Beantwoord

ongesteldheid pijn

  • 12 December 2019
  • 11 reacties
  • 662 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey Meiden ,

waarschijnlijk kent bijna iedereen hoe het is om te menstrueren. Alleen ik heb zo ontzettend veel pijn dat ik gewoon bijna niets meer kan. De pijn wordt steeds erger en word niet minder. Heeft iemand tips? Mijn vader zei dat ik aan de pil kon tegen de pijn , maar werkt dat? 

icon

Beste antwoord door juul20006 15 December 2019, 20:19

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey! Ik ken dat gevoel, ik werd ongesteld toen ik 12 jaar was, nu ben ik 13.  Ik heb soms veel bloedverlies waar ik me erg aan irriteer maar het hoort erbij. Ik weet niet of je ouders of vriendinnen/ vrienden het weten. Mijn beste vriendin heb ik het pas vorige week verteld 😉. Als ik veel bloedverlies heb gebruik in een tampon, maar echt vrienden met een tampon ben ik niet. Ik weet niet of de pil werk, want die heb ik nog nooit gebruik. Als je bang bent op doorlekken gebruik dan een tampon en dan een maandverband. Aangezien ik niet weet hoe oud je ben en je dit allemaal al weet kan ik je alleen maar zeggen als vrouwen onder elkaar

EET CHOCOLADE (puur werkt beter voor je humeur!)

GA DE EERSTE DAG VAN JE MENSTRUATIE NIET NAAR SCHOOL

EET HEEL VEEL IJS

en als laatste gebruik de pil zoals je vader al zei, maar ik weet niet of dat werkt. Maar ik zal zeggen probeer en dan zie je wel of het werk. Anders moet je misschien even langs de huisarts gaan voor informatie over menstruatie en de pil

heel veel sterke ,

xxx juul20006

Hallo annew :)

Ik heb eigenlijk geen tips want ik ben een jongen maar misschien gewoon een kruik op je buik zodat het minder pijn doet zoals ik altijd doe als ik buikpijn heb zodat het wat minder wordt.

Hey! Ik ken dat gevoel, ik werd ongesteld toen ik 12 jaar was, nu ben ik 13.  Ik heb soms veel bloedverlies waar ik me erg aan irriteer maar het hoort erbij. Ik weet niet of je ouders of vriendinnen/ vrienden het weten. Mijn beste vriendin heb ik het pas vorige week verteld 😉. Als ik veel bloedverlies heb gebruik in een tampon, maar echt vrienden met een tampon ben ik niet. Ik weet niet of de pil werk, want die heb ik nog nooit gebruik. Als je bang bent op doorlekken gebruik dan een tampon en dan een maandverband. Aangezien ik niet weet hoe oud je ben en je dit allemaal al weet kan ik je alleen maar zeggen als vrouwen onder elkaar

EET CHOCOLADE (puur werkt beter voor je humeur!)

GA DE EERSTE DAG VAN JE MENSTRUATIE NIET NAAR SCHOOL

EET HEEL VEEL IJS

en als laatste gebruik de pil zoals je vader al zei, maar ik weet niet of dat werkt. Maar ik zal zeggen probeer en dan zie je wel of het werk. Anders moet je misschien even langs de huisarts gaan voor informatie over menstruatie en de pil

heel veel sterke ,

xxx juul20006

ben 17 ;)) , hihi but thanks. Ik ga deze week naar de huisarts🥺☺️

 

Hey annew

 

Goed dat je van plan bent om langs te gaan bij de huisarts. Deze zal je hoogstwaarschijnlijk (deels) van je klachten kunnen afhelpen.

 

Zoals juul20006 zei zou de pil je klachten kunnen verlichten. Met behulp van de pil word je regelmatiger ongesteld, wordt het bloedverlies minder, verzachten je symptomen en zou je misschien zelfs minder last hebben van acne. De gewenste effecten en bijwerkingen tonen zich verschillend tussen personen, maar de meerderheid lijkt me tevreden. 

 

Ook zou je, zoals Dr8gon99 voorstelde, een warmwaterkruik of kersenpitkussen op je buik kunnen leggen. Deze zouden, eventueel in combinatie met kamillethee en een warm bad, de pijn kunnen verlichten. Licht verteerbare maaltijden en goed gehydrateerd blijven helpen ook :slight_smile:

 

Groetjes

Kenshin

Reputatie 2
Badge

Hallo annew :)

Ik heb eigenlijk geen tips want ik ben een jongen maar misschien gewoon een kruik op je buik zodat het minder pijn doet zoals ik altijd doe als ik buikpijn heb zodat het wat minder wordt.

Wat leuk dat je als jongen zo behulpzaam reageert ik zie bijna geen jongens bij dit onderwerp 

PROUD!!❤️

Wat bij mij tegen de pijn helpt is Aleve. Kan je geloof ik bij elke drogist halen. Paracetamol helpt namelijk niet tegen menstruatie pijn. 

 

Voor als je nog niet naar dokter bent geweest of Aleve nog niet kent. 

Hoi hoi

 

Warme kruik kan helpen, en bezoekje brengen bij je huisarts is ook altijd goed🤗

Reputatie 1
Badge

hey.

ja, het lijkt mij ook verstandig om naar de huisarts te gaan.

En vraag het anders gewoon aan je moeder/zus/vrienden hun hebben daar vast ervaring mee.

Ik doe zelf gewoon maandverband(maar ik bloed niet heel veel)

 

Reputatie 1
Badge

De pil werkt😙✌

Badge +1

hee,

wat ook kan werken is een kruik, maar als je (bijv)  naar school moet, kun je ook paracetamol nemen of pijnstillers die daarvoor bedoelt zijn.

Die zijn denk ik wel te halen bij een drogist (kruidvat, etos, etc)

supervervelend trouwens, het is wel een excuus om niet te hoeven gymmen

Badge

hoii,

zeker heeft je vader gelijk. Zelf had ik laatst ook heel veel last, als het één keertje is, dan kun  je ibruprofen proberen (let op, doe dit met je ouders, dit is een zwaardere pijnstiller dan bijv. paracetamol). Als het voor meerdere keren zo is, dan kan de pil zeker werken. Sowieso is het handig om dan even langs je huisarts te gaan, omdat eventuele ziektes de oorzaak zijn (als je hier meer over wilt weten, kijk even op Youtube de filmpjes van NOS, hier heb ik ook mijn informatie vandaan).

 

hopelijk helpt dit en sterkte meid!

Reageer