Vraag

ongestelt

  • 31 July 2020
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Ik ben 13 en nog niet ongesteld ik probeerde laats een tampon in te doen want ik wil er all vast aan wennen maar er kwam een beetje bloed op de tampon te zitten ik weet niet of dit ongesteldheid is of omdat ik nog nooit een tampon in heb gedaan ik ben nu erg bang dat het bijna gaat komen kan iemand pls helpen ik weet niet wat ik nu moet doen


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Het is inderdaad wel handig om alvast te oefenen met een tampon. Ik zou hem daarintegen niet inhouden maar gewoon weer uitdoen. Het bloeden is denk ik geen ongesteldheid

Je moet t natuurlijk zelf weten maar ik denk niet dat het handig is om te oefenen met een tampon terwijl je nog niet ongesteld ben. Doe t gw wanneer je wel ongesteld ben. Maar dat vind ik, als jij t fijn vind moet je t zeker doen

Hoi

 

Zoals xLisa zei, zou het kunnen dat je licht bloedde door het voor het eerst inbrengen van de tampon. Misschien scheurde je maagdenvlies wel, moest je die nog hebben. Bij het scheuren van het maagdenvlies kan er namelijk een beetje bloed vrijkomen. 

 

Op zich zou ik je afraden om een tampon in te brengen voor je daadwerkelijk bloed verliest. Een tampon absorbeert namelijk wat het maar kan absorberen, waardoor je buiten je menstruatietijd het risico loopt de natuurlijke balans van je vagina te verliezen. Wat wel kan, is het oefenen met enkel de tampon-inbrenghuls, of het oefenen met een menstruatiecup. 

 

Gr. Kenshin

Slim dat je nu alvast oefent met een tampon, dan ben je alvast voorbereid:wink:.

Ik denk inderdaad dat het bloed door de tampon komt. Als je ongesteld bent, zou je dat wel zien in je ondergoed. Sommige meisjes bloeden een beetje bij hun ontmaagding(eerste keer seks). Dat is eigenlijk hetzelfde. Bij de eerste keer dat er wat in je vagina gaat, kan het een beetje gaan bloeden. Dat is heel normaal.

Maar je hoeft helemaal niet bang te zijn voor ongesteldheid hoor. Het lijkt misschien spannend, maar je went er heel snel aan. Laat het lekker gebeuren. Je bent nu op een leeftijd dat het idd elk moment kan gebeuren. Zorg daarom dat je altijd wat bij je hebt, tampon/maandverband/menstruatiecup/etc. dan ben je voorbereid op het moment dat het zover is.

 

Geen zorgen over maken!

Groetjess:kissing_heart:

Reageer