Vraag

onregelmatig

  • 26 November 2018
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,
ik ben 13 jaar en ben nogal onregelmatig met mijn ongesteld is dit goed? en moet ik me zorgen maken ik vind het niet fijn om iets van 6 weken niet ongesteld te zijn ik ben een half jaar geleden het geworden. als ik dan op internet zoek wat het kan zijn is het “ZWANGER” maar dat kan niet.
heluppp zijn er ook nog tips om je menstruatie op te wekken??
x anoniepje

3 reacties

Hoi

Het is heel normaal om de eerste twee jaar onregelmatig ongesteld te worden. Je lichaam moet er nog een beetje aan wennen.

Als je het vervelend vindt, kan je hiermee naar de huisarts. Die kan je de pil voorschrijven, waardoor je regelmatiger ongesteld wordt.

Voldoende sporten, gezond eten en genoeg drinken zijn sowieso positief voor je gezondheid, maar kunnen bijdragen aan een regelmatige menstruatie.

Groetjes
Kenshin
Ik raad de pil aan je zou hem kunne neemen zodat je elke maand gewoon ongesteld woord en dus regelmatig ook kan het je bloeden verminderen en enderen klachten ook.

Je zou ook een week kunne overslaan of zelf zooit een stopweek nemen en dus nooit ongesteld worden👍🏻

Super veel opties dus. Je kan dit gewoon met jou huisarts bespreken en jou ouder('s)

Maar waarschijnlijk word het wel regelmatiger na een tijdje👍🏻
Het is heel normaal om in het begin van je menstruatie onregelmatig ongesteld te worden. Eigenlijk blijft dit de rest van je leven zo. De enige manier om er een beetje regelmaat in te krijgen, is door de pil te slikken.

Zoals je zelf al zegt, kun je niet zwanger zijn (als je geen geslachtsgemeenschap hebt gehad), dus zou ik me daar ook verder geen zorgen om maken (doe je volgens mij ook niet).

Je kan het er ook een keertje met je moeder over hebben.

Gr. Pin

Reageer