Ongezonde gewicht

• 28 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 246 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey, 

Sinds een paar maanden moest ik van school naar een schoolarts omdat ik heel vaak afwezig was.
Dat ik afwezig was kwam doordat ik zware depressie had en gewoon simpelweg niet mn bed uit kon komen om ook maar iets te doen,
daar heb ik nu nog wel last van maar het gaat steeds beter. In ieder geval ik heb overgewicht, ik weeg 77 kilo en ik ben 162 cm en 15 jaar. 
De schoolarts zei dat ik dringend moest gaan afvallen omdat ik op de grens zit van obese, en de gevaarzone voor hart vaatziekten en schade 
op de organen etc. Kortom, afvallen dus.
Ik heb de grootste moeite om mijn levensstijl om te gooien en gezonder te gaan leven, naast depressie heb ik ook sociale angst 
dus fitness ofzo dat gaat 'm niet worden dan moet je naar zo'n fitnesscenter ofzo en daar krijg ik nogal wat stress van. Thuis hebben we 
geen ruimte en vrijwel geen geld voor apparaten om mee te trainen. Ik eet waarschijnlijk te veel ik probeer op de suikers etc te letten maar 
het is lastig. Ik zat ook te denken om een eetdagboek bij te houden wat ik allemaal gegeten heb op een dag maar ik vergeet nogal snel 
wat ik gegeten heb op een dag en het is lastig om te meten hoeveel calorieen en suikers waarin zitten. 
Daarnaast heb ik ook al mijn hele leven slaapproblemen, ik heb vanalles geprobeert maar niks werkt
slaapmiddelen mogen niet omdat dat en niet goed voor mijn lichaam is geloof ik en ze zijn bang dat ik
misschien overdosis zou nemen. Meestal zit ik gewoon te nachtbraken achter mijn laptop en ja ik weet het niet goed maar het is een ritme en gewoonte geworden. Daarom ook de vraag hoe kom ik hiet er makkelijkst / snelst vanaf?
In mijn huis zijn de meeste mensen ook gewoon grof gezegt, dik. 3/4, mijn broer krijgt t om een of andere manier voor elkaar ladingen te eten en alsnog weinig te wegen. (Stikjaloers) 
Maargoed na dit verhaal wil ik graag weten wat ik zou kunnen doen om in ieder geval IETS af te vallen. 
Ik doe mijn best en meer dan dat kan ik niet doen het is zwaar om al die dingen tegelijk te hebben maar ik heb besloten
dit te doen voor mijn vriendje, hij zegt wel dat ik er prima uitzie en niet dik ben en alles maar het blijft overgewicht en ik 
begin al last te krijgen van mijn heupen en knieen dus het verstandigste is toch om af te vallen. 
Alvast bedankt.

Groetjes, Namen.

4 reacties

Hey,
Om af te vallen hoef je niet per se naar een sportschool of iets dergelijks,
Je kan ook thuis in je kamer bijvoorbeeld oefeningen doen, of gaan skeeleren, hardlopen, zwemmen, fietsen noem maar op!
Zoek bijvoorbeeld eens op YouTube naar home exercises!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt..
Stay strong & Succes!
Liefs,
Jessica.
Hey,
Je kan buiten hardlopen. Als je vroeg opstaat is nog niemand op en ziet dus ook niemand je (doe ik ook).
Op je kamer kan je worksout's doen.
Een eetschrema kan werken. Die kan je samen met je ouders maken.
bv 
maandag
ontbijt: 2 boterhammen met kaas
tussendoor: appel
middageten: 2 boterhammen met pindakaas en plak ontbijdkoek
tussendoor: banaan
avondeten: bord past met groent
tussendoor: beschuitje met suiker

je moet je dan wel aan zo'n schema houden
je hoeft neit te sporten om te bewegen
iets vaker dan nodig de trap op en af om spullen van boven te halen, de hond uitlaten, boodschappen doen, alles telt!
ga niet te ver met afvallen!
Kus
doe anders mee met mijn afval contest:) meschien komen we er samen uit en kunnen we elkaar motiveren want dat is belangrijk
topic hier http://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-gezondheid-37/afvall-contest-15087/
Je kunt inderdaad sporten, dat hoeft niet met anderen of in de sportschool, dat kun je ook individueel doen, zoals hierboven al gezegd. Verder wel goed blijven eten, niet per se minder. Zoals Pheebe als zegt, ga niet te ver met afvallen, want het werkt verslavend! Pas wel op met bananen, je kunt het gewoon blijven hoor, maar het zijn wel dikmakers, dus niet te vaak.

Hopelijk heb je er wat aan! Sterkte!!

xx

Reageer