had geantwoord over het gebruik van ontharingcrème. Daarom verwachte ik ook dat je zou reageren 😉 Je bent echt een top gozer omdat je iedereen heel erg helpt 🙂
Groetjes Ikbenwieikben
Hi ikbenwieikben,

ik gebruik zelf ontharingsSPRAY van kruidvat (rose/paarse bus) en weet niet of die creme zelfde is om te gebruiken. Op mijn bus staat ook dat het voor armen, benen enzo is en niks voor bij je piemel, maar ik heb het al vaker gebruikt en het gaat goed.

Alleen ff puzzelen hoe lang je het erop moet laten zitten. Te kort dan is niet alles weg en te lang dan kan het beetje gaan irriteren en rood worden, maar als het niet al te erg is wordt het snel beter. Dus ff uit testen.

Wel altijd goed uitkijken dat je niet door je haar gaat op je hoofd als je spul aan je vingers hebt, want je wilt natuurlijk niet je hoofdhaar kwijt haha. En ook niet in je ogen wrijven, eerst goed je handen wassen en afspoelen.

Ik schud ff en dan spuit ik spray in mijn hand en dan smeer ik de spray/mousse uit. Ik doe mijn ballen en schaamhaar ermee en na 5-7 minuutjes ofzo afspoelen en met een washandje alles eraf wrijven. Er zit wel een plastic dingetje bij die bus, maar dat gebruik ik nooit.

Ik doe het meestal voor het douchen, dan ben je toch bloot in de badkamer en kun je daarna alles lekker afspoelen. Door de spray en ik denk ook wel door de creme is alles weg waar je het opsmeert. Oh ja, ik hou altijd mijn velletje over mijn eikel, dan komt er geen spray op mijn eikel, want misschien voelt dat niet zo lekker, want je eikel is nogal gevoelig.

Als je alleen je ballen kaal wilt zou ik het daar gebruiken en wil je je schaamhaar alleen een beetje netter en korter dan zou ik dat met een tondeuse met plastic opzet kammetje doen. Dan is het overal even lang en tondeuse werkt makkelijk. Met die plastic kammetjes erop doe je jezelf ook geen pijn. Je kan dan niet met die mesjes in je velletje knippen, das ook wel fijn toch?

Nou ja , succes ermee en als je nog vragen hebt ofzo hoor ik het wel.

Groetjes,
M&M's

Heb eigenlijk nog een vraagje, Hoe vaak gebruik je de ontharingscrème?
Dat spateltje is om het uit te spreiden op je huid en om het weer weg te halen :)
groetjes ikbenwieikben
Hoi,

Er staat niet voor niets op de verpakking dat het niet voor andere lichaamsdelen is, dus ik persoonlijk zou het niet gebruiken voor je schaamstreek.

Er zijn wel ontharingscrèmes speciaal voor de schaamstreek. Daar zou je dus even naar moeten kijken. Misschien staan ze wel op een andere plek dan de normale ontharingscrèmes.

Er wordt gezegd dat scheren aan het begin inderdaad heel vervelend kan zijn, maar dat je daar doorheen moet en dat het dan beter wordt. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, dus dat zou je zelf moeten uitproberen.

Verder heb ik eigenlijk niks toe te voegen aan de reactie van @M en Ms die inderdaad altijd veel mensen helpt en daar zeker complimenten voor verdient!

Gr. Pin
Hoi,

Er staat niet voor niets op de verpakking dat het niet voor andere lichaamsdelen is, dus ik persoonlijk zou het niet gebruiken voor je schaamstreek.

Er zijn wel ontharingscrèmes speciaal voor de schaamstreek. Daar zou je dus even naar moeten kijken. Misschien staan ze wel op een andere plek dan de normale ontharingscrèmes.

Er wordt gezegd dat scheren aan het begin inderdaad heel vervelend kan zijn, maar dat je daar doorheen moet en dat het dan beter wordt. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, dus dat zou je zelf moeten uitproberen.

Verder heb ik eigenlijk niks toe te voegen aan de reactie van @M en Ms die inderdaad altijd veel mensen helpt en daar zeker complimenten voor verdient!

Gr. Pin


Thnx voor je reactie,
ik heb al besloten om het te doen zoals @M en Ms zei
Groetjes ikbenwieikben
Succes!
Succes!
thnx! 🙂
Succes!
Ik moet ook even zeggen dat jij ook een top gozer bent 🙂
Je reageerd ook op heel veel topics. Ga zo door!
Groetjes ik ben wie ik ben
Bedankt voor het compliment 😳
Hi there,

@Pin heeft gelijk als erop staat dat het er NIET voor geschikt is, dat het dan ook NIET verstandig is om het ervoor te gebruiken, dus heb ik nog even goed gelezen op die bus die ik heb en er staat op “geschikt voor benen, armen, oksels en bikinilijn” en verder dat het voor de gevoelige huid is en dat je eerst 24 uur van tevoren een proefstukje moet doen en kijken of je niet allergisch ervoor bent en niet op beschadigde huid en ook niet op puistjes en spataderen en nog een paar dingetjes.

Dus, als ik het zo lees KUN je het gewoon testen en als de test goed gaat kun je het gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing en verder gewoon je verstand gebruiken natuurlijk.

Ik vind het alleen wel een beetje discriminerend dat het wel voor bikinilijn is volgens de gebruiksaanwijzing en ik draag nooit een bikini :(

Maar ik ga maar niet klagen in de winkel :)


@ikbenwieikben,

Je hebt gelijk, @Pin is ook een top gozer, maar dan in de stoere, basketballende meisjesvorm 🆒

En ik vind jou ook aardig, dus nog bedankt voor het compliment en succes met je schaamhaar :P

Ok, weer wat geleerd over dat plastic spateltje, maar ik ben volgens mij beter met mijn handen en een washandje :)
Ik heb niet echt veel schaamhaar, maar probleem was dat we vorig zomer een (super) kleine zwembroek hadden gekocht (je wilt bruin worden en er was daar geen naaktstrand) en toen kon je ons schaamhaar zien, dus toen maar ff weggehaald. Het groeit ook niet supersnel terug bij ons en we vinden een beetje schaamhaar ook niet zo erg, maar denk dat we nu een keer of 5 of 6 gebruikt hebben sinds de zomer. We gaan het binnenkort wel weer een keertje doen, omdat we dan fotoshoot hebben.

Btw SO aan iedereen die ergens op het forum een reactie post.
Jullie reacties zijn allemaal belangrijk

Groetjes,
M&M’s
Nouja, de bijsluiter vermeld het met een reden.
Ik neem aan dat het redelijk sterk is , dus dat ze problemen willen voorkomen door het iedereen af te raden om het ergens anders voor te gebruiken dan een select aantal plekken.

Iets wat mij wat belangrijker lijkt (ookal hebben jullie de discussie al duidelijk afgerond) is de inwerktijd.
Voor zover ik nu heb gelezen is dat iets om voor uit te kijken, omdat een te lange blootstelling to irritatie of wat meer zorgt.

In ieder geval succes.

Reageer